mar Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Bestilte ADSL2+ den 11 mai, fikk kjapt beskjed om at montør skulle komme 30 mai. I mellomtiden har jeg enda ikke mottatt modemet, og fikk i dag beskjed per mail om at ruteren var forsinket noen dager og at de skulle sende når den var klar. Ettersom internett er superviktig for meg så skulle jeg gjerne hatt ting klart med en gang montør har vært her. Finnes det adsl2+ rutere som man kan få kjøpt på elkjøp, lefdal eller lignende? 6194296[/snapback] Med mindre du har ett Cisco eller Netopia 4542 modem fra før får du ingen problemer. Dersom du har et Netopia 3351 modem må du sjekke at du har firmware 8.3.3r1 eller nyere så vill du ikke få problemer med forbindelsen selv om den nye ruteren kommer etter at oppgraderingen er utført. Firmware til Netopia ruteren kan opprgaderes via kundesidene. Er mulig Netopia 4542 også vil fungere med nyere firmware med det har jeg aldri testet. Kommer litt ann på om du havner på PPPoE eller PPPoA utsytr og om den nyeste firmwaren til 4542 støtter PPPoE. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 har ikke vært annet enn tull å tøys fra ngt siden jeg fikk 2+ den 28.3 . sa at montøren har vært ute å fiksa det men samme driten . så plutselig så har den vært stabil på litt over 6 mbit . fant ut at jeg skulle ringe en siste gang for å høre hva som skjer så fikk jeg greie p åat de hadde koblet meg over på et vanlig dsl linjekort . hvor for det spurte jeg og fikk til svar at de ikke hadde flere posisjoner i sentralen min på 2+ . og at det sannsyligvis ikke ville bli satt inn flere 2+ kort der . typisk så neste md 2 + her så bytter jeg fra norges støste rotefirma og mest jugende kundekonsulenter Lenke til kommentar
clark Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 (endret) Med mindre du har ett Cisco eller Netopia 4542 modem fra før får du ingen problemer. Dersom du har et Netopia 3351 modem må du sjekke at du har firmware 8.3.3r1 eller nyere så vill du ikke få problemer med forbindelsen selv om den nye ruteren kommer etter at oppgraderingen er utført. Firmware til Netopia ruteren kan opprgaderes via kundesidene. Er mulig Netopia 4542 også vil fungere med nyere firmware med det har jeg aldri testet. Kommer litt ann på om du havner på PPPoE eller PPPoA utsytr og om den nyeste firmwaren til 4542 støtter PPPoE. Har ikke adsl fra før. Har akkurat flyttet så er i og for seg uten nett hadde det ikke vært for en snill nabo Er det også slik at bruker/pass blir sendt sammen med ruter? Isåfall sliter jeg dersom de ikke kan oppgi dette over tlf - er jo tross alt de som ikke har sendt ruter i tide. Tenkte kanskje jeg kunne dra på elkjøp eller lignende og få kjøpt noe slik at jeg hadde det klart, men er vel også mulig å få ting allerede på tirsdag dersom jeg bestiller fra komplett nå. Problemet blir vel riktignok dette med bruker/pass. Endret 28. mai 2006 av clark Lenke til kommentar
Cyberdog1 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Noen andre som har merket en betydelig endring i nedlastingshastighet etter at The Pirate Bay ble tatt ned. Merket i går at snitt nedlastingshastighet fra min Giganews konto via Newsleecher steg fra rundt 1700 kbits til rundt 2100 kbits i går Dette uten noen endring i oppkoblingshastigheten i ruteren. Så for min del kan pirate bay gjerne forbli stengt (eller Nextgentel kan bedre sin backbone og minske overbooking av kapasiteten... Lenge leve usenet Cyberdog Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Japp, er nok en god del prosent av nextgentels nett som gikk mot de serverne, jeg hadde ikke blitt lei meg om pirate bay hadde forblitt stengt jeg heller. (Men som du sier, hadde vel heller sett at de slutter med den sinnsyke overbookingen...) Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det er ikke at folk bruker linja si 100% som er problemet, det har de faktisk betalt for! Det som er ille er overbookingen! Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Det er ikke at folk bruker linja si 100% som er problemet, det har de faktisk betalt for! Det som er ille er overbookingen! 6227767[/snapback] Tja, om vi egentlig har betalt for garantert båndbredde i henhold til avtalene vi har inngått med ISP'ene våre er vel tvilsomt. Telenor selger jo et Proff abb med garantert båndbredde (Telenor Jara sin oversikt over ADSL2+ abb. Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har vært stille rundt Zyxel routeren her en stund nå. Betyr det at problemene med denne har blitt ordnet eller at folket har kasta den til h*lvete og skaffa seg en annen? Blir koblet over fra en vanlig NGT ADSL linje med cisco som har vært dønn stabil i 5 år, og har en smule angst etter å ha lest en del skrekkhistorier om ustabilitet etc. her på forumet. Har dette med ustabil linje og denne routen vært ren bingo (at noen går som ei kule, mens andre sliter) eller er/var det et generellt problem med disse routerene? Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 det er fortsatt problemer med min, men jeg ikke har ikke vilje og råd til å ringe til ngt igjen. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Jeg får ikke til å oppgradere firmwaren på min SpeedTouch 585 ruter. Når jeg skal installere den firmwaren R@ge linket til så får jeg ikke fullført. Se vedlagt bilde. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Har vært stille rundt Zyxel routeren her en stund nå. Betyr det at problemene med denne har blitt ordnet eller at folket har kasta den til h*lvete og skaffa seg en annen? 6251917[/snapback] Min ligger pent pakket ned, gidder ikke sløse energi på den. Returneres den dagen jeg får fiber Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 det er fortsatt problemer med min, men jeg ikke har ikke vilje og råd til å ringe til ngt igjen. 6252150[/snapback] Har du forsøkt å sende en hyggelig melding til NGT via kontaktskjemaene på web'en? Jeg fikk byttet min Zyxel med en gang uten noen spørsmål, og dette var før det ble trøbbel. Er bare å si at Zyxelen virker ikke, og om de har noen forslag eller om de må send deg en ny. Hyggelig tone er viktig.... Lenke til kommentar
Andre88no Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) Total linjelengde inkludert inntak: 1058 meter betyr det att jeg får 16.000kbs eller får jeg nesten 20.000? og er denne siden til å stole på når den måler meterene til sentralen? https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Endret 6. juni 2006 av Andre88no Lenke til kommentar
kvase Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Total linjelengde inkludert inntak: 1058 meter betyr det att jeg får 16.000kbs eller får jeg nesten 20.000? og er denne siden til å stole på når den måler meterene til sentralen? https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ 6255435[/snapback] jeps den er og stole på Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 fått beskjed om at jeg skal få ny router fra ngt nå. håper den er stabil. Lenke til kommentar
seiko Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 fått beskjed om at jeg skal få ny router fra ngt nå. håper den er stabil. 6258948[/snapback] Det håper jeg også Lenke til kommentar
Revox Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Det er ikke mulig å bestille bredbåndsprodukter på denne linjen i dag og det er IKKE registert en utbyggingsdato/ utvidelsesdato. Kunden kan settes på interesseliste/ forhåndsbestillingsliste, men det er ikke mulig å anslå leveringstidspunkt.Forhold: ADSL kan ikke leveres i dag, ettersom sentralen ikke er bygget ut. ISPen kan ta imot forhåndsbestilling, men ikke bygge ordre i Telenors systemer. Jeg vil ikke si at kapaks er mye å stole på dog.. Først sier den at jeg kan ha Premium opp til 7mbits så sier den det som står over når jeg søker på basic. Flott side. (sitter forresten med megafree+ uten problemer) Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Jeg vil ikke si at kapaks er mye å stole på dog.. Først sier den at jeg kan ha Premium opp til 7mbits så sier den det som står over når jeg søker på basic. Flott side. (sitter forresten med megafree+ uten problemer) 6262601[/snapback] Kan være at sentralen er full nå, etter at du fikk abo. Dvs, det vil funke dårlig å bestille en linje til. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Kapaks og mulige hastigheter som det står at du kan få der er unøyaktig når det gjelder NGT som har egne dslam'er på sentralene. Den er kun nøyaktig når det gjelder leverandører som benytter dslam'ene til Jara/Telenor. Er du koblet til en liten sentral, som NGT ikke har utstyr til så kan NGT krysskoble deg til en modersentral. Telenor kan derimot ha bygget ut den lille sentralen, og derfor viser i kapaks at de kan levere maks hastighet. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 8. juni 2006 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) Da har jeg installert 585 Upgrade R6.1.0.5 voor Windows (4.7 MB) som da ble hentet fra www.speedtouch.nl. Først og fremst så vil jeg ikke anbefale noen å gjøre dette dersom dere en eller annen gang ønsker noen som helst support fra NGT senere. Du kjører da på en firmware ikke NGT har, og de vil ikke kunne feilsøke eller endre på noe i din ruter Utover dette så er det viktig å huske på følgende: Etter installasjon av ny firmware må du manuelt sette opp ruteren på nytt. 1. Select a service Routed PPP --> Next 2. Routed Internet Connection VPI/VCI : 1,32 Connection Type: PPP over Ethernet (PPPoE) --> Next 3. Internet Account Settings User Name: P999999 (Ditt kundenummer, minus 10000, som da betyr at dersom ditt kundenummer til eksempel er 123456, vil "user name" være P113456) Password: 12345678 (ditt aktiveringspassord) --> Next 4. Access Control User Name: Administrator (du trenger ikke endre denne) Password: "BLANK" (du trenger ikke sette noe her) --> Next 5. Start configuration ? --> Start Er du usikker på denne prosedyren eller resultat, IKKE kjør denne firmwaren! Jeg vil se om denne er stabil, det vil jeg kunne si med sikkerhet før om en uke. intill da, lykke til videre... PS: routeren vil også få ny IP adresse i nettverket ditt ( den gjorde i hvert fall det for meg), og du vil kun få engelsk meny. (For å finne den nye IP adressen klikker du på start --> kjør --> skriver "cmd" --> klikker ok --> skriver "ipconfig", og noterer deg "standard gateway" adressen.) 6185888[/snapback] Jeg må bare konstantere at den nye firmwaren ikke løste problemet med at hastigheten gradvis sank på min SpeedTouch 585 Dvs. den er 100 ganger bedre og mer stabil, men etter noen dager så er det på'n igjen... Den gir forøvrig meget stabile hastigheter, men så er det liksom som om den hoster litt, og så får den en lavere hastighet, så er den stabil (på den lavere hastigheten), og så enda at host, og litt lavere hastighet... og så videre.. og så videre.... Jeg vet ikke hva som skjer, men det er vel ikke meningen at hastigheten skal synke, så jeg må vel teste noen andre løsninger..... Jeg lurer på om det er mulig å smiske til seg en annen ruter jeg, skal kontakte NGT en eller annen gang (gidder ikke akuratt nå) Vi har jo noen andre SpeedTouch modeller også... Er det noen annbefalinger der eller Endret 8. juni 2006 av R@ge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå