Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kan Linksys WRT54GS brukes som repeater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om noen kjøre wds med dd-wrt v23 og det funker, kun jeg gjerne tenkt meg å vite oppskrifta ;)

5608875[/snapback]

 

Det funker! Jeg har satt opp 2 stk WRT54GL med dd-wrt v23 til å kjøre WDS. Det var enklere enn jeg frykta. Router 1 "peker" på mac-adressa til router 2, og motsatt. Prøvde også valget "lazy wds", og det funker fint det og.

 

Router 1 har DHCP enabla, router 2 har den disabla. Har forskjellig SSID på de to. Trodde den måtte være lik, men det virker helt ok med ulikt.

 

Sliter en del med tregt nett, men tror ikke WDS har skylda. Dog er det en drullion innstillinger på Linksys'n, som jeg ikke skjønner noe av. Sliter ofte med å få kontakt med routerne, virker som om de kveles fullstendig til tider. Kan sitte rett ved siden av router 2, uten å klare å "snakke" med den. Dette gjelder både ved trådløs og kabla tilkobling. Virker som om Linksysen prioriterer all annen aktivitet foran å kommunisere med meg.

Lenke til kommentar
Om noen kjøre wds med dd-wrt v23 og det funker, kun jeg gjerne tenkt meg å vite oppskrifta ;)

5608875[/snapback]

 

Det funker! Jeg har satt opp 2 stk WRT54GL med dd-wrt v23 til å kjøre WDS. Det var enklere enn jeg frykta. Router 1 "peker" på mac-adressa til router 2, og motsatt. Prøvde også valget "lazy wds", og det funker fint det og.

 

Router 1 har DHCP enabla, router 2 har den disabla. Har forskjellig SSID på de to. Trodde den måtte være lik, men det virker helt ok med ulikt.

 

Sliter en del med tregt nett, men tror ikke WDS har skylda. Dog er det en drullion innstillinger på Linksys'n, som jeg ikke skjønner noe av. Sliter ofte med å få kontakt med routerne, virker som om de kveles fullstendig til tider. Kan sitte rett ved siden av router 2, uten å klare å "snakke" med den. Dette gjelder både ved trådløs og kabla tilkobling. Virker som om Linksysen prioriterer all annen aktivitet foran å kommunisere med meg.

5612685[/snapback]

 

Sånn du har satt opp wds linken mellom routerne, mac en i mac 2 osv.. samme måte som jeg har wds oppsettet mitt det. Har ikke prøvd lazy wds jeg da.. som hos deg så har jeg å dhcp i router 1 og ikke i nr 2, ssid er samme på begge. Men ikke på broadcast. Så hvorfor får ikke jeg v23 til å funke i wds?? det skjønner ikke jeg.. Når det kommer til at du ikke får kontakt med routerne dine, så slet jeg å med det samme. Men husker ikke i hodet nå hvordan det ble fiksa.. men gi meg litt tid utover dagen så skal jeg gi deg løsningen på det. Fant det fort jeg :cool: , men sett timouten til 3600, tips jeg fant i forum til dd-wrt : http://wrt-wiki.bsr-clan.de/index.php?title=Router_Slowdown

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
  Når det kommer til at du ikke får kontakt med routerne dine, så slet jeg å med det samme. Men husker ikke i hodet nå hvordan det ble fiksa.. men gi meg litt tid utover dagen så skal jeg gi deg løsningen på det. Fant det fort jeg  :cool: , men sett timouten til 3600, tips jeg fant i forum til dd-wrt  : http://wrt-wiki.bsr-clan.de/index.php?title=Router_Slowdown

5613382[/snapback]

 

Du mener selvfølgelig å sette timeout til noe annet enn 3600? På den sida står det bl.a:

 

"Solution

Go to the Web-Admin and log in

Go to 'Administration'

Go to 'Management'

Enter the following values at 'IP Filter Settings'

Maximum Ports: 4096

TCP Timeout (s): 90 or 120

UDP Timeout (s): 90 or 120 "

 

Jeg har endra de til 300, men skal prøve å sette 90 eller 120 istedet. Jeg tror de var 3600 fra før.

Lenke til kommentar

Tror timeout stod som 90 default... men jeg kan sjekke når jeg kommer hjem. Nei forresten.. får ikke tid å gjøre det før sent søndag. Drar på helga-tur idag, stikk direkte fra jobb kl 10. Men jeg kan poste settings søndags-kvelden. Rakk det før vi drar på tur læll. God helg folkens

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...