Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Ny rekord idag, får 2/0.2 i routern nå. Får såvidt 1.3mb i nedlastning, hehe. Det her kaller jeg adsl2+ power :tease: Har ringt inn, men de driver med å feilsøker linja mi. Håper de får ræva i gir azz...

 

Edit: Ny måling= 902kB/s

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
farten på linja mi reduseres gradvis i løpet av 1 døgn, om jeg tar en restart så er jeg tilbake på normal hastighet før den igjen sakte men sikkert reduserer seg ned til halvparten. Der stopper den.

Starter på 16600 og ender på ca 8600.

Firmware er 5.4.4.1 og router speedtouch 585i.

6013848[/snapback]

 

kan bare informere deg om at du ikke er alene om dette problemet...

Jeg har det Også

 

Kan videre fortelle deg at jeg personlig er DRITT lei hele greia, og synes at NextGenTel burde bytte ventemusikk litt oftere...

 

De burde også vurdere å ansette folk, som veit hva F¤#" du snakker om, og som ikke bare sier de skal lage en "sak" på det..

 

Vi som har hatt noen sånne "saken" hos NGT veit jo utrolig godt at postIt lapp registeret forlengst har fått kollaps, over lignende "saker",,,

 

Ellers så synes jeg NGT burde fått BONUS av Telenor, grunnet usedvanlig høy telefonregning i det siste... :thumbup:

 

EDIT: av og til så fortsetter min linje å gå ned til ca. 500-600 KB, men det holder som regel i 4-5 dager før det blir så ille... jeg restartet vel ca. 1 til 2 ganger pr. uke for å holde det gående... Tjoheiii.. så konge

 

EDIT2: la plutselig merke til det.. men linjen halveres jo sånn ca. i kapasitet.. sånn er det hos meh også.. hahahha.. utrolig snodig.. rart om det er en tilfeldighet når det gjelder begge to...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Selv har jeg fått melding om at jeg skal få ADSL2+ innen 2-4 uker. Regner egentlig med at de ikke klarer tidsfristen. Skulle også få nytt modem siden det jeg fikk for en mnd. siden ikke støtter ADSL2+.

 

Er det ikke kontraktsbrudd av NGT å ikke levere den hastigheten de reklamerer med? de har vel noen smutthull, men det er jo surt at vi må sitte med crappy linje i 12mnd. for noe som er NGT sin feil!

Lenke til kommentar

Jeg fikk faktura idag, og ikke nok med at de har fakturert meg for de nesten to månedene jeg var uten internett, men de har jaggu meg fakturert meg for at jeg ikke har fasttelefon, selv om vi er inne i vårt 20-ende år (eller noe i den duren) som Telenor-kunde på fasttelefon. Og hvorfor ikke gni det virkelig inn ved å legge på betaling av frakt for to rutere, en av disse var den berømte Zyxel-routeren og den andre en Thomsson-router som erstatning.

 

Hvis jeg ikke får et svar jeg er fornøyd med når jeg kontakter dem, så blir det "krig".

 

Hvis flere er interessert, så kan vi godt "samle" alle sakene og sende en kopi til NGT og Forbrukerrådet. En grei bunke med detaljert beskrivelse av alle sine nokså like problemer burde få dem noe å tygge på.

Endret av atticus
Lenke til kommentar
farten på linja mi reduseres gradvis i løpet av 1 døgn, om jeg tar en restart så er jeg tilbake på normal hastighet før den igjen sakte men sikkert reduserer seg ned til halvparten. Der stopper den.

Starter på 16600 og ender på ca 8600.

Firmware er 5.4.4.1 og router speedtouch 585i.

6013848[/snapback]

 

kan bare informere deg om at du ikke er alene om dette problemet...

Jeg har det Også

 

Kan videre fortelle deg at jeg personlig er DRITT lei hele greia, og synes at NextGenTel burde bytte ventemusikk litt oftere...

 

De burde også vurdere å ansette folk, som veit hva F¤#" du snakker om, og som ikke bare sier de skal lage en "sak" på det..

 

Vi som har hatt noen sånne "saken" hos NGT veit jo utrolig godt at postIt lapp registeret forlengst har fått kollaps, over lignende "saker",,,

 

Ellers så synes jeg NGT burde fått BONUS av Telenor, grunnet usedvanlig høy telefonregning i det siste... :thumbup:

 

EDIT: av og til så fortsetter min linje å gå ned til ca. 500-600 KB, men det holder som regel i 4-5 dager før det blir så ille... jeg restartet vel ca. 1 til 2 ganger pr. uke for å holde det gående... Tjoheiii.. så konge

 

EDIT2: la plutselig merke til det.. men linjen halveres jo sånn ca. i kapasitet.. sånn er det hos meh også.. hahahha.. utrolig snodig.. rart om det er en tilfeldighet når det gjelder begge to...

6038610[/snapback]

 

 

Vel da har jeg vært i kontakt med NGT. Hipp hurra for bra kunskap.....svar..vi sjekker og sender deg en mail.

Her er svaret jeg fikk:

 

Du kan selv sjekke hvilken hastighet du har på din bredbåndsforbindelse.

Dette gjør du på følgende måte:

 

Åpne en nettleser

I adressefeltet skriver du inn \"http://10.0.0.1\" og trykker enter Du vil da komme inn på ruteren sitt webgrensesnitt I menyen til venstre velger du ¿Bredbåndsforbindelse¿ Under overskriften ¿DSL forbindelse¿ vil du se hastigheten din bak \"Båndbredde (opp/ned)\"

 

Dette er bruttohastighet på bredbåndslinjen din. Du kan lese mer om brutto- og nettohastighet på http://www.nextgentel.no/privat/artikler/hastigheter.php. Der finner du også forklaring på andre ting som kan pavirke hastigheten.

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

Vi gjør oppmerksom på at denne epostadressen ikke er betjent.

Har du spørsmål, benytt kontaktskjema: https://www.nextgentel.com/kundesider/konta...kjema/index.php

 

 

Utrolig ikke sant.....løste jo alle mine problemer.....

legg spesielt merke til den biten om at man finner forklaring på brutto/netto. Det hjalp jo stort.

DET ER IKKE DET SOM ER PROBLEMET. Hvor vanskelig kan dette være da??

Endret av TriGem
Lenke til kommentar
Jeg fikk faktura idag, og ikke nok med at de har fakturert meg for de nesten to månedene jeg var uten internett, men de har jaggu meg fakturert meg for at jeg ikke har fasttelefon, selv om vi er inne i vårt 20-ende år (eller noe i den duren) som Telenor-kunde på fasttelefon. Og hvorfor ikke gni det virkelig inn ved å legge på betaling av frakt for to rutere, en av disse var den berømte Zyxel-routeren og den andre en Thomsson-router som erstatning.

 

Hvis jeg ikke får et svar jeg er fornøyd med når jeg kontakter dem, så blir det "krig".

 

Hvis flere er interessert, så kan vi godt "samle" alle sakene og sende en kopi til NGT og Forbrukerrådet. En grei bunke med detaljert beskrivelse av alle sine nokså like problemer burde få dem noe å tygge på.

6039244[/snapback]

 

Jeg har også fått faktura selv om jeg ikke har fått det produktet jeg har bestilt. De klarte også å presse på frakt for zyxel routeren. Jeg sendte dem en mail om at jeg bestrider fakturaen og har selvfølgelig ikke hørt noe fra dem. Fakturaen har forfalt for lenge siden.

 

Så lenge NGT ikke informerte meg om at ADSL2+ ikke var klar i min sentral når jeg bestiller pluss den elendige kundeservicen så nekter jeg å betale ett øre før jeg er oppe på ADSL2+ med verifisert akseptabel hastighet. Dersom de hadde vært flinke med å informere meg og hatt en upåklagelig kunseservice skulle jeg ha gått med på å betalt for Free linjen jeg har nå med en god rabatt (50% eller mer).

 

Og frakten til routeren kan de bare glemme.. Kampanjetilbudet var inkludert fri etablering. Og frakt av router er selvfølgelig en del av etableringen.

 

Enig i at forbrukerrådet bør bombarderes med klager på NGT. Dette holder ikke mål.

Lenke til kommentar
Vel da har jeg vært i kontakt med NGT. Hipp hurra for bra kunskap.....svar..vi sjekker og sender deg en mail.

Her er svaret jeg fikk:

 

Du kan selv sjekke hvilken hastighet du har på din bredbåndsforbindelse.

Dette gjør du på følgende måte:

 

Åpne en nettleser

I adressefeltet skriver du inn \"http://10.0.0.1\" og trykker enter Du vil da komme inn på ruteren sitt webgrensesnitt I menyen til venstre velger du ¿Bredbåndsforbindelse¿ Under overskriften ¿DSL forbindelse¿ vil du se hastigheten din bak \"Båndbredde (opp/ned)\"

 

Dette er bruttohastighet på bredbåndslinjen din. Du kan lese mer om brutto- og nettohastighet på http://www.nextgentel.no/privat/artikler/hastigheter.php. Der finner du også forklaring på andre ting som kan pavirke hastigheten.

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

 

Vi gjør oppmerksom på at denne epostadressen ikke er betjent.

Har du spørsmål, benytt kontaktskjema: https://www.nextgentel.com/kundesider/konta...kjema/index.php

 

 

Utrolig ikke sant.....løste jo alle mine problemer.....

legg spesielt merke til den biten om at man finner forklaring på brutto/netto. Det hjalp jo stort.

DET ER IKKE DET SOM ER PROBLEMET. Hvor vanskelig kan dette være da??

6039289[/snapback]

 

Fikk nøyaktig samme svar når jeg sendte inn mail/telefon om at hastigheten spesifisert i router og hastighet/avstandliste ikke stemmer ovenfor den hastigheten jeg får nå.

Jeg har fått riktig hastighet en gang, 2 MB/s, rett etter at jeg fikk adsl2+.

Etter at linja var nede i en uke har jeg ikke fått samme hastighet.

 

NGT svarer ikke på nye henvendelser, og jeg blir ledd av når jeg spør om jeg kan kreve kompensasjon for ikke levert komplett produkt her på forumet.

 

Jeg har derimot fått en gratis måned pga nedetiden, men de nevner ikke hastigheten.

Lenke til kommentar

Heisann allesammen!

 

Jeg er glad som en lerke om dagen, ruteren min, en 546i med adsl2+ dundrer avgårde og jeg har ikke falt ut eller hatt nedetid i det heletatt enda. Ligger forøvrig på 1960kb/sec fra ftp.uio.no :D

 

Det jeg lurer på er hvorfor det tar så sinnsykt lang tid å logge inn på ftp-servere som har SSL eller TSL aktivert?

 

Med adsl1 bandt jeg port 113 til den interne ipen på maskina mi, f.eks 10.0.0.4 i napt settingsa. Dette kan jeg ikke velge i weboppsettet på 546i.

 

Ser i loggen at Intrusion detection er aktivert og den blokker den adressen jeg prøver å logge inn på et par ganger før den etter noen min lar mg koble til uansett. Er det noen måte å deaktivere dette slik at jeg kan logge rett inn?

 

 

Om noe er uklart her så er det bare å si ifra slik at jeg kan omformulere litt.....

 

 

Takker for alle innspill!

Endret av impultz
Lenke til kommentar

Har i de tre ukene jeg har hatt linja hatt svært varierende fart.. I 5-10% av tida kanskje har jeg 10 mbit+ mot ftpsiter som UIO som burde gi meg maks .. Routerfarta er forøvrig ca 18000/1200 - 803 meter fra sentral. LARVIK Sentrum. Mesteparten av tida har jeg ytelse mot ftip.uio.no som tilsvarer 2-3 mbit.. og dette er ikke slik at jeg kunne åpne flere ftp overføringer og få samme fart på hver, dette er TOTALT på linja.. (Altså jeg kunne ikke bare sette igang 3 x 350 eller lignende.. ) kanskje 40% av tida har jeg fart mellom 350 og 5-700 , og dette også TOTALT på linja.. IKKE slik at man kunne kjøre 2 x 700 eller lignende.. Hadde jeg enda hatt stabilt en ytelse over 5-600. Men dessverre svært mye er det 2-3 mbit.. NGT har opprettet en sak på dette også og jeg "må bare vente til de får sett på det". Ved etpar anledninger i det siste har jeg også hatt perioder med 130-500 kBIT/s . Samme med en kamerat av meg også i larvik. Dette skjedde i går natt og var slik til en stund etter at jeg klaget. Merkelig nok fikk jeg etter dette 4sifra hastighet en stund igjen.. 1200+ men var under 8 mbit fart igjen sist jeg sjekket.. Forøvrig ville jeg hatt mer tålmodighet hvis folka informerte om hva som skjer isteden for å ikke ha et PIP på driftsmeldinger-siden. Den er jo reneste Pravda i Sovjet :-P Rapporterer ikke om generelle problemer med ytelse ihvertfall.

Lenke til kommentar

Har ikke adsl2 men har samme ruter som dere. Zyxel skiten. Morroa begynnte med utrolig ustabilitet. Etter masse henvendelser oppgraderte de rutern min så nå har jeg i underkant av 1mbit linje.. Igår var den på 250k. Normal hastighet er 4mbit. Er så flott. Dette har holdt på i 4 uker nå så jeg tror ærlig talt at jeg har fått nok.

 

Har heldigvis ingen bindings tid.

Lenke til kommentar

NGT er en av verdens ondeste selskaper. De klarte aldri å levere meg ADSL2. Nå har jeg meldt flytting og de har rota det til så mye at jeg ikke klarer å oppsumere det engang. Orker ikke å ringe dem heller, det er en altfor stor psykisk belastning.

Lenke til kommentar
NGT er en av verdens ondeste selskaper. De klarte aldri å levere meg ADSL2. Nå har jeg meldt flytting og de har rota det til så mye at jeg ikke klarer å oppsumere det engang. Orker ikke å ringe dem heller, det er en altfor stor psykisk belastning.

6045267[/snapback]

 

Verden var kanskje å ta i litt, men i Norge er jeg helt enig!

 

De må da tjene rimelig mye penger eller ha ekstremt lav IQ i det selskapet der. Altså, de greier ikke å gi ut informasjon (i det hele tatt) og det er kanskje 2 av 10 kompente folk som sitter i teknisk avdeling. Det er jo heller ikke en forsinkelse pga. stor pågang, for dette har jo pågått lenge. Nå ble jeg ikke overført til NGT før i januar, men har da fått med meg nok saker fra ifjor bl.a.

 

Hva er det egentlig visjonen dems er? "Vi er ikke størst, derfor yter vi mer„" stemmer hvertfall ikke. At de faktisk tilbyr "Ekspress telefonservice" i seg selv sier litt.

 

Nei, jeg blir oppgitt jeg.

Lenke til kommentar

Total linjelengde inkludert inntak: 922 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Ledig linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: Ukjent

Mulig produktklasse: 64-4352 2 par

 

Hval slags form for begrensinger har jeg på denne linja ?

 

Anyone who knows ? :hmm:

Lenke til kommentar
Total linjelengde inkludert inntak: 922 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Ledig linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: Ukjent

Mulig produktklasse: 64-4352 2 par

 

Hval slags form for begrensinger har jeg på denne linja ?

 

Anyone who knows ? :hmm:

6045788[/snapback]

 

Selv om det oppgis 20.000 (som også i følge NGTs seneste politikk er nettohastigheter), så viser det seg at veldig mange, selv på kortere linjeavstander, har fått "kun" ca 18.500kbit brutto, noe som tilsvarer ca 15 megabit netto.

 

Får du mer enn rundt 15, får du ta det som en bonus, men ikke forvent noe mer. Selv fikk jeg svar fra NGT at hastigheten er som forventet.

Lenke til kommentar

Ja om man bare fikk 15 mbit og ikke 2-3 mbit store deler av døgnet som jeg .. Istad hadde jeg 13,8 på test og nå er faenskapet tilbake på mellom 2 og 3 mbit.. Man håper og håper at det skal være fiksa men samme greia gjentar seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...