Gå til innhold

Problem med Cpu eller hovedkort....hjelp

avols143

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg oppgraderte maskinen min med Pantium III 866mhz cpu (på cpu står det 866/256/133/1.7v). Jeg bruker Abit Vp6 hovedkort sammen med pci 133 256mb sdram og Nivdia 32mb skjermenkort. Jeg satte riktig denne cpu på hovedkort men får INGEN bildet på skjermen eller det kommer ingen lyd fra maskinen min..

Her er det lenken til Abit Vp6 hovedkort.

P.g.a ingen bildet på skjermen jeg kan ikke gå inne i bios ved taste på Del knapp.....

Jeg også lurer på at passer den cpu til Abit Vp6 hoved kort??..

Men jeg tror det må passe fordi det er en Pantium III PGA-370 socket cpu..

Hjelp meg.....mange takk

Endret av avols143
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha lest hvilke prosessorer ditt hovedkort støtter (vanligvis finner du en liste på produsentens hjemmeside, jmf. Compatibility Test/Support page) tror også jeg at den skal passe. Men det kan være at BIOS er satt opp i forhold til den forrige prosessoren - isåfall må du enten sette inn den "gamle" prossessoren og gjøre de nødvendige endringer i Bios, eller "nullstille" Bios til "default". Dette kan gjøres på hovedkortet ved å "kortslutte" noen "pinner" - du finner beskrivelse av dette i manualen. Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er dette ett selvbygg? Eller står HK i ett OEM-system...

Og hvilken CPU stod i tidligere...

Mange eldre/OEM-system har/hadde begrenset støtte for CPU-oppgradering.

Dessuten er det fremdeles slik at for nyere CPU'er må HK ha en Bios-revisjon for å fungere.

(Ble selv litt overrasket da mitt ASRock K8Upgrade-NF3 som fint kjørte med en A64 Newcastle ikke ville boote med en Sempron "Paris" uten at jeg la inn en nyere Bios).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...