Gå til innhold

Billige varer på vg sin "handlekurv"

Gunder1

Anbefalte innlegg

Vg har en handlevogn som de putter et utvalgt sett med varer. En kompis sa at noen kjeder har en strategi å vinne den såkalte handlekurven som VG utroper til vinner. Jeg har sett på min lokale Rema1000 at de har enkelte varer til en "fordelaktig" pris.

Her kan dere skrive inn varer som dere finner i andre butikker.

Rema1000:

Popkorn micro 7.50 (3Pack) (maarud sin koster over 20,-)

Sjokoladepudding Tine 14,-

Samalt hvete m/frukt (barngrøt) 15,- (samme m/eple koster over 30,-)

Tannkrem Colgate trippel 5,-

Et annet eksempel var Prix som hadde for en tid tilbake: krem på boks Tine til 9,-

Dette synes jeg er sleipt av kjedene, men bli med å finn billige varer så vi kan få utnyttet dem igjen.

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twinings Four Red fruits - 5 kroner for boks på 24. (prix)

Twinings alle andre slag jeg har sett - 25kroner per boks på 24. (prix)

Heldige meg liker four red fruits veldig godt. hvorfor den er så billig aner jeg ikke. Men klager ikke.

Lenke til kommentar
Twinings Four Red fruits - 5 kroner for boks på 24. (prix)

Twinings alle andre slag jeg har sett - 25kroner per boks på 24. (prix)

Heldige meg liker four red fruits veldig godt. hvorfor den er så billig aner jeg ikke. Men klager ikke.

5599298[/snapback]

Det er nettopp derfor jeg startet tråden!

De priser noen utvalgte "vanlige" varer ekstra billig. Så ved en test for å finne den "billigste" butikken/handlekurven blir kanksje noen av dissse varene blir valgt ut, så stikker kanskje den butikken av med seieren, og de får god reklame i tabloid avisene :ohmy:

Lenke til kommentar

Det er akkurat slikt som er ulempen med en slik børs-løsning. De varene som uke etter uke er i den samme børsen blir utsatt for et sterkt konkurransepress og prisene blir veldig lave. Hadde matvarebørsen omhandlet litt forskjellige varer fra uke til uke hadde konkurransen muligens blitt jevnere, og vi hadde fått jevnt over billigere matvarer.

Lenke til kommentar
Vg har en handlevogn som de putter et utvalgt sett med varer. En kompis sa at noen kjeder har en strategi å vinne den såkalte handlekurven som VG utroper til vinner. Jeg har sett på min lokale Rema1000 at de har enkelte varer til en "fordelaktig" pris.

Dette synes jeg er sleipt av kjedene, men bli med å finn billige varer så vi kan få utnyttet dem igjen.

5597801[/snapback]

Jobber selv i butikk deltid og hadde personalmøte for ikke så lenge siden hvor en sjef kommenterte dette. De setter ned prisen på en og annen vare fordi den berømte VG vognene har meget stor innflytelse, men som sagt det gjelder kun en liten del av butikken så den er litt missledene, pga de tar de samme varene hvert år (kort fortalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...