Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Hva vil skje vis prosessoren på pc'en min blir ødelagt? Vær vennelig å beskriv med detaljer. Endret 13. februar 2006 av Mozzy -> Überosten Lenke til kommentar
mkon Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Da starter den ikke opp mer enn att du hører psu durer å går. Ikkeno bilde kommer opp og da er det generelt vanskelig å bruke datan:P Endret 13. februar 2006 av darkz Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Da var kanskje mine antagelser rett. Jeg har en bærbar pc her som ikke fungerer helt som den skal. Det eneste som skjer er at alle lysene på den lyser, utenom den som jeg tror skal indikere at den arbeider(, Det er en sylinder med en "dobbel-pil" på, en pil som går begge veier. Dette er en IBM maskin... T30. Type 2366-81G.) Det skjer ikke noe på skjermen eller noe som helst annet. Vis jeg setter en CD i DVD-spilleren så begynner den og lese. Jeg tror også at jeg kan høre hardisken gå.. Men her antas det at det er CPU'en som er gåen og jeg må ha ny? Eller kan det være andre ting? Jeg har ikke lyst til å levere den inn til reperasjon fordi det koster meg 630kr for at de skal finne ut hva som er gale... Så er det penger for deler osv. Maskinen er 3 år gammel og jeg fikk den fordi den er ødelagt. (Og jeg syntes ikke det er så vannskelig å bruke maskinen... Det er bare litt vannskelig å bruke den korrekt Akkurat nå er den bare en "dyr" (JEg har ikke betalt for den) papirvekt som sirkulerer litt luft.) Endret 13. februar 2006 av Mozzy -> Überosten Lenke til kommentar
voyler Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Vis jeg setter en CD i DVD-spilleren så begynner den og lese. Jeg tror også at jeg kan høre hardisken gå.. Men her antas det at det er CPU'en som er gåen og jeg må ha ny? Eller kan det være andre ting? Ja det kan være andre ting. Ut i fra dine beskrivelser høres det ikke ut som om det er CPUen som er ødelagt. Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Har du noen idé om hva annet som kan være i veien?.. ville vel tro at det var mitt mammakort.. hmmm.. det er ikke så bra.. Endret 13. februar 2006 av Mozzy -> Überosten Lenke til kommentar
voyler Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har du noen idé om hva annet som kan være i veien?.. ville vel tro at det var mitt mammakort.. hmmm.. det er ikke så bra.. 5598870[/snapback] mammakort? Altså, ler ikke av ditt problem, men synes mammakort var et veldig bra ord. Tror du må gi litt mer informasjon om hva som er feil. Maskinen starter åpenbart opp, og laster den så inn et operativsystem selv om skjermen er svart? Er skjermen svart hele tiden, eller kan du se noe på den når du skrur på maskinen? Isåfall kan feilen være driver relatert, noe som betyr at maskinen din lett lar seg ordne. Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Nå har jeg latt pc'en stå på en liten stund(, uten at det skjer noe,) og da blir CPU'en varm.. jeg vet ikke hva dette har med saken å gjøre i det hele tatt... Okay.. more indept versjon forhåpentligvis: På-knappen trykkes på; Alle lys, utenom det helt til venstre, går på; viften står og durer; Etter en stund blir luften som kommer ut en anelse varm, ikke noe voldsomt. (Den venstre knappen tror jeg er den som viser om pc'en jobber.) Det ser ikke ut til at det kommer noe bilde på skjermen. Ikke så mye som ett lite blink en gang. Jeg har prøvd å koble den opp til en CRT skjerm, men det kommer ikke noe opp da heller. for det jeg vet så åpner den ikke noe OS i det hele tatt. (Mammakort=Moderbrett/kort=Motherboard.) Og det gjør ikke noe om du ler av problemet mitt.. Pc'en var gratis for min del... Jeg fikk den av en venn som har hatt den liggende en stund... Endret 13. februar 2006 av Mozzy -> Überosten Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Vis det er noe mer du trenger å vite så er det bare å spørre.. Jeg skal prøve å svare etter beste evne. Cdspilleren bråker litt før det er helt stopp.. Det glemte jeg å si. Endret 13. februar 2006 av Mozzy -> Überosten Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Prøv å demonter litt på PCen, se om det er noen løse ledninger eller noe slikt, går alle vifter rundt, er det fullt av støv i PCen? Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Jeg kan prøve én gang til :'(. Og det er bare 1 vifte.. det er en bærbar.. overraskende lite støv i den da... Endret 13. februar 2006 av Mozzy -> Überosten Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Dette lover ikke bra: Er ikke helt sikker på hva de mener her da.. Men jeg tror det Endret 13. februar 2006 av Mozzy -> Überosten Lenke til kommentar
voyler Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Skjønte hva du mente da du skrev mammakort. Synes bare det var genial ordbruk fra din side. Det er vanskelig å si hva som forårsaker feilen i din maskin. Jeg anbefaler deg å laste ned brukerveiledningen til den. Under avsnittet "troubleshooting" (eller lignende) vil du finne informasjon som kan være nyttig. Min erfaring er at en maskin hvor prosessoren er ødelagt ikke vil starte opp, men dette kan kanskje variere fra mammakort til mammakort. Maskinen var altså defekt da du fikk den? Se om du finner en måte å "nullstille" bios. Dette gjøres ofte ved å "kortslutte" noen pinner. Informasjon om dette finnes gjerne i modellens servicemanual, som kanskje ikke er så lett å finne.. Uansett lykke til! Lenke til kommentar
voyler Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Ser du allerede har lastet ned brukermanualen. Det kan åpenbart være mange ting som er feil, kanskje en løs ledning til eller fra mammakortet, eller noe på selve kortet. Uansett håper jeg du finner ut av det. Lykke til! Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Har nå tatt hele greien fra hverandre og sammen igjen.. ingen endring. Tror det er mammakortet som er ødelagt.. Får se om jeg kan finne en ny pc hvor det er en annen del som er ødelagt da, som skjermen eller noe sånt.. :S Lenke til kommentar
voyler Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har nå tatt hele greien fra hverandre og sammen igjen.. ingen endring. Tror det er mammakortet som er ødelagt.. Får se om jeg kan finne en ny pc hvor det er en annen del som er ødelagt da, som skjermen eller noe sånt.. :S 5600333[/snapback] God plan! Lenke til kommentar
mkon Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Skru opp og sjekk ordenltig om skjermkontakta og en anna hvit ledining er festet i hk ordenltig..... da jeg var utplassert fiksa jeg en slik ibm og der var det den brede kabelen fra skjermen som satt litt skjevt i. Kan jo teste det Lenke til kommentar
Mozzy -> Überosten Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 Har tatt ut av alt og plasert det tilbake der det skal igjen.. Jeg tror jeg har skjekket det .Men takk for tipset. Har nå kontaktet ett firma som importerer slike hovedkort og andre lignende datadeler til norge og skal se om jeg kan få ett til en billig penge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå