Gå til innhold

Den store X-Files tråden!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Weee, i natt blir det X-Files maraton! Skal se hele resten av sesong 9, som altså er den siste sesongen. Jeg har allerede sett ni av episodene, så jeg har "bare" ti igjen. Med andre ord har jeg over 7 timer X-Files foran meg. Gleder meg virkelig til avslutningen, som jeg enda ikke har sett.

 

Jeg ELSKER X-Files. Nesten trist at det må ta slutt. :love:

Lenke til kommentar

Du burde fanken meg det, du har fortsatt deler av den beste tiden foran deg. Sesong 3, 4 og 5 har noen hysterisk bra episoder. Sesong 6 og 7 har også mange bra episoder, men ikke like mange som de tidligere. Likevel, alle sesongene er gode, synes jeg. Doggett-tiden er ikke like god som Mulder-tiden, ganske enkelt på grunn av at mysteriene ikke alltid er like oppsiktsvekkende, men Doggett selv er en knalltøff fyr. Elsker han.

 

Noen episoder du må raske deg på og få med deg:

 

3x04 - Clyde Bruckman's Last Repose (jævlig artig)

3x12 - War Of The Coprophages (jævlig artig)

3x20 - Jose Chung's "From Outer Space" (artig)

4x03 - Home (jæææævlig grusom)

4x20 - Small Potatoes (jævlig artig)

5X01 Unusual Suspects (jævlig artig episode om hvordan Mulder møtte TLG)

5x06 Post-Modern Prometheus (spesiell og artig)

5x12 - Bad Blood (jævlig artig)

6x03 Triangle (spesiell og jævlig artig)

6x04 Dreamland (den eneste virkelig artige mytologi-episoden)

6x05 Dreamland II (fortsettelsen til Dreamland)

6x13 - Arcadia (ekkel og artig på samme tid)

6x20 - The Unnatural (koselig og artig)

7x12 X-Cops (hysterisk artig "cops"-lignende episode - en av mine favs)

 

Disse episodene (+ noen til) er must-episoder. Disse MÅ du bare få med deg. Så hva venter du på? Begynn å se med en gang! :D

 

Angående siste sesong, synes jeg finalen var litt "dårlig". Den ga for få svar på hva som kom til å skje videre.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Vet dette er en gammel tråd, men for en stund siden kom jeg til å tenke på noe ang. X-files og når jeg nå så en reklame for "Gylne Tider" på TV 2, så kom jeg på det igjen og tenkte jeg skulle spørre om noen andre har fått med seg det (kan jo ikke bare være jeg som har tenkt på det).

 

Den ene hovedpersonen heter jo Fox Mulder.

Hans kidnappede søster heter Samantha Mulder.

Samantha og Fox: Samantha Fox?

 

Tror dere dette er gjort med vilje, eller en tilfeldighet? Fox er jo ikke noe "normalt" navn akkurat.

 

Vårt eget lille X-Files mysterium? :)

Lenke til kommentar

"I'm the key figure in an ongoing government charade, the plot to conceal the truth about the existence of extraterrestrials. It's a global conspiracy, actually, with key players in the highest levels of power, that reaches down into the lives of every man, woman, and child on this planet, so, of course, no one believes me."

 

Alle elementer av X-files er selvfølgelig en konspirasjon. :ph34r:

 

Forresten... må dette (les: Jose Chung's 'From Outer Space') uten tvil være en av tidenes kuleste X-files-episoder. Det er en genial og morsom parodi på bl.a. Twin Peaks og Close Encounters of the Third Kind, samt at den er utrolig stilig filmet og fortalt på en unik måte. Kjøp tredje sesong og se denne episoden... NÅ!

Endret av Synthm
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Så nettopp "Død kalm" (2x19), og jeg syns det var litt lol med han ene fyren som het Trondheim til etternavn :D . Og hva med han Olafsen fyren? Skulle han være etnisk norsk? Jeg skjønte nesten ikke en dritt hva han sa for no :) .

 

Men men, morsomt er det...

Lenke til kommentar
Så nettopp "Død kalm" (2x19), og jeg syns det var litt lol med han ene fyren som het Trondheim til etternavn :D . Og hva med han Olafsen fyren? Skulle han være etnisk norsk? Jeg skjønte nesten ikke en dritt hva han sa for no :) .

 

Men men, morsomt er det...

8800564[/snapback]

Det er en episode i en av de første sesongene, tror det var 1 eller 2 der mulder spør en dude om han har sett hunden sin, "its a nowegian elk hound" ^^

 

Alltid morro når dem nevner Norge :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
SKulle ønske jeg hadde TV3 :( Har sett hele sesong 1 og det er den beste sesongen jeg tror jeg har sett av en tv-serie. Utrolig fengende og interessant. Også velspilt av både Duchovny og Anderson. Uansett bra initativ av TV3 :)

5609747[/snapback]

 

Noen som husker hva som stod på veggen på den norske puben mulder og scully var på i sesong 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...