goliatmo Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Om noen få strakser innstalerer jeg linux på diskE Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Var det noe å rope hurra for? :errm: Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Og om noen dager kommer en ny post her: "Endelig klarte jeg å slette linux!" :!: Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 (endret) Eller om en halvtime vil det komme en post som vil si noe sånt som: "Hva faen skal jeg gjøre?" Lykke til btw Edit: Ikke stress sånn med tastaturet. Blir ekstremt med skrivefeil av det Endret 14. februar 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 strever litt med instalasjonen her ja Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 strever litt med instalasjonen her ja 5603019[/snapback] Hvilken distro har du valgt? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 LinspireLIVE. Det skulle være den enkleste... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 LinspireLIVE er vel en liveCD om jeg ikke er helt på jordet? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Jo... det er der problemet ligger, føler meg ikke helt verdig til å innstalere linux her Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Du bør vel kansje ha en plan før du setter igang? Test ut flere forskjellige distroer og ta den du selv føler du mestrer best. Det beste er vel å ha en maskin du vanligvis ikke bruker til å prøve ut dette siden det kan bli lite med tid der du faktisk gjør det du vil gjøre Hva er grunnen til at du vil skifte til linux? Hva bruker du vanligvis PC'en til? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jo... det er der problemet ligger, føler meg ikke helt verdig til å innstalere linux her 5603358[/snapback] Da stemmer ikke titel Men vil alltid anbefale Ubuntu for en nybegynner. Og heller etterhvert skifte til noe mere avansert, som f.eks. Gentoo. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Jeg er faktisk skikkelig bra fornøyd med Fedora Core Jobber faktisk bare gjennom Terminalen og ting funker som bare det Men Red Hat er vel kansje ikke bare bare å få til for en som aldri har sett en linux-distro før? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Først og fremst må jeg finne ut hvordan jeg innstalerer liveCD... Trengs sikkert ikke så mye googling for å finde det ut... Jeg bruker PC'n til å surfe, tegne og html etc (andre enkle språk...) Får en 12" iBook til konfirmasjon( ) så da får jeg tegnet på den... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 En LiveCD skal enkelt og greit bare puttes inn i cd-rom'en reboote PC'en og vips så har du linux helt til du har tatt ut cd'en å reboota igjenn Er en ganske grei måte å lære seg litt småting på ihvertfall Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 tror nokk jeg satser på å gjøre det på den gamle laptopen min Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 hvor kan eg få tak i slike livCDer egentlig? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Forrige LAN'et jeg var på så ble det delt ut Ubuntu (sp?) live og vanlig i original cover til de som ville ha (gratis).. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Det burde da bare være å gå på nettsiden til den distrobusjonen du er ute etter, så laster du ned å brenner på en CD? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Ang ubuntu kan du også bestille på cd, så mange du vil egentlig. Synd mange som bestiller hundrevis og brukes som fresbee.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Ang ubuntu kan du også bestille på cd, så mange du vil egentlig. Synd mange som bestiller hundrevis og brukes som fresbee.. 5610561[/snapback] Jeg har 20+ cder med ubuntu, livecd og instalasjon.(så det blir 40) Du kan jo søke, Suse og ubuntu er de enkelste distroene, tror jeg. Enkle var de. Mandriva(før mandrake) er også enkel. http://distrocenter.linux.com/ Endret 15. februar 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå