studentjenta Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Noken erfaring med dell I6000? positive og negative ting?? lurt på å kjøpe meg denne maskina med 2ghz prosessor, 1024, 100GB... sysn prisen va ganske så grei og 10220,- med frakt å greie.. Kjem ikkje til å bli brukt til speling, kun skulearbeid, nettbruk,musikk og litt bilderedigering... Er det eit bra kjøp?? Endret 13. februar 2006 av studentjenta Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) jeg hadde den, var stortsett veldig fornøyd. du bør velge WSXGA skjermen forresten. og det beste batteriet. + ser ganske grei ut synes jeg. mye for pengene. yter helt ok. _ er kanskje litt tykk men det har ikke mye å si for meg egentlig. veier 3kg, kan kanskje bli litt mye hvis du skal ha den med på skolen hver dag sammen med mye annet, men igjen dette var heller ikke et problem for meg. bråker kanskje litt mye når den jobber hardt. men ikke så det blir irriterende, hvertfall ikke for min del. Endret 13. februar 2006 av 2mass Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har stort sett nøyaktig samme maskinen, og er i det hele tatt enig med 2mass. Kan bekrefte at den yter meget bra. Den gir egentlig noe helt utrolig mye ytelse for pengene. Er veldig enig i at du bør tenke på å oppgradere skjermen til WSXGA, den skjermen er alldeles nydelig, og relativt sett ikke så alt for mye penger det er snakk om heller (ca 600,-). Batterioppgradering kan være en ide også (ca 250,-), litt avhengig av hvor mye du ser for deg at du blir å bruke maskinen uten tilgang til strømnett. Vil tippe at det batteriet som står i klarer rundt 4 timer "skolearbeid" (som ikke er ille det heller), mens det største klarer rundt 5,5. Imidlertid er det slik at slike batterier får dårligere ytelse etterhvert, så da kan det vær godt å ha noe å gå på. Et helt nytt batteri er svindyrt i etterkant. Positivt: Ytelse og meget bra pris/ytelse-forhold. Den er ganske pen, om enn litt klumpete. Byggekvalitet generelt sånn litt over midt på treet, men solid lokk som beskytter skjermen godt. God lyd av høytallerene. Godt tastatur. SUPER skjerm (WSXGA-skjermen, kjenner ikke WXGA-skjermen). Bra batteritid (egentlig uansett valgt batteri). Negativt: Viftestøy (kan reguleres vha et lite program, men dette burde vært unødvendig). Noe "klikkete" museknapper. Moderat grafikkytelse (men er da heller ikke noen spillmaskin, mer en multimedia-arbeidshest). Savner innebygget mikrofon. All dritten Dell legger på harddisken (smakssak, kan fjernes). Hvis du søker på nettet etter reviews av maskinen, vil du se at dette er erfaringer som går igjen hos de aller fleste som har testet den, kan ikke komme på å ha lest en eneste test hvor det ikke er konkuldert med at det er en solid maskin til en meget bra pris. (Men de finnes sikkert de og). Lykke til Olav Lenke til kommentar
UllForEver Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) En stund siden noen har skrevet noe på denne tråden, men den har så grei heading at jeg ble fristet til å skrive noen ord. Jeg har altså en Inspiron 6000 som kun er 3 dager gammel. Foreløpig har jeg et kjempegodt inntrykk av den! Fra før har jeg en Latitude C840 og en Latitude 110L, og denne datamaskinen imponerer! Jeg valgte den største av de to datamaskinene på Dell's hjemmeside og sitter nå med en laptop med følgende spesifikasjoner: WinXP pro 2.0 GHz Centrino CPU 1024 Mb RAM 100 Gb HDD (5400 rpm) 9-cellers batteri Bluetooth Bæreveske Det første jeg legger merke til er at datamaskinen er helt lydløs. På de to Latitudene som jeg har starter viftene med noen få minutters mellomrom - noe jeg finner forstyrrende, spesielt når datamaskinene ikke engang er i bruk. På Inspiron 6000 kan man høre en svak suselyd når man legger øret inntil maskinen, så det virker som en kjølevifte går sakte hele tiden. Dette minner om løsningen som var på lillebroren til min Latitude, C640. Etter 3 dagers bruk har kjøleviften på I6000 ennå ikke endret hastigheten. Kjempebra! Når det gjelder skjermen så har jeg gjort et par endringer som noen hadde tipset om på Insiron 9400-tråden. På Utseende har jeg valgt Normal skrift. Og under Innstillinger-Avansert-Generelt har jeg valgt Normal størrelse (96 ppt). Før jeg gjorde dette var hjemmesiden til Dell "uleselig". Selv om datamaskinen stor sett blir brukt innom hus så er det greit å ha nok batteri. Hvis man har for vane å forflytte seg rundt om i huset, er det flott å slippe å dar med ladekabelen hele tiden. På I6000 valgte jeg stort batteri og får oppgitt bortimot 5 timer levetid når batteriet er fulladet. Jeg MÅ ha mus når jeg jobber på laptopen over lang tid og bruker da en Creative mus. Denne musen henger greit på mens jeg bærer datamaskinen noen meter. For øvrig liker jeg de nye scrolle-funksjonene på Inspiron 6000 - veldig smart å kunne scrolle både vertikal og horisontalt! Endret 24. februar 2006 av UllForEver Lenke til kommentar
Kaste Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Noken erfaring med dell I6000? positive og negative ting?? lurt på å kjøpe meg denne maskina med 2ghz prosessor, 1024, 100GB... sysn prisen va ganske så grei og 10220,- med frakt å greie.. Kjem ikkje til å bli brukt til speling, kun skulearbeid, nettbruk,musikk og litt bilderedigering... Er det eit bra kjøp?? 5597505[/snapback] gå for den har denne pcen... Den eier, vis du skulle finne på å spille så kan den håndtere CS 1.6 og CZ og litt gamle lame spill.. super pc, er selv student og den er ikke noe problem "barn" for ¨å si det sånn... grei å ha i sekken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå