Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

Forventer alltid det værste, men når eg i dag betaler 100 kroner for 3500\600 så er det uansett verdt investeringen for min del.

Skal bli interessant å sjå kva fart folket får når linja er i hus :yes:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere kan bare drømme om 20mbit... Selv linjer under 1km kommer til å slite med å synce opp til 24 mbit som kreves å for en slik 20mbit linje. Les godt i standardbetingelsene, for dette er nok et best effort over 8mbit linje.

Jeg forutser en meget stor klagekø når \ hvis disse 20mbit linjene blir levert.

5622028[/snapback]

Vel pine.

Er du en av de som ikke har noe valg? Må bare ta det som den ene tilbyderen har å tilby?

Vet ikke jeg, det bare virker slik når du tar en sånn bitter/pessimistisk tone som du tar her.

Jeg vil i alle høve være fornøyd om jeg "bare" oppnår eksempelvis 12 - 15 mb, en kraftig forbedring fra mine 6,5 mb i dag.

Dette er faktisk verdt de ekstra 12 (!) kronene pr måned.

Men jeg er optimist, bor nære sentralen og tror nok jeg vil score bedre.

Stabiliteten med ADSL2 kjenner jeg ikke, men kan ikke tenke meg det er et voldsomt tilbakeskritt fra opphavet?

Har vært Ngt kunde i 3 år nå, aldri hatt en nede-dag.

Har som flere hatt noen dager med telefonhelvete mot kundeservice, men da mest for å pirke på opphastigheta som ikke alltid var helt der den skulle (det viste seg å være routeren i kombi med støy fra høytaleren).

Nedhastigheta har alltid vært høyere enn jeg betaler for.

Det beste av alt er at jeg nå betaler omtrent like mye for en 25/1,5 MB (Brutto) linje som jeg i starten gjorde for en 1,85/noe (Charlie).

Da må vi altså gange med xx ?

Mer enn 10 er det.

Ingen norske konkurrenter henger med her.

Hele bredbåndsnorge må takke ngt for at prisene har falt, de har gått i bresjen hele veien her, tross sin kritikkverdige kundeservice.

I det siste mener jeg å tro ta de er i ferd med å bli av de beste i klassen på dette også.

Hadde det "etablerte" marked fått bestemme hadde vi fortsatt sittet her med 1000/124 linjer til 600,-/mnd.

Det kan knappest bestrides.

Hvem ville ellers presset prisene ned og hastigheta opp?

Telenor klarer ikke engang få opp hastigheta under det press de er nå, hvordan ville dette sett ut i det monopolet (med kvasi-konkurrenter) de ellers ville hatt.

12 kroner pine...

Ville du latt være, om du var i min situasjon?

Lenke til kommentar

Jeg bor 600 linjemeter fra sentralen. Det blir herlig med 20Mbit og uthastigheten blir vel 1250-1300kbs. At dette gir muligheter til IPTV er også bonus.

NGT er en positiv pådriver, mens Telenor sitter på gjerdet og teller pengebingen.

Telenor er snart overflødig for pris og kvantabevisste kunder... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at du ikke vil være fornøyd. Men det alltid finnes folk som vil ha det de betaler for, og det er nokså umulig. Ialfall i Norge da.

Jeg sier ikke at du burde latt være pga NGT er dårlig på noe måte. Syns at 20mbit for 499 er latterlig billig, men jeg er bare realistisk når jeg sier at kanskje 1% av alle de som bestiller får de 20 mbitene. Uansett linjelengde.

Har lenge siden insett begrensninger med min oppkobling, får ca 7mbit på adsl2+ kodingen, over 2500m, men veldig ustabilt. Så i grunnen så syns jeg det er kos med mine stabile 3.5 mbit. Mer får jeg ikke.

Lenke til kommentar

Ledig linje, Adresse ikke tilgjengelig

Resultat av validering:

(25) Det angitte produktet kan ikke bestilles fordi det er restriksjoner for bredbånd på den forespurte linjen.

Forhold: Digital Ethernet kan ikke bestilles fordi det eksisterer restriksjoner for bredbånd på den forespurte linjen.

Merknader:

Digital Ethernet er et punkt til punkt samband. Du må derfor også utføre et søk basert på det andre punktets adresse eller nummer.

Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt.

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet

Total linjelengde inkludert inntak: 833 meter

Lengde på inntak: 3 meter

Linjestatus: Ledig linje

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Fabrikat på utstyr: Ukjent

kan jeg få den raskeste?

Lenke til kommentar

gpr05:

Linjelengde

Forventet hastighet

Inntil 1 km - 20.000 kbps

1,5 km - 16.000 kbps

2 km - 12.000 kbps

2,5 km - 10.000 kbps

3 km - 7.000 kbps

Som du ser, alle under 1000meter får 20mbps. (sier Nextgentel :p )

btw. I månedene fram til Mai, må man betale for medlemskapet i Club Gull?

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

@grp05 - "(25) Det angitte produktet kan ikke bestilles fordi det er restriksjoner for bredbånd på den forespurte linjen" er ikke akkurat noe artig lesing når man besøker kapaks .

Og når det samtidig står "Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre" så ...

Men siden du kun har 833m linjelengde kan hende alt går godt .

Lenke til kommentar
Noen som har fått noe bekreftelses mail på at bestillingen er gjort?

Bestilte på mandag, sendte en mail for å høre også på onsdag, men ikke

fått noe svar i det hele tatt.

5630327[/snapback]

Normalt sett så tar det 6-8 uker før levering av produktet. Og innen installasjons dato er fassatt så kan du ikke regne med og høre fra NGT. Selv synes jeg det er litt synd at de ikke sender ut bekreftelser på bestillinger (hadde spart dem litt trykk per mail og telefon da det er mange som lurer på akkurat dette)

Lenke til kommentar
Noen som har fått noe bekreftelses mail på at bestillingen er gjort?

Bestilte på mandag, sendte en mail for å høre også på onsdag, men ikke

fått noe svar i det hele tatt.

5630327[/snapback]

Normalt sett så tar det 6-8 uker før levering av produktet. Og innen installasjons dato er fassatt så kan du ikke regne med og høre fra NGT. Selv synes jeg det er litt synd at de ikke sender ut bekreftelser på bestillinger (hadde spart dem litt trykk per mail og telefon da det er mange som lurer på akkurat dette)

5633574[/snapback]

Hei nå er det sånn at jeg allerede har adsl fra ngt bestilte bare

oppgradering til adsl2+

Sendte mail igjen idag for se om jeg for noe svar da.

Lenke til kommentar

oppgradering til adsl2+

5634562[/snapback]

Har selv ADSL fra NGT fra før, men vil allikevel ikke få noen bekreftelse før installasjons dato for ADSL2+ er klar (Ja, jeg sjekket også per telefon siden jeg lurte på om bestillingen faktisk var registrert da jeg ikke mottok noen bekreftelse)

Lenke til kommentar

oppgradering til adsl2+

5634562[/snapback]

Har selv ADSL fra NGT fra før, men vil allikevel ikke få noen bekreftelse før installasjons dato for ADSL2+ er klar (Ja, jeg sjekket også per telefon siden jeg lurte på om bestillingen faktisk var registrert da jeg ikke mottok noen bekreftelse)

5635518[/snapback]

Fekk du noko circa dato? 1 veke, 3 veker?

Lenke til kommentar

Enig med Pine her, om et par mnd blir det ny klagestorm mot NGT. Skjønner ikke at de vil sette seg selv i slike problemer igjen. De har ikke greid å levere det de skal i mange månender, så kjører de heller ny kampanje med høyeste hastighet.

Har hatt NGT i over 5,5 år og aldri hatt så mye problemer som de siste 9 mnd. Har ligget godt under hastigheten jeg betaler for. Og jeg er ca 1200 m fra sentralen.

Men lurer også på hva som kvalifiserer til å heve kjøpet, når de som bestiller opplever en langt lavere hastighet enn de tror de vil få...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...