Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

Har nå motatt Thompson 546i som jeg har flashet opp til Firmware v6.0.5 og har ikke hatt noen problemer siden (Slettet forøvrig alle ubrukte profiler for linja for å sikre at jeg ungikk det problemet som noen har rapportert)

Jeg har vært NGT kunde siden 2003 og er veldig fornøyd med linja de leverer. Kundeservice er det så om så med, men må vel nevnes at de ganger jeg har hatt problemer med NGT før, så har det bestandig blitt sporet tilbake til Telenor eller montør feil. Det eneste jeg er misfornøyd med er den fordømrade Zyxel ruteren som helt klart enter har stor feilrate eller er underdimensjonert for det den skal utføre (Og da tenker jeg ikke på minnelekasjen in NAT tabell)

6064099[/snapback]

Hvilke problemer var det som forsvant med denen Firmwareoppgraderingen?

Hadde du giddet lage en kort veileder i hvordan man oppgarderer? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke problemer var det som forsvant med denen Firmwareoppgraderingen?

Hadde du giddet lage en kort veileder i hvordan man oppgarderer?  :whistle:

6065000[/snapback]

Jeg oppgraderte ruteren kun 30 minutter etter at jeg mottok den da jeg la merke til at firmware som var lagt inn var gammel i forhold til det som var tilhjengelig på nettet (5.4.x.x mot 6.0.5), og har heller ikke klart og grave opp noen changelog på denne enda.

Prosessen er veldig enkel, man må bare ta noen forholdsregler.

1) Firmware oppgradering gjør også en tilbakestilling til fabrikkinstillinger, ergo, ta backup av instillingene dine fra web interface.

Dette inkluderer også alle instillinger NextGenTel har gjort for oppkobling

2) Da du går tilbake til fabrikk instillinger, sørg for at maskinen din er stilt inn på automatisk IP adresse så du lettere får tilgang til ruteren igjen for å laste opp dine gamle innstillinger.

Last ned siste firmware for speedtouch 516/546

http://www.speedtouch.nl/downloads/5x6_Upgrade_R6105.exe

Dobbeltklikk, og resten går av seg selv. Om du har endret passord/brukernavn må du legge inn dette i programmet.

Etter at oppgraderingen er ferdig holder det som regel med og prøve og gå inn på hvilken som helst webside da ruteren "hijacker" trafikken og gir deg ruter webinterface.

Gjenopprett instillingene fra backupen din (du husket og ta backup ikke sant?)

Og dermed skulle du være i gang igjen :)

Om noen har funnet changelog på firmware, si fra :)

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Jeg postet denne originalt på ngtforum.net, men siden det virker som om mange svært kyndige folk er aktive her også tenkte jeg det kunne være lurt å gjenta spørsmålene mine her.

Alle innspill mottas med stor takknemlighet!

tenke kansje det var greit å infomere om denne nye firmwaren... :-)

http://mirror.ikitti.com/pub/speedtouch/ro...ST516/v6.1.0.5/

har testa denne firmwaren og den virker fint.. brukte denne ograderings wizarden

http://mirror.ikitti.com/pub/speedtouch/ut...deWiz/v4.4.2.1/

Jeg prøvde å flashe min 546i i dag tidlig via denne wizarden, men prosessen ble avbrutt etter at filene ble overført til routeren.

Nå er selvsagt alle mine gamle instillinger borte og jeg har ikke fått oppgradert.

Noe av det første wizarden gjør er jo å ta backup av settings. Er det noen som vet hvordan jeg kan legge tilbake disse?

Og er det noen som vet hvorfor oppdatering feiler? Det var noe om at filene ikke var kompatible, men jeg måtte fly for å rekke toget så jeg skal ikke vedde sjela mi på det...

Alle svar mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Ruter: Thomson Speedtouch 546

Får ikkje til å åpne portar lengre, klarte det første gangen eg prøvde, men no vil den ikkje meir. Har brukt guiden på ngtforum.

Har prøvd å slette og opprette den på nytt, men i følge uTorrent er ikkje porten åpen.

Og korleis slår eg av brannmuren i ruteren?

Lenke til kommentar

Da har jeg kastet inn håndklet og har byttet tilbake til vanlig adsl. 2 uker med 1.5mb download er ikke noe jeg hadde forventet meg. Og da jeg ringte inn sa de at jeg ville minst få 18mb, men jeg fikk maks 9mb på sitt beste. Nei, det her var det verste jeg har vært med på, så mye penger sløste jeg på kundeservice. Neste gang blir det ikke noe annet enn fiber. Adsl2+ suger rått i mine øyner.

Lenke til kommentar
Da har jeg kastet inn håndklet og har byttet tilbake til vanlig adsl. 2 uker med 1.5mb download er ikke noe jeg hadde forventet meg. Og da jeg ringte inn sa de at jeg ville minst få 18mb, men jeg fikk maks 9mb på sitt beste. Nei, det her var det verste jeg har vært med på, så mye penger sløste jeg på kundeservice. Neste gang blir det ikke noe annet enn fiber. Adsl2+ suger rått i mine øyner.

6071124[/snapback]

måtte du betale nedgraderings avgift?

Lenke til kommentar
Virker som ADSL2+ er på et litt eksperimentelt stadium enda.  Tror nok jeg venter en stund til før jeg hiver SHDSL'n ut ja.

6071596[/snapback]

Ville ha holdt meg til SHDSL hadde jeg vært deg... ihvertfall litt til. Nå har jeg tilnærma optimal linje med ADSL2 20mbit, men det tror jeg har med den nyoppdaterte sentralen jeg ligger 600 meter unna. Hører stadig om folk som sliter med ADSL2 og om enda fler som sliter med kundeservicen til NGT (deriblant undertegnede).

Lenke til kommentar

6071124[/snapback]

måtte du betale nedgraderings avgift?

6072149[/snapback]

Nei, jeg var såpass forbanna at han skjønte at jeg ikke var interessert i å betale for det. Så jeg jeg slapp den avgiften. Det var det minste de kunne gjøre for meg.

Lenke til kommentar

ShadowMaster: Flasha min 546i til nyaste firmware, men etter dette vil den ikkje kople til.

Rutere har adressa 192.168.1.254 og PCen samme med eit anna sistetal. Eg har tilgang til Telnet og Web interface, men i Telnet, når eg skriv nat maplist får eg berre opp 3 oppføringar, ingen har TypeX_X.

Ruteren vil ikkje kople opp automatisk, om eg prøver manuelt får den ikkje det til. Har prøvd PPPoE og PPPoA utan hell. Blir bedt om å skrive inn username og password, men kva skal inn her? Har prøvd broadpark e-postadressa samt kundenummer og passord. Får feilmelding om at eg ikkje har tillatelse til dette.

Nokon som har råd? Første gangen eg skulle flashe feila den, men gjekk andre gangen.

Lenke til kommentar
ShadowMaster: Flasha min 546i til nyaste firmware, men etter dette vil den ikkje kople til.

Rutere har adressa 192.168.1.254 og PCen samme med eit anna sistetal. Eg har tilgang til Telnet og Web interface, men i Telnet, når eg skriv nat maplist får eg berre opp 3 oppføringar, ingen har TypeX_X.

Ruteren vil ikkje kople opp automatisk, om eg prøver manuelt får den ikkje det til. Har prøvd PPPoE og PPPoA utan hell. Blir bedt om å skrive inn username og password, men kva skal inn her? Har prøvd broadpark e-postadressa samt kundenummer og passord. Får feilmelding om at eg ikkje har tillatelse til dette.

Nokon som har råd? Første gangen eg skulle flashe feila den, men gjekk andre gangen.

6074098[/snapback]

Fatter meg i korthet da jeg presterte og slette innlegget på første forsøk.

Om du glemte og ta backup av konfigurasjonen, er det mulig at programmet tok backup for deg. Se etter en .ini fil som har dukket opp der du la programmet. Mest sannsynlighvis vil denne hete user.ini.

Om du finner den så bruker du bare "Restore configuration" som du finner under speedtouch -> Configuration i web interface.

Om ikke, så må du legge inn informasjonen manuelt.

speedtouch -> configuration -> set up

VPI/VCI skal være 1.32 eller 1.33

PPPoE eller PPPoA varierer fra sentral til sentral. Om du ikke husker hva du hadde så prøv deg fram.

Brukernavnet ditt er P<kundenummer - 10000>

Dvs. Om kundenummeret ditt er 25084 så er brukernavnet ditt P15085

Passordet er aktiviserings passordet du fikk i fra NGT.

Håper dette hjelper.

[Edit]

Leif på kundenummer regnestykke :p

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar
*snip*

Takk, takk :yes: Skal prøve dette når eg kjem heim.

Visste ikkje at du mista så mykje ved å gå tilbake til fabrikkoppsett, trudde du meinte dei endringar ein hadde gjort sjølv i ruteren.

6074903[/snapback]

Kan like godt oppdatere litt her.

Eg hadde PPPoA og brukte 1.32, veit ikkje heilt kva forskjellen på 32 og 33 er, men du blingsa med reknestykket ditt, det er kundenummer minus 10 000 ikkje pluss.

Om ditt nummer er: 145354 blir brukarnavnet: P135354 og passordet er det samme.

Men takk igjen for hjelpa, no kom eg på nett igjen :thumbup:

Lenke til kommentar

Sist jeg snakket med kundeservice så de rett ut at de ikke visste hvorfor linjekapasiteten min var ustabil og at det var ingenting de kunne gjøre.. Mildt sagt frustrerende.. Det som er underlig er at jeg ofte har ok fart etter at jeg har snakka med kundeservice, men så blir det dårlig etterpå.. Feks hu skrudde av "stabil profil" fordi jeg ville prøve "maksimal profil "eller hva det er .. Da fikk jeg 20000 Kbit i routern og opp i 1950 KB/s nedlasting fra uio.. men det varte ikke lenge før det degenererte igjen.. (Dvs I routern er det alltid stabilt..) Og så på morrakvisten var det igjen knallbra kapasitet før det ble dårligere igjen.. Faktisk for et par dager siden så hadde jeg topp fart kl 1940 og så ca 10 minutter etterpå var kapasiteten IGJEN rundt 2-3 mbit :-| Jaja.. eneste trøsten er at jeg har stabilt 1100 Kbit/s UTgående..

Lenke til kommentar

For dei som har flasha sin Thomson Speedtouch 546i, her er link til ein guide for å åpne portar, den er litt forskjellig frå det den var med tidlegare versjon.

http://www.speedtouchdsl.com/documentation...=cli&topic=init Trykk på linken og velg NAT Commands i menyen til høgre.

Det er stort sett samme framgangsmåte som står på ngtforum.net, forskjellen er at du på intf skal skrive internet og type=napt.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...