Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

 

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#585

 

6.1.0.5

6074015[/snapback]

 

har du prøvd den firmwaren der selv ?

 

eventuelt andre som har prøvd den og kan gå god for den.

6075068[/snapback]

 

Bruker selv 6.1.0.5 på min 546 og har hatt stabilt nett i snart en uke :)

 

Kan like godt oppdatere litt her.

 

Eg hadde PPPoA og brukte 1.32, veit ikkje heilt kva forskjellen på 32 og 33 er, men du blingsa med reknestykket ditt, det er kundenummer minus 10 000 ikkje pluss.

 

Om ditt nummer er: 145354 blir brukarnavnet: P135354 og passordet er det samme.

Men takk igjen for hjelpa, no kom eg på nett igjen :thumbup:

6076872[/snapback]

 

Whoopsa, sånn går det med for lite søvn.

Har gjort det litt klarere i mine poster for å unngå forvirring.

Glad for å høre at du er tilbake på nett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte dette for en stund tilbake. Funka dritt for meg. Mista nettet 1 nesten 1 mnd. Og når jeg endelig fikk ngt til å skjønne at det var noe galt endte jeg opp med at linja mi måtte nedgraderes til adsl classic. Selv om når jeg søkte på nettet så stod det at jeg kunne få adsl 2+ og de der inne sa at jeg kunne få det. Så jeg kan vel ikke si at jeg er strålende fornøyd med det. Men jeg gleder meg over alle som kan få det da. For den det funker for er det jo et super tilbud :thumbup:

Lenke til kommentar
Sånn, da har jeg fått ADSL2 i hus. Plugget i modemet, ventet et par minutter, så var linjen oppe, og Dinsides speedometer viste.. under 2Mbit-hastighet.

 

10 minutter i telefonkø, så var den oppe i 16Mbit. Ting velter inn i anstendige 1.7 megabyte per sekund, så jeg klager ikke. :)

6086896[/snapback]

 

Dette er snodig. Veldig mange som klager på lav hastighet så fort de er koblet over, må ringe kundeservice og vips! For meg så ser dette ut som nok en måte å suge litt mer penger ut av kundene sine på.

 

Dette burde blitt gjort automatisk så fort kundene var over. Skal ikke være nødvendig for kunde å ringe inn å be om dette. Meeeeen, vi snakker om NGT her.

Lenke til kommentar
noen som har fått installert adsl2 i lørenskog området?

6087135[/snapback]

 

Fjerdingby her, men fortsatt ikke mottatt installasjonsdato. Bestilte tidlig i Februar.

 

 

Nå har NGT nedgradert linja til 2Mbit siden jeg ikke har betalt en faktura. Har sendt inn melding om to fakturaer som jeg ikke vil betale, da internett ikke fungerte den første måneden og kom først tilbake (ustabilt og med feil hastighet) i slutten av neste måned disse to fakturaene gjelder.

 

Har sendt inn et langt skriv via kontaktskjemaet fire ganger nå fordelt på to uker, men ikke fått svar. Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre nå? Jeg har ikke planer om å ringe dem, da jeg har brukt nok penger på "kundeservice-telefonen" dems. Hvor lang tid pleier det å ta før det går til inkasso?

Lenke til kommentar
noen som har fått installert adsl2 i lørenskog området?

6087135[/snapback]

 

Har sendt inn et langt skriv via kontaktskjemaet fire ganger nå fordelt på to uker, men ikke fått svar. Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre nå? Jeg har ikke planer om å ringe dem, da jeg har brukt nok penger på "kundeservice-telefonen" dems. Hvor lang tid pleier det å ta før det går til inkasso?

6087346[/snapback]

 

Så lenge du bestrider en faktura og har god grunn til dette, har de ikke lov til å sende til inkasso. Så ikke gjør noen ting du ;)

 

Godt tips å lese denne:

 

http://forbruker.no/pengenedine/dinerettig...icle1314533.ece

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
noen som har fått installert adsl2 i lørenskog området?

6087135[/snapback]

 

:nei: (Skårer) Bestillte i februar og ikke hørt en dritt fra dem.

 

Ringte dem for noen uker siden, joda sentralen jeg er tilkoblet (ca 500m unna) var utbygd og klar for ADSL2+ og de skulle sende mail så snart dato for at jeg skulle få, var klar. Da jeg ennå ikke hadde hørt noe sendte jeg en forespørsel via kontaktskjemaet deres på mandag og fikk svar på mail onsdag, men samme dritten.. "De vil bli kontaktet så snart dato...osv."

 

Lenge siden du bestillte og hvor på lørenskog bor du?

Lenke til kommentar

Vel da har jeg og motatt å koblet opp speedtouch routeren. NextGenTel har faktisk vært dønn på i sine estimater, i brevet jeg fikk stod det at jeg ville bli koblet over på adsl 2+ i løpet av den 12 og det gikk så fint så.

 

Forøvrig har speedtouchen syncet hastighet på Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.389 / 19.466. Så jeg er vel egentlig godt fornøyd, i og med at linjelengden min er 2137m, men det som er litt rart nå, er at når jeg sjekker kapaks infoen, så har det plutselig kommt opp 4 nye linjer. hvor 2 er på 2137m og de 2 andre er på 1372m. Så kanskje jeg egentlig bare har en linjelengde på 1372m?

 

Uansett, det hele virker dønn stabilt, og jeg får lastet ned med rundt 16mbps stabilt, hvis jeg laster ned fra UiO og NTNU samtidig :)

Lenke til kommentar
noen som har fått installert adsl2 i lørenskog området?

6087135[/snapback]

 

:nei: (Skårer) Bestillte i februar og ikke hørt en dritt fra dem.

 

Ringte dem for noen uker siden, joda sentralen jeg er tilkoblet (ca 500m unna) var utbygd og klar for ADSL2+ og de skulle sende mail så snart dato for at jeg skulle få, var klar. Da jeg ennå ikke hadde hørt noe sendte jeg en forespørsel via kontaktskjemaet deres på mandag og fikk svar på mail onsdag, men samme dritten.. "De vil bli kontaktet så snart dato...osv."

 

Lenge siden du bestillte og hvor på lørenskog bor du?

6087479[/snapback]

 

har ikke bestilt. skulle bare høre om erfaringer

Lenke til kommentar

jeg har bare problemer med min 516i etter jeg oppgraderte til 6.1.0.5 :(

 

mister linja MINST 1 gang pr dag, hastigheten er nede i Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.296 / 16.180

 

da jeg fikk ADSL2+ linja mi 14 Des. starta den (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.469 / 18.447

 

glad jeg snart skal flytte til et sted med god kobber og 1km linje lengde! :)

Lenke til kommentar
Virka litt dårlig i forhold til avstand til sentralen? Jeg tenker da på hvis du sammenligner med hva jeg klarer på min avstand?

6090730[/snapback]

 

Og det er?

6090856[/snapback]

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.389 / 19.466

 

Linjelengde: 2137 eller 1372 er ikke helt sikker enda :) Men jeg tipper vel at det er 1372 som er avstanden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...