Gå til innhold

Importering av ds lite

nahoy

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å importere en nintendo ds lite fra Japan når den kommer og lurer på hvordan det blir med toll og avgifter og slikt. Prisen er satt til $169 (1150kr).

Er ikke kjent med importering og slikt. Er det noe det er lurt å vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis pakken merkes som gave er grensen maks 1000NOK hvis du vil slippe moms.

Gebyret du må betale hvis pakken må fortolles varier vel litt. Billigst er det hvis du har registert deg på forhånd og fortoller den selv. Jeg fikk en pakke tidligere i år som posten hadde fortollet for meg (var 3NOK over grensen :!: ) og da var vel gebyret 80NOK. Det finnes også andre firmaer som driver med fortolling men de har høyrere gebyr.

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke lik-sang så søk litt i forumet. Det er mange som har brukt de før (særlig i forbindelse med PSP lanseringen). Jeg tror noen slapp moms mens andre måtte betale. Mener også å ha lest i en tråd at lik-sang bruker bud firmaer som DHL o.l og dermed er det vel ikke posten som tar seg av fortolling.

Lenke til kommentar

En ting jeg vil anbefale deg å prøve er å sende en mail til Lik-Sang, og spørre om de kunne vært så snille og satt verdien av pakken din til under 1000,- kr (omregnet til $), og merket den som "gave/gift", da skulle dette gå glatt igjennom tollen.

Fakta om toll:

200,- kr er grensen

1000,- for gaver

25% moms/toll viss prisen går over grensen, og da også av frakten (ikke regn med frakten viss det kommer på under 200/1000 uten frakt).

Tollvesenet skal ha 70,- kr for å legge på momsen for deg... Så snillt...

Prisoverslag for DS Lite til $ 169:

Pris: $ 169 = 1155,- kr

+ Shipping via DHL: $26.00 = 178,- kr

= Å betale oss Lik-Sang = 1333,- kr

+ Moms (pris*0,25) = 333,- kr

+ Tollgebyr = 70,- kr

= Total pris = 1666,- kr

Dette blir grusomt dyrt, og jeg regner med at du kan få DS Lite billigere i Norge når den kommer ut her, selv om det nok blir noen måneder etter releasen i Japan.

Prisoverslag for DS Lite til "$ 145":

Total pris = $ 169 + frakt $ 26 = 1326,- kr

Mener det er 110 Volt i Japan, og 220~230 Volt her i Norge ;)

Du må nok da enten kjøpe en konverter (Clas Ohlson ? :p), en DS lader fra Norge, eller bruke en GBA SP lader eller en annen DS lader du har på lur :p

Endret av purity
Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret. Hmm... 1326 kr er jo ikke så mye hvis det gå da, men lader/transformator kommer jo i tillegg.. Får se om jeg kan vente til den kommer til norge, da.

Hvor noen som har lyst til å gjette på hvor lenge det er til den når Norge?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En ting jeg til min forskrekkelse oppdaget er at DS Lite er satt opp til $ 199,- hos Lik-Sang, og at det i tillegg er utsolgt de fleste steder (også Lik-Sang), og ingen vet når neste sending blir, og hvor stor denne blir :no:

Prisoverslag for DS Lite til $ 199:

Pris: $ 199 = 1344,- kr

+ Shipping via DHL: $26.00 = 178,- kr

= Å betale hos Lik-Sang = 1522,- kr

+ Moms (pris*0,25) = 381,- kr

+ Tollgebyr = 70,- kr

= Total pris = 1973,- kr

Dette blir grusomt dyrt, og jeg regner med at du kan få DS Lite billigere i Norge når den kommer ut her, selv om det nok blir noen måneder etter releasen i Japan. Tipper prisen blir 1500,- eller i overkant av det ved release i Norge.

Prisoverslag for DS Lite til "$ 145":

Total pris = $ 199 + frakt $ 26 = 1522,- kr

Om du MÅ ha maskinen snart (noe jeg vurderer sterkt for tida), så ville dette på langt nær blitt det billigeste alternativet, nå spørs det bare om vi får Lik-Sang til å merke pakken som gave og med prisen under 1000,- kr. Det er fortsatt sjangser for at den blir stoppet i tollen pga. størrelsen, men vi får håpe :whistle:

Skal sende mail til Lik-Sang, legger ut svaret dems her :thumbup:

Lenke til kommentar

ok. Nå har jeg hørt at nintendo har hatt problemer med å skaffe nok ds'er til japanerne også, så jeg får vel bare vente til den dukker opp i norge eller plukke opp en når jeg drar innom Kina (den har vel lansert der og) i april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...