Gå til innhold

Den store X-Files tråden!


Anbefalte innlegg

Jeg skulle deltatt i denne tråden for lenge siden.

 

Sommeren '07 så jeg hele X-Files på dvd. Har sett Fight the Future og. En av de beste seriene ever, hands down, selv om det ble litt søkt på slutten. Det var noen timer å se alt altså!

 

Er meget spent på filmen, ser ut som den kommer 8. august i Norge, i alle fall ifølge imdb.

Endret av ^Olav^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anelse hvorfor Carter/Nutter har hengt seg opp i Norge forresten? Alt er jo bare Norway, Norwegian, Norway. Plakater, steder, replikker..

 

Det merka jeg også. Husker den Norge-episoden... Den var ganske pinlig egentlig xD

 

Men så var det den episoden med han som holdt gisler i et rom en eller gang, og der var det jo mange plakater av Norway og sånn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Han har noen gullkorn ja. Straks ferdig med sesong ni nå. Du verden hvor mye kvaliteten på historiene har sunket. Et lyspunkt er at det visuellt sett er finere å se på. Og Scully taper seg ikke. Ellers er det temmelig kjedelig uten Mulder.. Men frem til sesong åtte er det jo fantastisk. :)

 

Har hele suppa fra 1-9 sjøl som jeg nylig har sett igjennom, men når det blir på tide med en rerun tviler jeg på at jeg kommer til å repetere noe lengre enn 1-3, maks 4. Syntes det hele ble tynnere og tynnere jo lenger uti man kom (noe jeg forøvrig husker fra da dem gikk på TV også men er man samler så er man samler... da skal det være komplett :p )

 

Er forøvrig helt enig ang ms Dana Scully, syntes ho blei penere og penere for hver sesong jeg.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Main storyen syns jeg er veldig god hele veien, men er enig i at 1-4 er seriens beste. Men underholdningsverdien er helt klart høy helt til siste slutt.

 

I begynnelsa hata jeg agent Doggett, men han vokser litt i rollen etterhvert. :) Men å replace Mulder ble rett og slett umulig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Noen episoder jeg så nylig :

 

Triangel (denne var for tynn)

den med gutten Gibson

Mann på rømmen , den med hodene som eksploderte pga trykk i ørene

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg var 7 år da det hele begynte på TV2, fikk jo ikke lov til å se på det siden de sendte det sent + at det var skummelt, var jo bare far i huset som så på... Men husker jeg skulle "prøve" å se på det en gang, syntes det var dritscary... Men det er fortsatt intro melodien som er den skerieste.... Får chills hver gang jeg hører den, sikkert på grunn av at jeg oppfattet den som frykt når jeg var liten...

 

Har mange nok serier å se på fra før av, men så tenkte jeg, hvorfor ikke se x-files, så har begynt med sesong 1 nå, og det ble overrasket over hvor underholdene det er. Effektene er ikke så veldig dårlige, husk på at dette er effekter i en tv-serie, ikke film, dagens tv-serier har ikke allverdens effekter heller. Kan ikke vente med å se alle sesongene, bare synd atter etter alle sesongene så er det jo ikke fler... Hater det når ting når slutten.

 

Ikke nok med at x-files hadde blitt skummelgjort når jeg var liten, men alle ukeblader var stappfulle av "bortført av ufo", "utenomjordiske vesen er her", "så et hvitt lys" og "tiden forsvant i løse lufta"... Det tidlige 90-tall hadde sine tider, var jo vettaskremt, og trodde jeg ville bli bortført i løpet av nattan ^_^

Lenke til kommentar

Det får du jo nesten avgjøre selv, men jeg kan for min del i alle fall anbefale den. :)

 

Bare husk at sesong 1 er 15 år gammel, og at effekter o.l. ikke er helt på dagens nivå for å si det sånn. Men jeg syns i alle fall episodenes plot og skuespill på lang vei var nok til å bli hekta. Det er dog noen dårlige episoder inni mellom.

Lenke til kommentar

Begynte for en liten stund siden å kjøpe DVD-boksene og se om X-Files helt fra begynnelsen igjen, har nå kommet til 2. discen på sesong 4. Jækli bra serie er det ihvertfall, anbefales til alle som vil begynne å se den.

 

Noen som har sett den nyeste filmen ?

Endret av Kenny_NOR
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...