seffe Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Så det må brukes en switch i tillegg med Zyxel P660RU-T3 i et hjemmenettverk imotsetning til Thomson Speedtouch 546i som har 4 stk porter? Endret 2. mars 2006 av seffe Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ja det er konsekvensen av den historien men hva som er den beste løsningen avhenger av hvordan NGT eventuelt har satt opp den Zyxel routeren . Om de har på en finurlig måte fått satt den opp med samme tøvete templates som neste umuliggjør litt finurlige oppsett for den mere avanserte bruker og da tenker jeg på port transport som selv om noen får det til med Speedtouch er ett lite helvete om man kan bruke slike ord . Jeg skjønner utmerket godt hvorfor de lager det til litt keitete for de litt mere avanserte men det er en annen sak . Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 noen som har fått ADSL2+ linja av Nextgentel nå? Kan Thomson Speedtouch 546i settes i bridge mode, slik at en router tar seg av rutingen? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du har bestilt ADSL 2+ MegaFree som er et ADSL2+ produkt - vår raskeste og nyeste teknologi. For å kunne levere ADSL2+ må vi gjøre en omkobling av linjen i telefonsentralen du er tilknyttet. Dette vil kunne ta ca 2-4 uker. Du vil få nærmere informasjon om omkoblingstidspunktet via epost. I forbindelse med oppgraderingen vil du få tilsendt en ny ADSL2+ ruter. Din eksisterende ruter må byttes ut med den nye ruteren. Husk at strømforsyningen også må byttes. Vi gjør oppmerksom på at dersom du har mottatt en bredbåndsruter av typen Zyxel, må denne aktiveres i henhold til medfølgende brukerveiledning. Merk at dersom du bytter ruter før omkobling er gjort i telefonsentralen vil du enten få omtrent samme hastighet som før, eller ikke komme på nett. Dersom du låner ruter fra NextGenTel må den gamle ruteren returneres til NextGenTel - bruk vedlagte returlapp. woohoo! 2-4 uker! noen som vet åssen zyxel er i forhold til netopia 3351? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 woohoo! 2-4 uker!noen som vet åssen zyxel er i forhold til netopia 3351? 5691851[/snapback] Eit lite spørsmål, fekk du denne mailen på @broadpark-adressa eller den e-postadressa du har registrert i dine sider på NGT.no? Eg fekk ein mail med beskjed om at eg skulle sende tilbake ein ruter som var defekt, men eg sjekkar jo aldri den adressa så plutseleg fekk eg ein regning. Ser jo helst at dei nyttar den adressa eg har i min informasjon. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 noen som har fått ADSL2+ linja av Nextgentel nå? Kan Thomson Speedtouch 546i settes i bridge mode, slik at en router tar seg av rutingen? 5690637[/snapback] Du kan lese litt her: http://skogsmaskin.dyns.net/forum/viewtopic.php?t=15 http://www.ngtforum.net/ Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Eit lite spørsmål, fekk du denne mailen på @broadpark-adressa eller den e-postadressa du har registrert i dine sider på NGT.no? Eg fekk ein mail med beskjed om at eg skulle sende tilbake ein ruter som var defekt, men eg sjekkar jo aldri den adressa så plutseleg fekk eg ein regning. Ser jo helst at dei nyttar den adressa eg har i min informasjon. 5692893[/snapback] fikk den på både broadpark-konto og gmail-konto. Lenke til kommentar
seffe Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Var i kontakt med NGT kundeservice nå og der blir det sagt at det mest sannsynlig blIr levert Thomson Speedtouch 546i eller Netopia 4542. Det ble også sagt at Netopia 4542 har 4 porter. Kan noen bekrefte dette? Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du har bestilt ADSL 2+ MegaFree som er et ADSL2+ produkt - vår raskeste og nyeste teknologi. Telefonsentralen du er tilknyttet er dessverre ikke utbygget for ADSL2+ enda. Utbyggingen av telefonsentraler skjer fortlpende. Du vil motta mer informasjon så snart dette er tilgjengelig. Ser ut som jeg må vente Håper de oppgraderer snart Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Var i kontakt med NGT kundeservice nå og der blir det sagt at det mest sannsynlig blIr levert Thomson Speedtouch 546i eller Netopia 4542.Det ble også sagt at Netopia 4542 har 4 porter. Kan noen bekrefte dette? 5693073[/snapback] min 4542 har bare 1 ethernet port Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du har bestilt ADSL 2+ MegaFree som er et ADSL2+ produkt - vår raskeste ognyeste teknologi. Telefonsentralen du er tilknyttet er dessverre ikke utbygget for ADSL2+ enda. Utbyggingen av telefonsentraler skjer fortlpende. Du vil motta mer informasjon så snart dette er tilgjengelig. Ser ut som jeg må vente Håper de oppgraderer snart 5693723[/snapback] Kan være lurt å ringe, spesielt dersom du er en gammel kunde. Jeg var tilkoblet et gammelt linjekort på en DSL som ikke ytelse til vanlig ADSL Free, og blir nå flyttet over til en DSL på sentralen som har ADSL2+. Lenke til kommentar
t0ffemannen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Har hatt NGT i 1 og halvt år. Men får nesten 7 mbit. Så tror ikke det Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Avhenger om du er tilkoblet en stor sentral eller ikke. Noe som kan være tilfelle om du bor i en storby, f.eks. Oslo. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg får montør hit i dag for å gjøre linja klar (har ikke telefon fra før). Burde ikke jeg allerede fått routern etc. fra Nextgentel? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg får montør hit i dag for å gjøre linja klar (har ikke telefon fra før). Burde ikke jeg allerede fått routern etc. fra Nextgentel? 5708461[/snapback] Då eg fekk ADSL Bravo vart ruteren sendt samme dag som linja vart kopla opp. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg får montør hit i dag for å gjøre linja klar (har ikke telefon fra før). Burde ikke jeg allerede fått routern etc. fra Nextgentel? 5708461[/snapback] Jeg får montør i morgen og har fått mail fra NGT om at router er forsinket. Vil tippe andre har samme problem. Blir spennende å se om de kobler ned telenor-linja mi slik at jeg plutselig sitter uten nett. Det kan de isåfall bare glemme.. :o) Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Fikk ADSL2+ i forrige uke, men fikk elendig ytelse (ca 5 mbps brutto). Hadde dårlig ytelse med vanlig ADSL også, men nå fikk jeg masse pakketap i tillegg. Bruker ikke vanlig telefon, og fant derfor ut at jeg hadde lite å tape, så jeg tenkte jeg kunne prøve å fjerne flest mulig feilkilder hos meg. Ledningen som kommer inn utenfra var koblet til et opplegg som var der fra før når jeg flyttet inn, og jeg tok rett og slett bare og klippet av ledningen der den ble koblet til det interne systemet, og koblet den til en 1,5 meters telefonledning der jeg hadde klippet av pluggen på den ene siden. Nå får jeg litt over 16 mbps brutto, og linjen er helt stabil Jeg bor ca 2,1 km fra sentralen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Nokon som kunne tenkt seg å forklare forskjellen på netto og brutto fart? Om eg forstår rett er det nettofarten den reelle du kan bruke, men kor blir det av resten? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Nokon som kunne tenkt seg å forklare forskjellen på netto og brutto fart? Om eg forstår rett er det nettofarten den reelle du kan bruke, men kor blir det av resten? 5708819[/snapback] 'Overhead' på TCP inkluderer feilretting, adressering mm slik at det du mottar på maskinen din er en 100% korrekt datastrøm. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Resten går bort i tap i kablingen frem til huset ditt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå