AK47 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg bruker bokser i CSS i stedet for tabeller. Og etter hvert som jeg har brukt det litt og begynner å bli litt varmere i trøya, så skulle jeg gjerne funnet litt mer ut om bruksmulighetene, og har noen spørsmål om bokser: - Kan man lage scrollvindu inne i en boks? Selv om jeg setter boksen i en størrelse, utvider den seg (vertikalt) når tekstmengden blir for stor. Jeg skulle gjerne bare hatt scrolling. - Kan man ha egen HTML-koding inne i en boks, som gjør det til et selvstendig vindu? Det vil si at alt rundt blir stående mens man blar seg rundt i boksen. - Jeg har en liten stund forsøkt å lage et fotogalleri, med thumnails inne i en boks. Har til og med forsøkt å legge kodingen fra Express Thumbnail Creator inn i boksen, men det blir bildebegrensninger og masse ekstra jobb for hver ny thumbnailside som det skal blas fram til. Noen tips eller ideer? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Du setter maks høyde (css2) eller fast høyde, og spesifiserer at scroller skal vise ved hjelp av css. Egen koding inni "boksen" kan du bruke ved tilfelle i-frame, men det er ikke å anbefale. Eller så er vel det du ber om, det samme som i første del. Å ha en scroller på boksen? Vet ikke helt hva du mener angående siste tingen der. Ønsker du at det skal lages en thumbnail, og at den skal vises som link til bildet, i det du uploader et bilde? Endret 13. februar 2006 av anth Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 Jeg får kikke litt etter hvordan man koder en CSS-scroll. Hvis noen tilfeldigvis ikke skulle ha den lett tilgengelig Hva er en i-frame? Og hva er ulempen? Det samme som frames i HTML? Vet du om noen steder man kan lese mer om det? Angående det siste, så er jeg på jakt etter tips om hvordan man kan legge et funksjonelt fotogalleri i en boks. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Scrolling i en div er såre enkelt. Du setter bare overflow: auto; eller overflow: scroll; i css-dokumentet på div'en det gjelder (må selvsagt ha fastsatt høyde, som anth sier. Skjønner ikke helt hva du vil frem til med de to siste spørsmålene, kan du forklare nærmere? Er det et slags include-system du vil frem til? Det har jeg forklart for flere her på forumet, du kan bl. a. se her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=529767 edit: Litt treig der ja. Endret 13. februar 2006 av anners Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå