rødøye Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) siden jeg nå har prøvd ca 3 ganegr i webkafeen, men hele tiden blir oversett pga denne evigvarende Opera vs FF diskusjonen (selv om det nå handler om DOCTYPE/MIME-type) prøver jeg meg her. på bagateller.com har jeg et bakgrunnsbilde som er låst nede i venstre hjørne. For å begrense bildestørrelsen, er det lagt oppå en boks med himmelen som bakgrunn, en smal stripe som streekker seg over hele skjermen. Når innholdet er mindre en skjermhøyden., vises imidlertid ikke hele fyrtårnet (bakgrunnsbildet). Hva kan jeg gjøre for å få det til å vises hele tiden? Edit: fint å kunne trykke på linken Endret 25. februar 2006 av rødøye Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Det merkelige er jo at IE nesten greier å få det riktig. MEn bare når innholdet er mindre en en skjermstørrelse:P Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Er det lov å bumpe etter så lang tid? Hvis ikke får noen moderatorer slette denne posten... Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Er det mulig å få se et eksempel? Slik det er nå ser det jo riktig ut ikke sant? Vanskelig for oss å se hva som er "feil" når det er riktig. Hvis du forstår hva jeg mener Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Har du prøvd: body, html { height: 100%; } Bare et skudd i mørke, jeg klarer ikke å se hva som kan være galt. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Ja, jeg har prøvd både det og min-height: 100% Hvis dere ikke ser det, så prøv å trykk på "arkiv", da skal innholdet bli smått nokk. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Har du prøvd å legge den i body? Uansett, prøv denne: div#container { background-images: url(/bilder/fyr.jpg); background-attachment: fixed; background-position: left bottom; } Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Hadde den i body ja, men skulle prøve å se om det funka å ha den i en div. Det gjorde det ikke. height 100% har jeg hatt hele tiden. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 har du prøvd å sette "height:100%;" på begge disse elementene: html, body? (Det måtte iallefall jeg gjøre for at siden skulle bruke hele vinduet når innholdet er for kort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå