stramund Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Faren min har akkurat kjøpt seg denne telefonen og jeg skulle hjelpe ham med å sette opp e-post på den. MEN får det ikke til... Jeg har laget en egen brukerdefinert konfig.innst for e-post med riktige innstillinger, men hver gang jeg prøver å sende mail får jeg følgende feilmelding: "Mottaker finnes ikke:[email protected]" også vil den koble ned. Noen som har vært borti denne feilmeldingen før? Må si jeg synes disse Series 40 greiene virker litt klønete. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Faren min har akkurat kjøpt seg denne telefonen og jeg skulle hjelpe ham med å sette opp e-post på den. MEN får det ikke til... Jeg har laget en egen brukerdefinert konfig.innst for e-post med riktige innstillinger, men hver gang jeg prøver å sende mail får jeg følgende feilmelding: "Mottaker finnes ikke:[email protected]" også vil den koble ned. Noen som har vært borti denne feilmeldingen før? Må si jeg synes disse Series 40 greiene virker litt klønete. 5597313[/snapback] Har brukt e-post på 6270 daglig i et par uker, uten noe problemer. Har du satt opp en egen APN med "internet" på mobilen? -snubbel Endret 13. februar 2006 av snubbel Lenke til kommentar
stramund Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Hva mener du med APN? Hvis det betyr tilgangspunkt, så ja, lastet ned "Telenor Internett" fra Telenor.no? Hvis det ikke er det, så vet jeg ikke hva det betyr. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Den vanligste feilen som blir gjort ved oppsett av e-post er at du setter opp inn og utgående server til det du har fått vite av de du har fått eposte din fra. Feks hvis du har domenet "www.minside.com" så setter du pop3.minside.com på inn og ut. På inngående server er det riktig. Men på utgående server må du bruke Telenor sin (hvis du bruker telenor sitt nett). Gå på telenormobil.no og finn en guide for å sette opp epost på en mobil..samme hvilken egentlig, og finn utgående epost server. husker ikke i hode hva det er. AKIRA Lenke til kommentar
stramund Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Utgående og inngående server skal være riktig den, jeg har nemlig hentet det rett fra hans Outlook, så disse innstillingene skal være riktige. Endret 13. februar 2006 av stramund Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) For å si det på en annen måte da: For å sende e-post på en mobil kan du IKKE bruke samme utgående server som du bruker i outlook, du må bruke utgående server til opperatøren din. For telenor er den: smtp.mobilpost.no Prøv den. AKIRA Endret 13. februar 2006 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
stramund Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Ah.. Er ikke helt med i dag jeg:) Takk skal du ha, skal prøve det når jeg har mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå