kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Ja absolutt, all honnør til NGT for at de utvikler nettet, gir hastighet til folket og presser priser Lenke til kommentar
mintman Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Hvis man ikke har fasttelefon fra før, står det at montør er inkludert, men er dette kun for å gjøre klart eksisterende telefonuttak? Hva gjør man hvis man ønsker uttak et annet sted en der det er nå? Må man bestille ny time for montør? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Legg inn kablene selv, det er best Lenke til kommentar
mintman Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Legg inn kablene selv, det er best 5637014[/snapback] Det var jo ikke akkurat svar på spørsmålet..... Hater boring og trekking av kabler og har ingen planer om å gjøre det selv hvis hovedinntaket er i en annen etasje eller langt unna der jeg skal har routeren. Endret 20. februar 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
YBD Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Total linjelengde inkludert inntak: 3753 meter Lengde på inntak: 315 meter Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre Fabrikat på utstyr: Ukjent Har NGT ADSL Free nå, 6500/750, og i ruteren står det 5.000/800. Tror dere jeg får noen bedre hastighet enn dette med ADSL2+? Er bare 12 kroner forskjell pr mnd, så jeg bestiller om det kan bli liiitt raskere Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Det var litt lang linje, gitt Sitter her med 3074 meter selv, lurer på hva jeg kan få, og om NGT kan levere her Lenke til kommentar
Konge Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 @YBD - Hvilke hastigheter oppnår du nå ? Altså hastigheter som du oppnår ved å laste ned/opp litt større filer . Test gjerne mot en eller annen FTP server . F.eks ett hjemmesideområde fra din ISP eller start.no . Altså det er bare 12,- mere pr måned men om hastigheten blir satt for høyt så blir også skjansene for ustabilitet høyere og om du ikke får stort utbytte ved høyere hastighet så vet jeg ikke helt om det lønner seg å prøve . Jeg mener siden rundt 3000m linejlengde skal gi rundt 7000kbps i teorien . Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Her jeg bor er det en 3-400m til sentralen, og jeg regner med at jeg får utnyttet linjen maks. Men, funker det med netopia modemet, eller må en få tilsendt et nytt et? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Du får nok nytt modem ja . Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Fekk du noko circa dato? 1 veke, 3 veker? 5635583[/snapback] Nei. Eneste jeg fikk beskjed om er at jeg ikke vil få noen bekreftelse inntil leveringsdato er klarlagt. Bestillings tid er normalt 6-8 uker. Så jeg venter å få svar rundt månedskifte selv da jeg bestile 11 januar. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg bestillte på mandag og fikk bekreftelsesmail i dag. På kundesidene står det forventet leveringsdato 13.3.2006, men installasjonsdato er ikke bekreftet. Endret 21. februar 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Begynner allerede å angre på at jeg bestilte ADSL2+. Satt i kø idag, og ventet på hjelp (sync'en ifra modemet var borte... igjen). 48 minutter i kø. Han trodde forøvrig at jeg skulle få mellom 12 og 15 mbit etter en oppgradering til ADSL2. Har 5.5 mbit nå. Så, blir jo litt bedre for 12 kr/mnd forhåpentligvis.. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har NGT fra før av ADSL Free og får 4Mbit/s ned og 760kbps opp. Min linjelengde er på 2513 meter. I følge NGT sin tabell vil jeg få 10Mbit. Ville dere oppgradert? Sitter her og lurer på om jeg skal eller ikke skal.. Lenke til kommentar
seffe Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 HEI. Er det noen som har fått tilsendt ruteren som følger med dette tilbudet? Hva heter det og hvor mange porter har det? I følge NGT skal det altså følge med "Ruter tilrettelagt for flere PC'er med innebygget brannmur" Er det raskt og fint i et nettverk? Har hatt problemer med mitt adslmodem i hjemmenettverk, fra firstmile. Håper virkelig at denne ruteren løser mine problemer. Er det noen som har fått opp ADSL2 linjen sin nå? Hvordan er hastigheten? Svarer produktet til forventningene? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Du får en Thomson Speedtouch 546i . Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Beklager for å gå en smule off-topic, men har denne routeren muligheter for passthrough på tilsvarende nivå som Netopia 3351 router'n? Det hadde vært fint å bare kunne plugge denne i det eksisterende nettverket her hjemme, og ikke måtte fikle for mye med server'n som allerede tar seg av NAT, firewall og routing. Dro en kjapp google på dette, men fikk dessverre ikke noe ut av det. Lenke til kommentar
seffe Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Hvis info. om tilsendt Thomson Speedtouch 546i ruter er korrekt, så følger info: FEATURES INCLUDE: Plug and Play installation Set-up Wizard will guide user through set-up procedure Supplied Software installed in a few mouse clicks Simple Software Upgrade Procedure 4 port Ethernet switch Built-in Firewall Interfaces: LAN - 10/100/Base-T (RJ45), MDI/MDI-x autosensing, 4 Ethernet ports WAN - ADSL Line RJ11, ADSL2 Annex A, B and L, ADSL2+ Speed: Up to 8Mbps downstream for POTS and ISDN/Up to 832kbps upstream for POTS and 640kbps for ISDN Multi-User Router ATM-Extensive Multi, Bridging, IP Routing Management - OS independent, Set-up Wizard, ADvanced Management, Integrated Firewall USB Drivers: Windows 98, 98SE, 2000, ME, XP, Mac OS9.0 and X. Includes: 546i gateway, ethernet cable (RJ45), RJ11 telephone cable, USB cable, Power Adaptor, quick reference guide and Software CD-ROM Endret 2. mars 2006 av seffe Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg får tilsendt ifra NGT en Zyxel P-660RU-t3 ADSL ruter. Lenke til kommentar
seffe Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg får tilsendt ifra NGT en Zyxel P-660RU-t3 ADSL ruter. 5687452[/snapback] Thomson Speedtouch 546i ruter har 4 port Ethernet switch. Hvor mange porter har Zyxel P-660RU-t3? (Finner ikke info.) Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Zyxel P660RU-T3 har bare en Ethernetkontakt . Og så har den en lei tendens til å overkompensere for linjen som igjen gir lavere tilkoblingshastighet mot dslamen . Og da vet man hva man får for å si det slik . Jeg har testet dette og linja er ikke noe mere ustabil med Thomson selv om den kobler til med høyere hastighet . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå