Hefla Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Da var linjen oppe. Har foreløbig 19/1.4, men hadde ifølge kundeservicekaren sykt bra ping på støyprofilen for signalstyrke, så når jeg vet at linjen er stabil på 19/1.4 skal jeg få de til å øke hastigheten Har nemlig hatt et problem siden påske som ingen der hadde hørt om før. Nettet/router kneler etter et par minutter med nedlastning og kun restart av router hjelper. Blir spennende å se om ny router vil hjelpe. Har forøvrig speedtouch 546. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Har slitt med at hastigheten har falt fra rundt 10000 og ned til 2-3-4-5000 og blitt der, men sist gang jeg var i kontakt med kundeservice mente han at "det ikke var noen feil" og at "han bare slo av og på linja" og "at jeg bare kunne ha skrudd av og på modemet". Da begynte jeg å ane uggler i mosen og sjekket ledninga fra speedtouch 585en og inn i veggen, først om den kunne ligge i nærheten av noen støykilder, så tenkte jeg at denne fem meter ledningen har jo tross alt overlevd fem andre modem, ut og inn av hull i vegger osv. Så nå fikk nok være nok, jeg pensjonerte den gamle ledningen og satt i en helt ny og kortere ledning, og plutselig er linja så stabil som den burde være. Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Hei. Et raskt spørsmål..Skal bestille meg en Linksys WRT54GL og har forstått at den kjører linux. Kan jeg bruke den på windows xp?(Har ikke peiling på data og nettverk) Vil ikke ende opp med en ruter som ikke fungerer. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 feil tråd, thogn83, men jeg skal prøve å svare. den vil nok funke med xp, ja Lenke til kommentar
hammeravsaft Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 feil tråd, thogn83, men jeg skal prøve å svare.den vil nok funke med xp, ja 6122709[/snapback] Den skal brukes til nextgentel ADSL2+ Takker for svar Lenke til kommentar
smy Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Da var adsl2 oppe og går. Fikk (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.470 / 22.613 i router. ( bor 300meter i kabel lengde fra sentralen som er gansk ny) Jeg har ca 145-165kb/s ut og 2000-2150kb/s ned (fikk 160 ut over ftp og 2134kb/s ned fra uio ftpen) Ping er 16ms til vg for de lurer på det.Det virker som at routeren er stabil etter 6timer nedlasting, dog vil tiden vise det. holy cow sier jeg bare. ps Det som er litt rart at router som ngt har sent vare delveis port fra før. så da slapp jeg det. Endret 18. mai 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
kvase Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Få klager til ny ADSL- og telefoni-nemd http://www.digi.no/php/art.php?id=303887 Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Grunnen til at få klager har sikkert også noe med at få vet om denne nemden. Edit: og siden ser helt forferdelig ut:( http://www.brukerklagenemda.no/klagenemnda/startside Endret 18. mai 2006 av capy Lenke til kommentar
eXa Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 OT: er det noen som har hørt reklamen for ngt på radio? fyttigrisen den er dårlig... ble nesten skremt vekk! *musikk* skikkelig bra bredbånd, opptill 20 000 kå be pe ess!.... osv æsj... Lenke til kommentar
smy Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (endret) Må si meg veldig inponter her av ngt , de si skal level 20mbit og så får du det 20mbit er ca 2530kb/S i teorien og fikk 2450kb/s i praktisk ps : normal så mister du 2-3mbit i forhold teorien. Endret 18. mai 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Må si meg veldig inponter her av ngt , de si skal level 20mbit og så får du det 20mbit er ca 2530kb/S i teorien og fikk 2450kb/s i praktisk ps : normal så mister du 2-3mbit i forhold teorien. 6128668[/snapback] Hva har du i routeren da? Lenke til kommentar
smy Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.470 / 22.613 i router Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 "Total linjelengde inkludert inntak: 6612 meter" ingen adsl på meg. ^^ Lenke til kommentar
atticus Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) De som ønsker å samle klagene, les her! Jeg tar nå forslaget mitt om å samle klager mot NextGenTel et hakk videre og starter nå innsamlingen. Idéen her er å samle alt av klager som vi her på forumet har, kopiere opp dette og sende en kopi til Forbrukerrådet, NextGenTel og muligens Brukerklagenemda. Iløpet av helgen/neste uke kommer jeg til å lage et "skjema" som folk kan fylle ut - hvertfall en eller annen form for mal. Jeg vil sjekke interessen først, så jeg ber alle som har lyst til å være med på dette om å sende meg en PM. Har du lyst til å hjelpe til og gjerne har "erfaring", så er det også bare å sende en PM. Jeg har ikke satt noen begrensninger enda på hva slags klager som skal tas med, men dette kommer jeg til å drøfte med de som har lyst til å gi en hjelpende hånd. Forslag mottas med takk! Sist, men ikke minst: Jo fler som er med, desto bedre Ny tråd her Endret 19. mai 2006 av atticus Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Kan hende du har tenkt tanken, men burde vel kanskje lage ein eigen tråd om det der. For det er vel ikkje alle som har NGT, som nødvendigvis er innom den her tråden? Blir fort rotete og uoversiktlig om ein skal diskutere klager i den her tråden, for rekner med at det ikkje kun var tenkt for folk med ADSL2+? Men uansett et veldig godt ininitiativ(?), og eg fyller meir enn gjerne ut eit klageskjema. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Oppretter tråd når nok folk har meldt seg, tenkte jeg. Ved nærmere ettertanke kan det være like greit å ha en slik tråd uansett. Lage en nå eller vente til ting er litt mer klart? Endret 19. mai 2006 av atticus Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) OT: er det noen som har hørt reklamen for ngt på radio? fyttigrisen den er dårlig... ble nesten skremt vekk! *musikk* skikkelig bra bredbånd, opptill 20 000 kå be pe ess!.... osv æsj... 6126446[/snapback] Mest tragiske reklamen jeg noensinne har vært borti. Blir helt fortvilet hver gang jeg hører den. Jalla rytmeboksmusikk, par tre blonde kordamer og en middelaldrende fyr som rapper "dritbra bredbånd" og ramser opp noen båndbredder. Seriøst, de menneskene som har hatt noe som helst med den reklamen å gjøre burde få fyken på dagen. Endret 19. mai 2006 av bo1e Lenke til kommentar
Antipop Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Oppretter tråd når nok folk har meldt seg, tenkte jeg. Ved nærmere ettertanke kan det være like greit å ha en slik tråd uansett. Lage en nå eller vente til ting er litt mer klart? Trur det kan være like greit å lage den til no, før det blir for masse prat om det her. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Samletråd for klager til NextGenTel Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 OT: er det noen som har hørt reklamen for ngt på radio? fyttigrisen den er dårlig... ble nesten skremt vekk! *musikk* skikkelig bra bredbånd, opptill 20 000 kå be pe ess!.... osv æsj... 6126446[/snapback] Mest tragiske reklamen jeg noensinne har vært borti. Blir helt fortvilet hver gang jeg hører den. Jalla rytmeboksmusikk, par tre blonde kordamer og en middelaldrende fyr som rapper "dritbra bredbånd" og ramser opp noen båndbredder. Seriøst, de menneskene som har hatt noe som helst med den reklamen å gjøre burde få fyken på dagen. 6132604[/snapback] Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå