phax Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Bare undres litt, hvorfor er det aldri (sjelden hvertfall) digital tilkobling på stereoforsterkere? Ville ikke det blitt bedre med digital overføring av et stereosignal? sikkert en kjempelogisk forklaring på dette, so fill me in! Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Bare undres litt, hvorfor er det aldri (sjelden hvertfall) digital tilkobling på stereoforsterkere? Ville ikke det blitt bedre med digital overføring av et stereosignal? sikkert en kjempelogisk forklaring på dette, so fill me in! 5597603[/snapback] Det finnes jo stereoforsterkere med innebygget DAC da, men hvorvidt dette er en bedre løsning skal jeg ikke si. Hvor bra resultat man får avhenger først og fremst av kvaliteten på DAC'en. Hvor den befinner seg har mindre betydning. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg har innebygd DAC på min Shanling. Dette synes jeg er helt genialt. Da slipper man bruke masse penger på dyr cd/dvd-spiller. At ikke flere forsterkere har dette synes jeg er litt rart. Lenke til kommentar
Knottpøbeln Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg har innebygd DAC på min Shanling. Dette synes jeg er helt genialt. Da slipper man bruke masse penger på dyr cd/dvd-spiller.At ikke flere forsterkere har dette synes jeg er litt rart. 5597968[/snapback] Enig i den, så lenge CD/DVD-spilleren bare har stabilt nok drivverk. Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 så det er der problemet ligger, at de fleste stereoforsterkerene ikke har innebygget DAC, men det har surroundforsterkerene? Eller er jeg på villspor nå. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 De fleste surroundrecivere under 10000 kr har som oftest en DAC av ymse kvalitet. Tenk bare over hva som er inni en surroundreciver i forhold til en stereo forsterker. En stereoforsterker til 10000 kr har MYE høyere kvalitet på komponentene enn en surroundreciver i samme prisklasse. Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 De fleste surroundrecivere under 10000 kr har som oftest en DAC av ymse kvalitet.Tenk bare over hva som er inni en surroundreciver i forhold til en stereo forsterker. En stereoforsterker til 10000 kr har MYE høyere kvalitet på komponentene enn en surroundreciver i samme prisklasse. 5599292[/snapback] Alle surroundreceivere har en DAC innebygget! Det må vel være en utgammel "surroundreceiver" dersom den kun kan ta imot analoge signaler! Hadde faktisk en gang en Akai 4-kanals DSP, som behandlet et analogt stereo-signal og genererte 2 bak-kanaler bl.a,, med mange programerbare parametre og en veldig omfangsrik fjernkontroll. Den gikk i søpla i fjor, selv om den fungerte feilfritt! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Selvfølgelig har alle surroundrecivere DAC. Har jeg påstått noe annet? Jeg skjønner ikke helt hva du ville frem til i innlegget ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå