Tåkefyrste Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 I går kveld restarta modemet seg plutselig, og samtidig fikk jeg en mail fra NGT der det sto "Hastigheten i ruteren din ligger nå på 18184 / 926 kbps" Skjønner ikke hvorfor hastigheten ikke var så høy det fra og med den 10.april, da linja ble satt opp. Men samma det, er nydelige hastigheter nå. Lenke til kommentar
smy Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Skjønner ikke hva jeg har gjort galt som får maks 1.6Mbit på 20Mbit linja mi... Bor bare 1300 meter fra sentralen også. Tror jeg har prøvd alt nå men til ingen nytte.Kan det ha noe med at "Internet" lampa på Thomson 516i modemet slukkes eller lyser rødt innimellom? Den slukker noen ganger, men jeg har fortsatt tilgang til nettet. 6000786[/snapback] 1,5 km 16.000 kbps det kanskje avstand til sentralen? står du ikke for 20mbit om bor over 1km fra sentralen Lenke til kommentar
mar Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Skjønner ikke hva jeg har gjort galt som får maks 1.6Mbit på 20Mbit linja mi... Bor bare 1300 meter fra sentralen også. Tror jeg har prøvd alt nå men til ingen nytte.Kan det ha noe med at "Internet" lampa på Thomson 516i modemet slukkes eller lyser rødt innimellom? Den slukker noen ganger, men jeg har fortsatt tilgang til nettet. 6000786[/snapback] Sjekk hvilken hastighet som vises i ruteren din, er hastigheten feil der så ringe du til NGT. Edit: Ser at dette har ordnet seg. Lett å hoppe over en post eller to i sånne lange tråder. Endret 29. april 2006 av mar Lenke til kommentar
TriGem Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hei. Har et lite irriterende problem på min linje (prøvd å skumme igjennom alle 59 sidene her men fant ikke noe om mitt problem): farten på linja mi reduseres gradvis i løpet av 1 døgn, om jeg tar en restart så er jeg tilbake på normal hastighet før den igjen sakte men sikkert reduserer seg ned til halvparten. Der stopper den. Starter på 16600 og ender på ca 8600. Firmware er 5.4.4.1 og router speedtouch 585i. Noen som kan komme med tips på hvorfor og hvordan man løser dette? Lenke til kommentar
HowardKey Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg bestilte ADSL2+ medio mars, fikk tilsendt Thomson 585-ruter og beskjed om oppkobling ca. 19. april. En montør ringte nettopp 19. april og han sa at linja nå var i orden. Var spent på å teste når jeg kom hjem fra jobb, men skuffelsen var stor når det viste seg at det var null forbindelse mellom ruteren og sentralen. Etter diverse telefoner til support inkl. noen timer i telefonkø, ble montør sendt ut på nytt etter 8 dager for å sjekke sentralen. Der var det selvfølgelig gjort en feilkobling. Feilen ble rettet og jeg var endelig på nett igjen. Nedetiden kommer til fradrag på neste faktura. Irritasjonen må jeg dekke selv... De harde fakta er som følger: - Jeg bor 1370 meter fra sentralen - Ruteren sier at jeg har 18570 kbps inn og 1451 kbps ut - Diverse testmålinger viser rundt 7000-10000 inn og 900-1200 ut - Ruteren virker stabil (har fjernet oppkoblinger som ikke brukes) Konklusjon: Jeg er delvis fornøyd, men hadde håpet på bedre hastigheter... Sinclair Lenke til kommentar
z00l Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Til alle dere som har fått ADSL 2+ fra NextGentel : Hvor mange av dere har en linje som gir akseptabel hastighet og som ikke faller ut ca 30 gange hver eneste dag ? ? ? Mitt kundeforhold hos NextGentel: Etter å ha vært kunde hos DirectConnect i 1 år og 3 måneder og hatt en 2mbit SDSL som har fungert SINNSYKT bra. Har faktisk hatt nedetid på ca 1 time i HELE perioden - Så gikk jeg over til NextGentel sin SHDSL p.g.a pris. Dette viste seg etterhvert å være verdens mest ustabile linje. Linjen falt ut flere ganger for dag og jeg oppnådde sjelden den hastigheten jeg skulle ha. Fikk forøvrig tilsendt 3x routere i perioden hvor jeg alle ganger ble lovet en Netopia router. Fikk aldri en Netopia router men en stk Cisco 828 og 2x Thompson 605. Uansett: Nå fikk vi et tilbud gjennom jobben som var for godt til å si nei til. Og ADSL 2+ ble installert Torsdag, 1 måned på overtid p.g.a feilkobling i sentralen og kommunkasjonsproblemer innad NextGentel (Bombe). Sentralen: Pratet med montøren som sier at sentralen jeg er koblet til er en av de beste. Han sa at jeg kunne forvente meg stabil linje & Raske hastigheter. I kabellengde så har jeg 589 meter inkludert inntak til huset mitt frem til sentralen. Når jeg endelig fikk ADSL 2+ linja mi opp så viser det seg at jeg går fra verdens mest ustabile til universets mest ustabile linje: følgende skjer: 1. Routeren sier at linjehastigheten er på 6700kbps ned og 817 kbps opp. 2. Alle mine målinger viser nærmere 4mbit med FTP/Torrent/Explorer/Annet. 3. Etter ca 3 minutter med bruk er linja nede i 2mbit. Og herfra synker den. 4. Etter ca 30 minutter så må jeg restarte routeren for da er nettet HELT borte. Skulle likt og hørt om noen av dere andre er i nærheten av å få det dere betaler for ? ? ? Vi er flere på jobben som har fått linje gjennom NextGentel. De andre har like problemer med hastighet. Når det er sagt så har jeg nå vært kunde i over et halvt år. Jeg har fremdeles til gode å kunne bruke nettet en hel dag uten å måtte restarte den j***a routeren. NextGentel er jo heller ikke akkurat kjent for å ha verdens beste support heller. Har mange timer på samvittigheten min her ja. En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de absolutt på død og liv skal installere egen ROM/bios/firmware i de routerene som de sender til folk. Dette hjelper overhodet ikke på at routeren skal bli mer stabil hvertfall. Hadde de i det minste kunnet sende en clean router som var direkte fra fabrikk så hadde det i det minste vært håp. Sitter her og vet at når jeg ringer inn på Tirsdag og forteller dem om problemet mitt så får jeg beskjed om at de sender meg en ny router (En identisk router med den jeg allerede har). Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får en stabil linje hos f.eks DirectConnect og ikke hos NextGentel ? Utfra jeg har hørt og sett fra mange her så blir mange blindet totalt av prisene til NextGentel: Det hjelper forøvrig ikke at linjen er verdens billigste når man like godt for min del kunne bestillt seg en 704kbps linje fra Telenor og vært på nett med akseptabel hastighet. Er det mange av dere andre som opplever noen av de problemene som jeg gjør? Edit: Jeg har nå en Thompson 585i router hvis det er til hjelp Mvh z00l Endret 30. april 2006 av z00l Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 (endret) Bor litt over 800m fra sentral. Hadde ca 22500/1450 de første 10 dagene, for så plutselig å bli satt ned til 18500/1350 helt uforståelig. Speedometeret på HW.no gir meg bare 10mbit / 800kbit, dog når jeg laster ned filer fra gamer.no får jeg ca 15.2mbit, samt opplasting ligger rundt 1150kBps med bittorrent. Sendte kundeservice spørsmål på hvorfor ruteren var satt ned med 4 megabit (det er tross alt snakk om en halv megabyte per sekund, rimelig mye). Fikk bare til svar at det var normalt og at linjen min hadde en støyprofil og masse blabla... Fikk ikke noe svar på hvorfor linja funket fint de første ti dagene med 22.5 megabit, og hvorfor de måtte sette ned til 18.5... Når det er sagt så er jeg fortsatt fornøyd med ping og hastighet i forhold til prisen, skulle bare mangle. Men kundeservice sliter de med. Endret 30. april 2006 av KriFos Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Når jeg tenker meg om så har jeg jo Club Platina, som gir meg Responstidsgaranti på Kundeservice – max tre minutter venting **Utvidet åpningstid på Kundeservice: lør: 10:00-20:00 søn: 14:00-20:00 Men er det et eget nummer jeg skal ringe da? 07979 er det i hvert fall ikke. (Jeg betaler ingenting for Club Platina. Fikk det med på kjøpet da jeg bestilte via Bredbåndsguiden.) Lenke til kommentar
magio Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Må vel taste inn kundenummer og da ligger det vel i systemet? Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Til alle dere som har fått ADSL 2+ fra NextGentel : Hvor mange av dere har en linje som gir akseptabel hastighet og som ikke faller ut ca 30 gange hver eneste dag ? ? ? Mitt kundeforhold hos NextGentel: Etter å ha vært kunde hos DirectConnect i 1 år og 3 måneder og hatt en 2mbit SDSL som har fungert SINNSYKT bra. Har faktisk hatt nedetid på ca 1 time i HELE perioden - Så gikk jeg over til NextGentel sin SHDSL p.g.a pris. Dette viste seg etterhvert å være verdens mest ustabile linje. Linjen falt ut flere ganger for dag og jeg oppnådde sjelden den hastigheten jeg skulle ha. Fikk forøvrig tilsendt 3x routere i perioden hvor jeg alle ganger ble lovet en Netopia router. Fikk aldri en Netopia router men en stk Cisco 828 og 2x Thompson 605. Uansett: Nå fikk vi et tilbud gjennom jobben som var for godt til å si nei til. Og ADSL 2+ ble installert Torsdag, 1 måned på overtid p.g.a feilkobling i sentralen og kommunkasjonsproblemer innad NextGentel (Bombe). Sentralen: Pratet med montøren som sier at sentralen jeg er koblet til er en av de beste. Han sa at jeg kunne forvente meg stabil linje & Raske hastigheter. I kabellengde så har jeg 589 meter inkludert inntak til huset mitt frem til sentralen. Når jeg endelig fikk ADSL 2+ linja mi opp så viser det seg at jeg går fra verdens mest ustabile til universets mest ustabile linje: følgende skjer: 1. Routeren sier at linjehastigheten er på 6700kbps ned og 817 kbps opp. 2. Alle mine målinger viser nærmere 4mbit med FTP/Torrent/Explorer/Annet. 3. Etter ca 3 minutter med bruk er linja nede i 2mbit. Og herfra synker den. 4. Etter ca 30 minutter så må jeg restarte routeren for da er nettet HELT borte. Skulle likt og hørt om noen av dere andre er i nærheten av å få det dere betaler for ? ? ? Vi er flere på jobben som har fått linje gjennom NextGentel. De andre har like problemer med hastighet. Når det er sagt så har jeg nå vært kunde i over et halvt år. Jeg har fremdeles til gode å kunne bruke nettet en hel dag uten å måtte restarte den j***a routeren. NextGentel er jo heller ikke akkurat kjent for å ha verdens beste support heller. Har mange timer på samvittigheten min her ja. En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor de absolutt på død og liv skal installere egen ROM/bios/firmware i de routerene som de sender til folk. Dette hjelper overhodet ikke på at routeren skal bli mer stabil hvertfall. Hadde de i det minste kunnet sende en clean router som var direkte fra fabrikk så hadde det i det minste vært håp. Sitter her og vet at når jeg ringer inn på Tirsdag og forteller dem om problemet mitt så får jeg beskjed om at de sender meg en ny router (En identisk router med den jeg allerede har). Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får en stabil linje hos f.eks DirectConnect og ikke hos NextGentel ? Utfra jeg har hørt og sett fra mange her så blir mange blindet totalt av prisene til NextGentel: Det hjelper forøvrig ikke at linjen er verdens billigste når man like godt for min del kunne bestillt seg en 704kbps linje fra Telenor og vært på nett med akseptabel hastighet. Er det mange av dere andre som opplever noen av de problemene som jeg gjør? Edit: Jeg har nå en Thompson 585i router hvis det er til hjelp Mvh z00l 6017643[/snapback] åå takk gud.. det er ikke bare meg som har det. har nyaktig samme problem. + at jeg ble også feilkoblet. noen som har løsning på det? Lenke til kommentar
skol Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Hei, etter at linja gikk ned i uke 15, så skiftet jeg fra Cisco 677i-DIR til Thomson Speedtouch 546i og ventet 1 dag før linja kom opp igjen. Til å begynne med var hastighet i routeren satt til 1,5Mbit/350kbit. Etter en "kjapp" telefon med ventetid på 1time og 5min så ble linja satt opp til 8Mbit/650kbit. I uke 17 fikk jeg en e-post fra Nextgentel som fortalte at abonnementet mitt var endret til ADSL 2+. Routeren har følgende å si: Oppetid: 6 dager, 8:02:29 Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.240 / 18.172 Jeg er forøvrig godt fornøyd med linja. Endret 1. mai 2006 av skol Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg får adsl2 snart og har fått beskjed om router send. Om disse t Thomson Speedtouch 546i er okey sak? Endret 2. mai 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
veron Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ble koblet opp i dag. Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 235 / 5.294 HW testen viser: Nedlastingshastigheten din er 4202 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 192 kbits/sekund. Vet ikke om jeg skal grine eller le. Hadde jo mye bedre opplastingshastighet før (3500/600) Noen gode forslag? eirik Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ble koblet opp i dag.Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 235 / 5.294 HW testen viser: Nedlastingshastigheten din er 4202 kbits/sekund. Opplastingshastigheten din er 192 kbits/sekund. Vet ikke om jeg skal grine eller le. Hadde jo mye bedre opplastingshastighet før (3500/600) Noen gode forslag? eirik 6029425[/snapback] Restart routeren og se om den logger seg på med bedre hastighet. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har muligens funnet ut av hvorfor jeg ikke klarer og utnytte ADSL2 linja særlig. Av ren kuriositet tok jeg en titt på Zyxel status mens jeg streamet HD qucktime trailers. Jeg oppnådde aldri over 11mbit i hastiget, som mest sannsynlighvis skyldes at på den hastigheten, med den ene nedlastingen, så sitter Zyxel på 100% CPU. Thompson ruter blir sendt med express, gleder meg til å se om den klarer og prestere bedre enn Zyxel har gjort hittil. Nå skal det nevnes at jeg ikke har hatt nevneverdig problemer med Zyxel og linje stabilitet, mulig fordi jeg har subnett som fører til at NAT ikke er i bruk i rutern. Lenke til kommentar
capy Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Kanskje det er på tide å tipse TV2 hjelper deg? Holder NGT noen gang tider og hastigheter? Selv har jeg hatt Canal Digital i en lang periode. Har fått det gjennom kabel-TV nettet og det har fungert smertefritt! 3-4 ganger nedetid i løpet av 2 år, men det kan jeg leve med. Er veldig skeptisk til hva folk skriver om NGT og ADSL2+ i denne tråden. Jeg hev meg så klart på dette tilbudet jeg også, pga. den vannvittige hastigheten de reklamerer med, men nå blir jeg mer og mer skeptisk. En annen ting er at jeg må betale for en 3500 linje i påvente på at jeg skal kobles opp til ADSL2+.. og jeg som ikke bruker den linjen en gang. CD leverer jo mye mer stabil og kjappere linje enn 3500-linjen til NGT. Srustrerende hele greien. Så; noen som har kontaktet TV2 hjelper deg? Vurderer å gjøre det selv, men jo fler som klager jo større sjans er det for at det blir tatt opp. Lenke til kommentar
Cyberdog1 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Du har bestilt ADSL 2+ MegaFree som er et ADSL2+ produkt - vår raskeste og nyeste teknologi. Abonnementet ditt endres til ADSL 2+ MegaFree i løpet av 16.05.2006 Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel wohooo! Lenke til kommentar
Illus Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Ja jeg fikk følgende mail fra NGT 26. April Du har bestilt ADSL 2+ MegaFree som er et ADSL2+ produkt - vår raskeste og nyeste teknologi. Abonnementet ditt endres til ADSL 2+ MegaFree i løpet av 31.03.2006 Vet ikke om jeg skal le eller gråte... Lenke til kommentar
impultz Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg er ca 500 meter fra sentralen. En ting som forbauser meg er at de har satt meg på 18000/975 også. Kan de ikke bare kalle det adsl2+ 18mbit da? De setter jo alle ned fra 22mbis så det burde være på sin plass. Når det gjelder linjeutfall etc har jeg ikke hatt noe problemer i det heletatt og oppetiden på min Thomson 546i er vel på noen døgn nå....... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå