emsm87 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg er rookie i dette lan/nettverk greiene. Jeg lurer på om det går an å sette opp nettverk mellom 2 pcer via ADSL uten å ha hub eller switch. Det er 2 utganger på adsl modemet. Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Forutsatt at du vil bygge et nettverk mellom to maskiner som er i huset ditt, og ikke mellom to maskiner via internett: Da må du ha to nettverkskort i den ene maskinen og kjøre såkalt brokobling (da må denne maskinen stå på for at den andre maskinen skal kunne bruke adsl). Hvis du vil ha trådløst nettverk ville jeg heller kjøpt en trådløsrouter. Hvis du kun vil ha kablet nettverk vil normalt en HUB/switch gjøre jobben (forutsatt at modemet kan gi ut mer enn en IP, noe de vanligvis gjør). Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hva står det på de utgangene du har på modemet? Hva heter modemet? Har faktisk aldri hørt om et adslmodem med to utganger... Du kan jeg bare prøve og se hva som skjer. Hvis det skal funke må begge pcene få "liknende" ipadresser Start - kjød - cmd - ipconfig så finner du ipadressen Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Hva står det på de utgangene du har på modemet?Hva heter modemet? Har faktisk aldri hørt om et adslmodem med to utganger... Du kan jeg bare prøve og se hva som skjer. Hvis det skal funke må begge pcene få "liknende" ipadresser Start - kjød - cmd - ipconfig så finner du ipadressen 5597130[/snapback] Tipper den ene er til kobberlinjen inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå