Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Jeg bor 2060 meter ifra sentralen i følge kapaks og jeg syncer på dette:

Downstream Upstream

Margin [dB] : 6.0 6.0

Attenuation [dB] : 29.0 18.5

OutputPower [dBm] : 0.0 13.0

 

Intrinsic/Actual Bandwidth %

Upstream : 101

Downstream : 92

 

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s

Downstream : 39400 16706

Upstream : 3469 1471

 

Med digi sin linjesjekk så får jeg litt over 14mbit/1250kbit.

Jeg er sålangt storfornøyd, siden linjen faktisk har vært 100% stabil noe som det ikke var når jeg hadde vanlig adsl. Jeg tror problemet da var noe bugs i netopia ruteren.

Jeg har også hørt at min upstream er unormal høy med tanke på linje lengde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal hastigheten falle på NGT ADSL2+.  Har hatt 17/1Mbit fra NGT siden mars uten utfall eller hastighetsendringer som det har vært mulig å merke.

Hvis du skal ha sterke meninger om en ISP bør du kanskje ha førstehånds erfaring med produktet?

6457035[/snapback]

Man kjøper produkter etter tilbakemeldinger, og når det er såpass mange misfornøyde her, så rører jeg ikke nextgentel sin adsl2+, sånn er det bare :)

Lenke til kommentar

Man må kansje ta med i betraktning at de som ikke har problemer (dvs flertallet av NGT sine kunder) ikke har gitt tilbakemelding her, fordi de ikke har noen grunn til og klage.

Om tallene er nogenlunde korrekte så har NGT solgt ca 10000-15000 ADSL2 abbonemanger, og om man tar klage prosenten her på forumet opp mot dette tallet så er det ikke så mange misfornøyde om man skal se stort på det.

(Seff, det er også mange misfornøyde som ikke gir tilbakemelding her)

 

Jevnt over er det 2 hoved problemer med NGT. Noen dritt rutere (Zyxel anyone?) som har gitt mange, meg selv inkludert, store problemer med hastighet, stabilitet osv.

Det andre store ankerpunktet er support.

 

Selv har jeg hatt NGT nå i flere år og er godt fornøyd med produktet de leverer. Med unntak av Zyxel så har mitt eneste andre store problem hatt med Telenor og montør rot og gjøre, noe som er utenfor NGT sin kontroll.

Lenke til kommentar

ShadowMaster har nok rett der,har ikke klaget i denne tråden siden jeg er meget fornøyd med adsl2 fra Nextgentel fikk linja i April

Linjelengde 2200m

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps] 1.279 / 13.019

Uptime: 28 days, 21:31:51 :thumbup:

Endret av Slk
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+9018234
Jeg oppgraderte ruteren kun 30 minutter etter at jeg mottok den da jeg la merke til at firmware som var lagt inn var gammel i forhold til det som var tilhjengelig på nettet (5.4.x.x mot 6.0.5), og har heller ikke klart og grave opp noen changelog på denne enda.

 

Prosessen er veldig enkel, man må bare ta noen forholdsregler.

1) Firmware oppgradering gjør også en tilbakestilling til fabrikkinstillinger, ergo, ta backup av instillingene dine fra web interface.

Dette inkluderer også alle instillinger NextGenTel har gjort for oppkobling

 

2) Da du går tilbake til fabrikk instillinger, sørg for at maskinen din er stilt inn på automatisk IP adresse så du lettere får tilgang til ruteren igjen for å laste opp dine gamle innstillinger.

 

Last ned siste firmware for speedtouch 516/546

http://www.speedtouch.nl/downloads/5x6_Upgrade_R6105.exe

 

Dobbeltklikk, og resten går av seg selv. Om du har endret passord/brukernavn må du legge inn dette i programmet.

 

Etter at oppgraderingen er ferdig holder det som regel med og prøve og gå inn på hvilken som helst webside da ruteren "hijacker" trafikken og gir deg ruter webinterface.

 

Gjenopprett instillingene fra backupen din (du husket og ta backup ikke sant?)

 

Og dermed skulle du være i gang igjen :)

 

 

Jeg kan bekrefte at dette ser ut til å fungere.

 

HUSK Å TA VARE PÅ INSTILLINGENE DINE HVIS DU ØNSKER Å OPPDATERE FIRMWARE!

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jipp, elsker å bo i område med gammelt telenett :(

 

Total linjelengde inkludert inntak: 2781 meter

Lengde på inntak: 33 meter

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Fabrikat på utstyr: Ukjent

 

Om jeg gidder å skaffe en ny linje ble det ikke så mye bedre;

Total linjelengde inkludert inntak: 2248 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Ny linje

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Fabrikat på utstyr: Ukjent

Lenke til kommentar

Noen som ikke har fasttelefon og har fått / ikke har fått montørgebyr på 398 som bestilte i kampanjeperioden?

 

Jeg kan ikke huske å ha sett at man måtte betale for montør dersom man ikke hadde fasttelefon, greit med de 60 kr i mnd, men montøravgift.. på hva da? fasttelefonen som jeg ikke har og som ikke fantes før jeg bestilte??

Lenke til kommentar
Noen som ikke har fasttelefon og har fått / ikke har fått montørgebyr på 398 som bestilte i kampanjeperioden?

 

Jeg kan ikke huske å ha sett at man måtte betale for montør dersom man ikke hadde fasttelefon, greit med de 60 kr i mnd, men montøravgift.. på hva da? fasttelefonen som jeg ikke har og som ikke fantes før jeg bestilte??

6998397[/snapback]

 

Vi har fått det, men tror det var pga at NGT sendte en montør på bomtur en måned etter at vi hadde fått nett. Fikk beskjed om at vi såklart ikke skulle betale for det, men her har vi allikevel fått regning.

Lenke til kommentar

Jeg har rimelig optimal tilkobling siden jeg bor drøye 800 meter fra sentralen og har de "beste" kobberledningene i bakken osv.

 

Får nok bare 16-18 mBit/s, men for 469 kroner er man jo nødt til å være fornøyd.

 

Jeg får ca. 12-14 mBit/s på min bærbare med ny router fra Netgear; jepp den hvite med hissige blå LED-lys. Må si jeg er veldig fornøyd alt i alt!

 

Har på 4 måneder ikke vært nede en eneste gang, (bare med problemer på routeren jeg har kvittet meg med).

 

Lastet ned stabilt på uTorrent med 1200 kbp/s tilsammen i stad, og det kan man forvente hele tiden.

 

Er meget fornøyd så langt, men må dog at jeg ikke ennå har ringt til kundeservice. Når det skjer er jeg nok ikke like nøgd lenger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi har nå hatt ADSL2 i fra NGT i 6-7 mnd og det blir bare værre og værre.

2616meter iflg Kapax.

Innhastigheten var til å begynne med ca 10Mbit og ca 700 Kbit ut.

Igjennom sommeren har hastigheten falt til dagens hastighet som ligger på en snau Mbit.

Har restartet router gjentagne ganger, alle 4 grønne Led's lyser og alt ser tilsynelatende ok ut.

Men hastighet under 1Mbit er et faktum og har i perioder siden Mai måned ligget helt ned på 50-60Kbit.

Har kommet ut av tellingen på hvor mange telefoner til 07979 jeg har, og for ikke å snakke om hvor mange timer som har gått med på å vente i telefonen.

:no: Ole

Lenke til kommentar

HAdde samme problemet.

 

Grei hastighet kl 6.00. hastigheten sank eettersom klokken næremet seg 18,00. Oppnådde da hastighet under 1MB.

 

Etter 2 mnd med support på NGT, uten at det hjelp, så fikk jeg tak i montør (utsendt fra NGT). Han kunne fortelle at det fysiske linjenettet ikke var bra nok (selvom jeg bor "bare" 1277m fra sentral). Måtte bite i det sure eple å gå tilbake til ADSLFree, som nå er stabilt som bare det. Synker 8MB mot sentralen, nto ca 6,7MB.

Lenke til kommentar
Noen som ikke har fasttelefon og har fått / ikke har fått montørgebyr på 398 som bestilte i kampanjeperioden?

 

Jeg kan ikke huske å ha sett at man måtte betale for montør dersom man ikke hadde fasttelefon, greit med de 60 kr i mnd, men montøravgift.. på hva da? fasttelefonen som jeg ikke har og som ikke fantes før jeg bestilte??

6998397[/snapback]

 

 

Jeg har ikke fasttelefon, og fikk ikke noe montørgebyr....

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar

Heisann...

så der ble den tråden "bumpet" igjen ja... :p

 

Lenge siden jeg var engasjert her, men jeg kan nevne siden det fortsatt er et tema at NGT har fått et nytt lass med rutere.

 

Jeg fikk ødelagt min gamle ruter, som jeg har slitt noe helt forferdelig med, og fikk en ny, som fungerer helt utmerket.... ENDELIG sier jeg bare...

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Rage's Blogg: Endelig klarte dere å imponere meg!

 

Jeg er rett og slett sjokkert jeg....

For jeg har hatt mange saker å sette fingeren på,

og det er ikke til å legge skjul på at det har vært mye frustrasjon opp i gjennom...

 

Når endelig NextGenTel klarte den store bragden å imponere meg

syntes jeg det var på sin plass med en liten "notis" om dette.

 

Les hele saken på sinna.no

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...