Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Img filer over nettverket..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver ofte å henter filmer broren min har over på min, Men når jeg skaffet meg en egen pc(enderlig) funker det ikke å hente Img. filer... (DVD rip).. Funker med Video TS & Audio TS mapper..

Noen som harn noe anelse ?

Kommer opp melding om at jeg ikke har plass.... (40gig ledig=/)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg driver ofte å henter filmer broren min har over på min, Men når jeg skaffet meg en egen pc(enderlig) funker det ikke å hente Img. filer... (DVD rip).. Funker med Video TS & Audio TS mapper..

Noen som harn noe anelse ?

Kommer opp melding om at jeg ikke har plass.... (40gig ledig=/)

5598189[/snapback]

Hvis filformatet på harddisken din er FAT32 får du problemer med filer over 4 GB.

Lenke til kommentar

Filene er ikke på 4gb en gang =/.. 3.4 eller noe sånt..

Har klart å overføre en img fil før... Den var like stor... "Red Eye" :hrm:

Åssen skal jeg endra til NTFS da ? :hmm:

Er ikke noe spes. god med data.. Derfor jeg har sendt mange meldinger her på kort tid om problemer med pc`en min...

:)

Endret av Labrie
Lenke til kommentar

Dette stod i den svarte notatblokka ;)

"angir stasjonsbokstaven(etterfulgt av kolon), monteringspunktet eller volumnavnet.

Angir at volumet skal konverteres til NTFS.

Angir at konvertering skal kjøres i detaljert modus.

Angir en sammenhengende fil i rotmappen, som skal være plass holder for NTFS filer.

Angir at sikkerhetsinnstillingene til de konverterte filene og mappene er tilgjengerlig for alle. Tvinger volumet  til å demontere først, hvis nødvendig.

Alle åpne referanser til volumet blir da ugyldige."

Noen som aner hva jeg må skrive ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Etter jeg skrev det kom det opp...

"Konverteringen kan ikke kjøres fordi volumet brukes av en annen prosess.

Konverteringen kan kjører hvis dette volumet demonteres først.

ALLE ÅPNE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL DA BLI UGYLDIGE.

Vil du tvinges gjennom en demontering av dette volumet? (J/N)

JA eller Nei ? Er litt redd for å gjøre noe feil her... =/

Endret av Labrie
Lenke til kommentar

Det er ikke noe forskjell om du lagrer på skrivebordet eller i en hvilken som helst mappe, skrivebordet er jo en mappe som ligger under C:\Documents and settings\brukernavn (og C:\Documents and settings\All Users). Forutsatt at du ikke har flere disker og du ikke har flyttet Documents and Settings til en annen disk. Når det er sagt så har jeg aldri likt å lagre filer på skrivebordet, men heller i en egen mappestruktur på C: eller en annen disk.

Lenke til kommentar

Var bare eksempel ;) Har stueren mine datamaskin & Mine dokumenter ;)

Men, Skjønte ikke noe av alt det her ? Noen som hadde giddi å skrivd etter den posten som står der oppe, post nr10.. Hvor det står noe sånt om hvordan man formaterer & hva man må skrive inn.....

Angi blablablabla

Angi blablablabla (etterfulgt av kolon)

Endret av Labrie
Lenke til kommentar

Del 1 : Skriver inn convert d: /fs:ntfs

del 2 : "Konverteringen kan ikke kjøres fordi volumet brukes av en annen prosess.

Konverteringen kan kjører hvis dette volumet demonteres først.

ALLE ÅPNE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL DA BLI UGYLDIGE.

Vil du tvinges gjennom en demontering av dette volumet? (J/N)

Ja eller Nei ?

Lenke til kommentar

Her er det enkleste du kan gjøre:

1. Steng alle programmene du kan.

2. Gå i "Run.." på startmenyen

3. Start med å skrive "chkdsk C: /f"

Nå vil du få beskjed om at dette må skje ved neste oppstart, bekreft at du ønsker dette.

4. Skriv deretter "convert C: /fs:ntfs /v"

Nå får du beskjed om at det ikke kan utføres før ved neste oppstart, bekreft at du ønsker dette.

5. Så skriver du "chkdsk D: /f /x"

Nå vil checkdisk bli kjørt på disk D: eller du vil få beskjed om at det må skje ved neste oppstart, i så fall bekreft at du ønsker dette.

6. Skriv deretter "convert D: /fs:ntfs /x /v" i Run..

Nå blir disk D konvertert, hvis ikke får du beskjed om at det må gjøres ved neste oppstart, i så fall bekreft dette.

7. Gå til trinn 5. og gjenta for alle diskene du har.

7. Deretter restarter du.

8. Nå vil C: og eventuelle andre disker som ikke kunne konverteres bli sjekket og konvertert til NTFS.

Dette skal skje uten at du mister noe data. Grunnen til at det er lurt å starte med en checkdisk er for å unngå at konverteringsprogrammet støter på noe feil underveis.

Og det finnes INGEN fordeler med å bruke FAT32 sammen med 2000 eller XP med mindre du MÅ kjøre windows utgaver før 2000 fra samme disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...