Gå til innhold

Den store X-Files tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så Ghost in the Machine nå. Litt morsom uvanlig episode. Likte forresten skuespillet til han eks-partneren til Mulder veldig godt :) Ovenpå sniken type. Hadde vist sørget for ved uhell at en kollega hadde fått kuttet av to armer og mistet høyre øye :p

 

Har uansett sett 7 episoder av sesong 1 i dag, og jeg fortsetter :) Fikk seson 1 og 2 fra amazon i postkassen også i dag; deilig syn må jeg si :D

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Hehe, velkommen inn i klubben. Mot slutten av sesong 1 får du en del *gjesp gjesp*-opplevelser (ikke av "ååå, så kjedelig!"-typen, men det motsatte), og tro det eller ei... Det blir mange flere i sesong 2 og 3! :thumbup:

 

EDIT: Et lite tips til deg: Ikke se siste episode av sesong 2 (Anasazi) før du har skaffet sesong 3! Siste episode av sesong 2 og de to første av sesong 3 henger nemlig sammen, og Anasazi slutter veldig spennende.

For å si det sånn kunne ikke jeg overlevd ventetiden det ville tatt om jeg ikke hadde hatt sesong 3 da jeg så den episoden. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Hysj hysj! Har ikke kommet dit enda!

Likevel forsto jeg egentlig at sesong 3 kom til å avslutte med et brak.

Jeg har hatt alle sesongene liggende på PC'en lenge, og da jeg hadde bestilt sesong 1-3, og satt og ventet på dem, startet jeg opp første episode av sesong 4 på PC'en. Jeg var rask med å slå av Media Player'n da jeg så hvordan den startet. Gleder meg til å komme så langt. :grin:

Lenke til kommentar

Så en snål episode i natt, Syzygy fra sesong 3, hvor to jenter forårsaker en masse trøbbel.

 

Det jeg synes er så snålt er at mysteriet ikke bare ikke blir løst (det er jo ikke noe nytt i X-Files), men vi som seere får jo helelr nesten ingen svar!

 

For eksempel: Hvordan døde han fyren i begynnelsen? Hengte han seg selv (ved at de kontrollerte hodet hans eller noe sånn), eller var det de som faktisk dyttet han utfor?

 

Et annet spørsmål: Hvorfor ble de jentene plutselig sånn (de hadde visst ikke vært mordere tidligere)? Hvordan kunne liksom denne tiden (hvor to planeter gjorde noe ditt og noe datt som gjorde til masse dittdatt) gjøre to spesielle personer om til slike galninger, som i tillegg kunne kontrollere masse ting uten å røre dem (hva var det egentlig de kunne kontrollere? Metall? Døde gjenstander? Mennesker? Alt?)?

 

Nok et spørsmål: Hvorfor så ikke Scully den hornede skapningen på kroppen til han fyren som døde i begynnelsen? Hvorfor oppførte dessuten Scully seg sånn som hun gjorde i løpet av hele episoden? Det var da totalt ulikt henne! (snakker ikke bare om at hun kanskje var sjalu eller noe sånn, det var noe annet også)

 

Enda et spørsmål: Hvorfor hev hun ene agenten seg over Mulder helt sånn plutselig? Var det hun selv som gjorde det, eller var det på grunn av alt som foregikk, at hun bare ble "kontrollert" av tiden? (eller jentene?)

 

Som dere kanskje ser er jeg veldig forvirret. Tror nesten jeg må se episoden på nytt igjen.

 

Er det noen som har svarene, eventuelt vet om en nettside eller noe sånn som forklarer? :dontgetit:

Lenke til kommentar
[iC,05/03-2006 : 17:35]Er det noen som har svarene, eventuelt vet om en nettside eller noe sånn som forklarer? :dontgetit:

5705654[/snapback]

Ta en titt på denne siden, og bla deg frem til den aktuelle episoden. Trykk deretter på "Viewer reviews", og les så mye du orker. Får sikkert svar på litt i hvert fall.

 

Jeg leser på den siden etter hver bidige episode jeg ser. Får med meg mye mer om episodene på den måten. :)

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Ah, takk for den. Tydeligvis er grunnen til alt som skjer i episoden (Mulder og Scully's oppførsel, mordene, det samme programmet gikk på alle TV-kanalene, hvordan jentene kan gjøre det de gjør, osv) er forårsaket KUN av planetene og deres posisjon.

 

Dette er tydeligvis en av de komiske episodene, hvor veldig mye av det som ellers aldri skjer, skjer. Selv om at jeg ikke føler at jeg fikk noen spesielle svar, fikk jeg egentlig svar nok. Det var at planetene forårsaket alt (samme hvor snålt det måtte høres ut), og jeg må vel bare finne meg i det.

Det var i allefall en veldig fornøyelig episode å se, og jeg må innrømme at jeg klødde meg selv hardt i hodet etter det hele var over.

 

Noe jeg enda lurer litt på er følgende: Fant jentene på dette med den satanistiske kulten bare for å få opp temperaturen i mobben som etter hvert dannet seg, eller var det faktisk en slik kult der?

Dessuten lurer jeg på hvorfor de to jentene absolutt måtte drepe og gjøre generell faenskap bare fordi de fikk all energien fra universet i seg eller noe sånn. :hmm:

 

Som sagt en veldig snål (og veldig komisk) episode, og jeg må vel bare finne meg i at den er slik, og at det ikke er så mye mer å gjøre med den.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
I en av de siste episodene i X-Files sesong 1, "Tombs", så nevner Mulder "Norwegian Elk Hound". Litt fett :D

5707633[/snapback]

 

Da må du glede deg til å se sesong 2 også, da Mulder og Scully reiser til Norge for å løse en liten X-Files fenomen. :thumbup:

5708666[/snapback]

Oj, den episoden må jeg også se:D

 

Forelska meg i X-files i vinterferien, vet ikke hvor mange episoder jeg så, sikkert 12-13 av sesong 1:-)gleder meg til å få se mer

Lenke til kommentar

Steike ta så mange kjente fjes det er i X-Files!

Jeg har nettopp blitt ferdig med sesong 3, og allerede har jeg kommet over...

 

-Jack Black

-Giovanni Ribisi

-Peter Boyle

-Kurtwood Smith

-Bokeem Woodbine

-Lucy Liu

-Jesse Ventura

 

Kan godt hende jeg har glemt å nevne noen også, men alle disse er temmelig kjente (Jesse Ventura er vel egentlig mer kjent som wrestler og guvernør av Minnesota enn skuespiller, selv om at han har spilt i en god del filmer også).

Flere av disse ble kjent etter de spilte i serien (Liu og Black, for eksempel).

 

Uansett, det er utrolig morsomt å se fjes man kjenner igjen i en serie hvor man minst venter å se dem.

Må si jeg fikk litt av en bakoversveis da jeg så Jack Black i den spillebula i sesong 2. Er en stor fan av han og hans band (Tenacious D.), og vi alle kjenner han vel best i roller i filmer som School Of Rock og Orange County (osv). Som sagt litt morsomt å se dem i X-Files. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selvfølgelig sett alle episodene minst 2 ganger, og har også komplett DVD-samling.

 

Vet at det er mange som ikke liker de siste sesongene, men IMHO er faktisk spesielt sesong 9 kanskje den beste etter sesong 1-4. Sesong 5-8 er vel de svakeste, men likevel er jo også dette noe av det beste som noengang er produsert for tv...

 

Når det gjelder The Lone Gunmen spin-off serien, er dette en blandet fornøyelse. Enkelte episoder er meget bra, mens andre er ganske begredelige. Men Byers, Langley og Frohike er jo alltid kule, så serien er verdt å få med seg. Spesielt er jo den første episoden interessant i disse post 9/11 dager... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...