Gå til innhold

Soround system til stue.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en stue som er omtrent kvadrat formet på 25 kvm..

Skal gå til innkjøp av suround system til det som skal bli et media rom..

Har sett en del på KEF Kit 100, og kommet fram til at dette er tingen for meg..

Personlig legger jeg veldig vekt på design, vil ikke ha 5-6 høytalere, vil ha det stilrent og enkelt, nesten så lyden blir nedprioritert iforhold til design ;)

Noen som har erfaringer med dette systemet eller har lest tester av det? All erfaring motas med stor takk..

Eller om noen har andre forslag så kom med dem, jeg er open for forslag, prisklasse er 20k eller noe sånnt :)

Endret av Scum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vell da vil jeg anbefal et stereosystem i stedet , for suround blir det ikke med 2 høyttaler uasett hvor mye du drømmer , det blir jo bare emulert lyd med di her .

kan jo være det funker utmerket for alt jeg vet , men suround blir det ikke , og da mener jeg at du får mere for pengene med et vanlig stereosystem i samme prisklasse .

Lenke til kommentar

Jeg har lest en test på et sånt KEF anlegg som skulle gi surroundlyd med bare 2 høyttalere. Det fungerte overraskende bra,men det er langt fra fullverdig surround.

Prisen er jo også helt syk. Greit at KEF lager kvalitet,men jeg kan ikke se at det anlegget der er verdt 19000 kr.

Yamaha lager en snodig sak som heter Digital Sound Projektor. Den vant en EISA Award i 2005,så den skal vistnok fungere veldig bra.

Kanskje den kan være et alternativ for deg?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Trenger jo ikke og være fullværdig surround vel og merke, det som er i stua nå er kun høytalerne i en 20 års gammel 32" B&O så forskjell vil nok merkes uansett.

Men vil ha noe som kan spille høyt, gi i fra seg trøkk med vekt på fin lyd så den kan frammheve lyder i filmer godt :)

Det Yamaha greiene var faktisk ikke så dumt det, skal fundere litt på det, er jo klart det er billigere men det er jo og "mindre" stil fullt, dessute er det ikke store prisforskjellen..

Var inne tilfeldigvis hos en lokal forhandler av tv`r etc. han hadde faktisk det KEF Systemet jeg linka til tidligere, det var mildt sagt veldig imponerendes, ekstrem lyd ut i fra di to små høytalerne:)

For ikke og snakke om at de solgte KEF anlegget for 13.999 :D

Lenke til kommentar
Om du ikke vil ha høyttalere som vises overalt, hva med Bose surroundanlegg?

De høyttalerne er ikke vanskelig å skjule..

5602469[/snapback]

Hmm, har ikke noe kjennskap til bose i hele tatt, men det kan jo kansje vere noe for meg det og?

Legger som sagt vekt på design, det skal være pent og se på, mens det skal samtidig ikke vere mye og se på ;) hehe

Lenke til kommentar

Joda det var snasne greier det der, mye pent og prisen var i grunn helt overkommelig :)

Men det blir mangen høytalere rundt om kring og det er nettopp det jeg ikke vil ha :no:

Så får se om jeg ikke får tatt meg en runde og hørt på Kef kit 100 :)

Takk for all hjelp :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...