TK76 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hei! Problemet er som følger: Uten at jeg har identifisert noe spesielt jeg gjør på pc'en (kan skje når som helst), så begynner harddiksen å lage lyder. Vanskelig å beskrive den, høres litt ut som en kar med stor pusteproblemer trekker pusten (bare litt lysere tone), varer i 1 sekund, og så avsluttes den med et 'klikk'. Så starter den om igjen, og om igjen. Noen ganger går det over, andre ganger låser maskinen seg, og jeg prøver å reboote. Det som skjer da er at maskinen finner ikke disken. Løsningen er og løfte litt på pc'en, og sette den litt hardt ned på golvet. Jeg skjønner jo at dette ikke er den fornuftige langsiktige løningen. Noen som vet hva som kan være galt? Hva er dette symptom på, og hva er evt løsningen? Tommy Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Høres ut som om disken din holder på å ta kvelden... Motor og div. lager inni den er ikke evigvarende, og klikkelyder er som regel et dårlig tegn fra disse. Ville nok benyttet sjangsen til å ta backup av alt som er viktig før det er for sent. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 HDD Scan and Repair http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002632 HDDlife på samme nettside Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Her er en bedre løsning: http://psdata.no/ps.asp?it=112170 Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Kan du ha noen hjelp til å stille diagnose ved å kjenne igjen lydene HER Lenke til kommentar
TK76 Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 Hei! Takk for svarene. Problemet er imidlertid forvunnet nå. Jeg tok ut harddisken (av en eller annen grunn). Ette å ha støvsugd litt med det samme jeg var der, så satte jeg den inn igjen og festa kablene. Siden har den funka OK. Kanskje kablene var festet dårlig? Hva vet jeg? Har tatt backup av alt. Og installert de programmene jeg ble anbefalt. Skal kjøpe en større disk når jeg får lønn, så er jeg ihvertfall sikra i tilfelle den her slår seg vrang nå nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå