Maroder_S Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Bluetooth Virtual Keyboard er et optisk tastatur som projiserer tastene direkte på et hvilket som helst underlag. Les mer Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Med norsk versjon og blått eller grønt lys istedetfor det stygge røde kan dette havne på ønskelisten. Men uansett så er det utrolig mye morsomt som kommer på markedet for tiden, dette er jo bra, lenge leve teknologien. Men hvor stor avstand trengs det fra bakside av boksen til kanten av tastaturet, mange (som meg) har begrenset plass på tastatur-hylle. Synes synd på fingertuppene til storskrivere med dette tastaturet og håndledd siden man ikke kan hvile handene særlig. Endret 13. februar 2006 av nahojdat Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Som man ser av videoen må fingrene holdes oppi lufta når man ikke skriver – det er ikke mulig å legge dem ned på tastene for å hvile dem slik man gjør på et vanlig tastatur. Dette er etter vår mening et større ankepunkt mot å bruke Virtual Keyboard til å skrive inn større mengder tekst enn responsmangelen. Hvorfor nevnes ikke disse to punktene under minusdelen av oppsummeringen...? Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg skjønner enda ikke hvordan dette funker Så det for en stund siden, men denne testen har egentlig ikke fått noe klarhet i saken. Er det slik at modulen registrerer vinrasjoner fra tastetrykkene, eller hur? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg er spent på hva som skjer hvis to taster som ligger nedenfor hverandre blir trykt samtidig? For sensoren vil vel bare se den nærmeste? Eksempel: U og J. Når er det ikke så logisk at noen har behov for å trykke disse samtidig. Men for meg så virker dette veldig tungvindt. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Enig efikkan. Også har du håndleddene liggende veldig nær space osv da, bør være rimelig nøyaktig sensor for å ikke gjøre masse glipper. Stilig konsept, men tror det er for tidlig ute i teknologi. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 For en stund siden fantaserte jeg om ett slikt produkt. Bare ha ett lasertastatur på stuebordet som jeg bare kunne slå av. Passer bra for htpc. Er ikke helt god siden du ikke kan hvile hendene men artig sak. Når den blir liten som en halv fyrstikkask blir den mer aktuell for mobiltastatur for min del. Lenke til kommentar
eJoJ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Har ett liggendes her hjemme... har hatt det i ca 1 år nå gamelt nytt Hehe Det fungere ved at det tastene tegnes opp på flaten ved hjelp av laser... så tegner det ett infrarødt lag noen mm over.. når den innfrarøde flaten blir brutt så registrerer tastaturet hvor brytningen skjedde og skriver dermed tegnet... Bluthoot delen fungere strålende mens derimot den kabla versionen.. (finnes i 2 versioner) er det ett kraftig minus med.. ledningene som følger med er veldig korte og det er bare 9 pins(com1 rett antall pinner... er ikke sikker) hun tilkobling for og koble den til pc, du trenger med andre ord en 9 pins hann tilkobling på pc'n noe som ikke er veldig standard på dagens pc'r og heller ikke laptoppper... på PDA delen derimot følger det med en ymse ledninger til forskjellige pda typer.. mobil støtte finnes ikke på den kabla versionen... USB eksisterer heller ikke Noen flere sp.mål angående produktet kan de bare rettes til meg... har hatt flere versioner av det og har fortsatt 2 stk liggendes, så kan teste en del om du vil Lenke til kommentar
eJoJ Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg er spent på hva som skjer hvis to taster som ligger nedenfor hverandre blir trykt samtidig? For sensoren vil vel bare se den nærmeste? Eksempel: U og J. Når er det ikke så logisk at noen har behov for å trykke disse samtidig. Men for meg så virker dette veldig tungvindt. 5597628[/snapback] Her vil du først få opp den den tasten du børyt det infrarøde flaten med først og deretter den du brøyt etterpå... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 For en stund siden fantaserte jeg om ett slikt produkt. Bare ha ett lasertastatur på stuebordet som jeg bare kunne slå av. Passer bra for htpc. Er ikke helt god siden du ikke kan hvile hendene men artig sak. Når den blir liten som en halv fyrstikkask blir den mer aktuell for mobiltastatur for min del. 5597818[/snapback] da ville jeg heller hatt ett touchpadbasert keyboard nedfellt i bordet Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 da ville jeg heller hatt ett touchpadbasert keyboard nedfellt i bordet 5598061[/snapback] Ikke så særlig praktisk på stuebordet er det vel? Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Kanskje dette er noe å kombinere med TabletPC-er? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 da ville jeg heller hatt ett touchpadbasert keyboard nedfellt i bordet 5598061[/snapback] Ikke så særlig praktisk på stuebordet er det vel? 5598129[/snapback] tenkte meg ett sånn "sømmløst" integrert slik at du ikke ser forskjell på det fra resten av glassbordet f.eks.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg vil nok vente med å kjøpe av denne teknologien til den er mer veletablért og muligens forbedret. Men jeg er ikke negativ til slike nye varianter, bare litt skeptisk. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Kanskje dette er noe å kombinere med TabletPC-er? 5599693[/snapback] Har tenkt på det samme selv, men det er nok et bedre alternativ å kjøpe en tablet med avtagbart tastatur, som Motions tablet-er, eller rett og slett en convertible. Du må jo dra på en ekstra dings likevel, og jeg ville vel tenkt at TIP'en i XP-TPC Ed. er mer konfortabel enn dette lasertastaturet... Endret 13. februar 2006 av Tjohei Lenke til kommentar
G Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Konseptet er spennende nok det, men går det an å få enda mindre "prosjektor" snart? Hvilke bølgelengde/-r er det på lyset? Endret 13. februar 2006 av G Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 hmm noen som vet om det selges frogpad her i landet? tror den er greiere å bruke en den saken her (enda). frogpad i kombo med skjermbriller eller lignende og vi er i gang men men, om vi kunne fått en skjermpojektør i samme boksen som det tastaturet der så hadde jeg vert intressert... Lenke til kommentar
Battone Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg er skeptisk til alt som du kan trykke på uten å merke det.. Av erfaring så vet jeg at slike dingsebomser blir til større irritasjon enn glede.. Men bare for å ha en kul gadget så er den vel ok... Lenke til kommentar
TeaBone Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) edit: var ikke den offisielle hjemmesiden som pcfreak korrekt påpekte Noe stiv pris, javel. Men hva er prisen da? Jeg finner i alle fall ikke noe om veil. pris i artikkelen... $200 på denne siden, £88 på Amazon.co.uk Ca. 1000-1500 her til lands? Endret 15. februar 2006 av TeaBone Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Så lenge tastaturet tegnes opp burde det vært mulig å tegner opp et norsk tastatur eller hva som helst for den saks skyld. Har man den i stua sammen med en HTPC ser jeg for meg typiske fjernkontrollfunksjoner som Play, Stop osv som fine tsater på bordet. Mye moro man kan lage av dette her med noen små justeringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå