Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bor på Økern, i Oslo. Det er ganske sentralt egentlig. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får bedre fart enn det. Har ringt inn og klagd, forhåpentligvis så får jeg et svar snart.

5994870[/snapback]

 

Bor i samme område og opplever lav hastighet. Har maks vært på 12000/800, men er veldig varrierende. Ligger om regel på 6000/700.

Lenke til kommentar
Jeg bor på Økern, i Oslo. Det er ganske sentralt egentlig. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får bedre fart enn det. Har ringt inn og klagd, forhåpentligvis så får jeg et svar snart.

5994870[/snapback]

 

Bor i samme område og opplever lav hastighet. Har maks vært på 12000/800, men er veldig varrierende. Ligger om regel på 6000/700.

5995635[/snapback]

 

bor på frysja (sognsia) maridalen

2950 meter til nærmeste stasjon har ca 9800 ner og 660 opp.

er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Jeg bor på Økern, i Oslo. Det er ganske sentralt egentlig. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får bedre fart enn det. Har ringt inn og klagd, forhåpentligvis så får jeg et svar snart.

5994870[/snapback]

 

Bor i samme område og opplever lav hastighet. Har maks vært på 12000/800, men er veldig varrierende. Ligger om regel på 6000/700.

5995635[/snapback]

Nå opplever jeg noe som er merkelig, fikk hele 8-9mb/s de første dagene. Nå har farta falt ned til 6-7mb/s. Snart er jeg forbanna her, at det er mulig å være så ustabil. Snart tar tålmodigheten min slutt.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Klipt fra status siden i 516i routeren...

 

---

Feil sekunder (Lokal/Fjern): 118.587 / 0

FEC Feil (Opp/Ned): 1.858 / 5.691.219

CRC Feil (Opp/Ned): 372 / 69.573

HEC Feil (Opp/Ned): 225 / 51.479

---

 

Hva betyr disse feilkodene og hva har det å si for linja.

 

Har oppetid på 6.5 dager nå, med ganske kjapp linje. Praktisk nedlasting fra audible.com (lydbøker) resulterte i ca 650mb / 5min som er ganske bra, men feilkodene over skyter i været...

 

Blir ting lastet ned på nytt, eller er det modemet som retter opp "feilene"...

 

*forvirret*.

Lenke til kommentar
Vi beklager de problemer du har opplevd. Det er nå foretatt utbedringer slik at ADSL-linjen din nå skal være stabil og med korrekt hastighet. Vi har også lagt inn en korreksjon på kr 498,- som vil bli godskrevet på en senere faktura.

 

woohoo!

Lenke til kommentar

Sendte ein melding til NGT via deiras heimeside om at hastigheten min var ustabil. Ein dag 15Mbit, neste under 100kbit. I dag fekk eg mail om at eg får ny ruter i begynnelsen av neste veke. Sto ingenting om kva ruter eg får, men har ingenting imot ein Thompson.

Lenke til kommentar

Fikk min ADSL 2+ linje i dag.

 

Har målt med FTP/Torrent/andre overføringer og får like resultater hele veien.

Ligger på ca 760 kb/s i nedlasting og ca 91 kb/s opp på maks.

dvs jeg får ca 1/3 av hva jeg burde fått.

 

Linjelengden til sentralen er på 589 meter inkluder inntak til hus.

 

Dette er rett og slett for dårlig og jeg savner faktisk 2mbit SHDSL linjen allerede :(

 

Har en Thompson 585i router.

 

Får håpe det bedrer seg.

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Sendte ein melding til NGT via deiras heimeside om at hastigheten min var ustabil. Ein dag 15Mbit, neste under 100kbit. I dag fekk eg mail om at eg får ny ruter i begynnelsen av neste veke. Sto ingenting om kva ruter eg får, men har ingenting imot ein Thompson.

5997872[/snapback]

 

Har sendt 2 mails den siste uka, men ikke fått noe svar... Merkelig hvordan jeg fikk svar etter 1 dag når det var snakk om å oppgradere linja.

Lenke til kommentar

til de som har fått adsl2+, og ikke har den hastigheten dere skal få.

ring inn til ngt, så setter de opp hastigheten. sentralen skal gjøre dette automatisk for å teste linja, det kan ta en stund ifølge teknisk. men hvis dere ringer så gjør de dette manuelt.

Lenke til kommentar
til de som har fått adsl2+, og ikke har den hastigheten dere skal få.

ring inn til ngt, så setter de opp hastigheten. sentralen skal gjøre dette automatisk for å teste linja, det kan ta en stund ifølge teknisk. men hvis dere ringer så gjør de dette manuelt.

5999335[/snapback]

 

Nei, jeg ringer aldri NGT... ikke før de har fått ordna den 40min ventetida si iallefall.

Lenke til kommentar

bestillte mitt ngt adsl 2 og ip telefoni i dag,bytter fra et annet adsl2 abonnemment,å jeg kan fortelle at det er ikke bare ngt som sliter,jeg har vel så mye problemer og mer enn flere her med ustabil linje og fart.eneste positive jeg kan si er at de har rask support

 

virker ikke som norge er helt klar for adsl 2 spør du meg

Lenke til kommentar

weeee

 

Fikk mail her 2-4uker så får jeg også adsl2 20/1,2 :)

Dog har jeg et par spørmåle her

om det lett å port routeren? og hva router bruker dere jeg fikk beskjed om blir

Zyxel sak.

 

edit fant enkle guid til port den nå. Og kjekt å kunne bor 30meter fra sentral og 300meter i kabel lengen :)

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva jeg har gjort galt som får maks 1.6Mbit på 20Mbit linja mi... Bor bare 1300 meter fra sentralen også. Tror jeg har prøvd alt nå men til ingen nytte.

Kan det ha noe med at "Internet" lampa på Thomson 516i modemet slukkes eller lyser rødt innimellom? Den slukker noen ganger, men jeg har fortsatt tilgang til nettet.

Lenke til kommentar

Har bestilt 20Mbit-linje. I påska kom de og installerte, og jeg fikk en mail fra NGT der det sto at sentralen ikke var oppfradert til ADSL2+ enda.

 

Er det da riktig av NGT å fakturere meg full pris (499,-) selv om jeg får bare ca 6MBit??

 

Oppetiden er bra. Har enda ikke falt ut:D

Men får ikke logget meg inn på modemet/ruteren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...