bearnar Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Får herlige 863 / 8.028 på en 1,4 km lang linje.... Har falt ut ca 10 ganger så langt i dag.. hva kan jeg gjøre for å iallefall få det stabilt? Er det som er det absolutt kritiske her, hastighet kan jeg klage mer på senere.. har en speedtouch 516i .. :O Lenke til kommentar
mintman Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Folkens, jeg synes nok er nok med kundeservice hos Nextgentel, og føler at noe må gjøres. Har lest dagens artikkel i digi.no og lovnadene fra Nextgentel vil ingen ende ta, men ingenting skjer, så her må noe gjøres. Jeg har derfor sendt en mail til Markedsdirektør Morten Ågnes i Nextgentel og skrevet hva jeg mener. Jeg oppfordrer alle til å sende en klagemail på følgende mail adresse: [email protected] Har vel ikke mye tro på svar, men hvis vi er mange nok så vil det legges merke til. Jeg har også linket til denne tråden som en slags "dokumentasjon" på frustrasjonen, og bedt dem lese igjennom å lytte til kundene. Men vær så snill folkens, hold det saklig og ikke sleng dritt og usakligheter. Så folkens skriv i vei! Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Folkens, jeg synes nok er nok med kundeservice hos Nextgentel, og føler at noe må gjøres. Har lest dagens artikkel i digi.no og lovnadene fra Nextgentel vil ingen ende ta, men ingenting skjer, så her må noe gjøres. Jeg har derfor sendt en mail til Markedsdirektør Morten Ågnes i Nextgentel og skrevet hva jeg mener. Jeg oppfordrer alle til å sende en klagemail på følgende mail adresse: [email protected] Har vel ikke mye tro på svar, men hvis vi er mange nok så vil det legges merke til. Jeg har også linket til denne tråden som en slags "dokumentasjon" på frustrasjonen, og bedt dem lese igjennom å lytte til kundene. Men vær så snill folkens, hold det saklig og ikke sleng dritt og usakligheter. Så folkens skriv i vei! 5963930[/snapback] Ja, da har jeg sendt en e-post til markedsdirektøren. Den gikk i hovedsak ut på at kundeservice må bedres, kompensasjoner bør gis til de som har vært timesvis i ventekø til kundeservice, kompensasjoner for nedetid og dårlig hastighet og mulighet til kostnadsfritt å kunne gå tilbake til de abonnementene man hadde før man oppgraderte til adsl2+. Håper de tar dette til etterretning. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Er en ny firmware til Zyxel 600 series routeren ute nå, som fikser opp i ustabiliteten. Har hatt to uker oppetid etter update, og syncer opp mot 20000/1200. Har firmwaren liggende, så pm meg - eller ring NGT 5961649[/snapback] saken er det at routeren ikke takler støyen, uansett firmware. dette har ikke noe med load, sånn som de tidligere problemene hadde. problemet ligger i at det blir for mye støy etter 21000 kbps, og dette styres av DSLAM. og eneste måten å få fikset dette er å ringe inn til teknisk for å få dem til å sette ned hastigheten. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Får herlige 863 / 8.028 på en 1,4 km lang linje.... Har falt ut ca 10 ganger så langt i dag.. hva kan jeg gjøre for å iallefall få det stabilt? Er det som er det absolutt kritiske her, hastighet kan jeg klage mer på senere.. har en speedtouch 516i .. :O 5963877[/snapback] Spørsmålet er hva som er årsak til utfall. Er det mye støy på linja eller stor belastning på router (bittorrent?). Lenke til kommentar
bearnar Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Får herlige 863 / 8.028 på en 1,4 km lang linje.... Har falt ut ca 10 ganger så langt i dag.. hva kan jeg gjøre for å iallefall få det stabilt? Er det som er det absolutt kritiske her, hastighet kan jeg klage mer på senere.. har en speedtouch 516i .. :O 5963877[/snapback] Spørsmålet er hva som er årsak til utfall. Er det mye støy på linja eller stor belastning på router (bittorrent?). 5964513[/snapback] detter ut når det ikke er belastning for fem øre. er sikkert litt støy på linja, men holdt seg stabilt med 16 dagers uptime på "gamle adslhastigheten" før adsl2+oppgraderinga Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 sendte nettopp en temmelig lang og småsur mail til adressen som er nevnt ovenfor. for se om jeg får noe svar... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Får herlige 863 / 8.028 på en 1,4 km lang linje.... Har falt ut ca 10 ganger så langt i dag.. hva kan jeg gjøre for å iallefall få det stabilt? Er det som er det absolutt kritiske her, hastighet kan jeg klage mer på senere.. har en speedtouch 516i .. :O 5963877[/snapback] Spørsmålet er hva som er årsak til utfall. Er det mye støy på linja eller stor belastning på router (bittorrent?). 5964513[/snapback] hvor lenge tar det før router kobler seg opp igjen? er det instant eller tar det gjerne 2-3 minutter? Lenke til kommentar
rexazy Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Er jeg som har vært litt sløv og ikke sett at den firm'en allerede ligger ute... Men linjen min har som sagt syncet stabilt på rundt 15-20000kb/s ned etter update. Hadde kjempeproblemer før det og har vel ringt for en drøy 1000 lapp til NGT kundeservice, og sendt utallige mailer uten svar. Var først etter en mail hvor jeg nevnte TV2 hjelper deg at de plutselig ringte, å ba meg oppgradere ruteren.. Fikk først beskjed om at de ikke hadde registrert noe nedetid på meg i hele tatt. ?! De hadde også bare logget 2 av nærmere 20 samtaler til Kundeservice, og mente vel rett og slett at jeg løy i mailene mine når jeg klagde. Noen bør sette i gang en aksjon mot NGT for å få de til å skjerpe kundeservicen sin. Er skandale at et firma kan holde på sånn i 2006! Lenke til kommentar
haavard81 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) 30 mars sa Zyxel ruteren min takk for seg etter 1 ukes bruk(som for øvrig var mildt sagt ustabil). Etter å ha brukt totalt 1042 kroner(!) på å sitte i kø til kundeservice fikk jeg først ny ruter i går(21 april). Dette etter at ymse såkalte "teknikere" fastslo at jo det var faktisk noe galt med ruteren. En ting er at det tok nesten en måned å få tilsendt en ny ruter, den service telefonen er en skam og ett ran. Så til de av dere som har noe å klage på når det gjelder NGT gå til http://forbrukerportalen.no (forbrukerrådets hjemmesider) og send inn klage på dem. Å sende mailer direkte til ngt hjelper ikke, de har tydelig bevist at kundeservice ikke er prioritert hos dem. Når forbrukerrådet igjen får en klagestorm mot ngt er de nødt til å svare for seg. Og håper dem får så det virkelig svir godt...gudene skal vite at dem fortjener det. Edit: Herre..ser nå at farten er blitt til 1500/831, blir vel enda mer telefonering. Endret 22. april 2006 av haavard81 Lenke til kommentar
mintman Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Så til de av dere som har noe å klage på når det gjelder NGT gå til http://forbrukerportalen.no (forbrukerrådets hjemmesider) og send inn klage på dem. Å sende mailer direkte til ngt hjelper ikke, de har tydelig bevist at kundeservice ikke er prioritert hos dem. Når forbrukerrådet igjen får en klagestorm mot ngt er de nødt til å svare for seg. Og håper dem får så det virkelig svir godt...gudene skal vite at dem fortjener det. Jeg har faktisk mistet troen på Forbrukerrådet når det gjelder Nextgentel. De har jo skrytt av hvordan de nå skal ta tak i problemene, men når jeg søker på sidene til forbrukerrådet, er jeg veldig overrasket over hvor lite det faktisk er om Nextgentel. Enig at vi bør klage til Forbrukkerrådet, men å legge press på Nextgentel direkte er bare for å statuere et eksempel og vise at vi faktisk ikke tollererer å bli behandlet på denne måten. Hvorfor ikke sende både til Nextgentel og Forbrukerrådet. Endret 22. april 2006 av gstavdal Lenke til kommentar
bearnar Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Får herlige 863 / 8.028 på en 1,4 km lang linje.... Har falt ut ca 10 ganger så langt i dag.. hva kan jeg gjøre for å iallefall få det stabilt? Er det som er det absolutt kritiske her, hastighet kan jeg klage mer på senere.. har en speedtouch 516i .. :O 5963877[/snapback] Spørsmålet er hva som er årsak til utfall. Er det mye støy på linja eller stor belastning på router (bittorrent?). 5964513[/snapback] hvor lenge tar det før router kobler seg opp igjen? er det instant eller tar det gjerne 2-3 minutter? 5964717[/snapback] er ikke instant nei. tar lang tid, og av og til må jeg restarte hele ruteren for å få den opp. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 er ikke instant nei. tar lang tid, og av og til må jeg restarte hele ruteren for å få den opp. 5965299[/snapback] da er det støy på linja. du er heldig når det kommer opp av seg selv, det gjør den ikke her. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Flere som sliter fortsatt her ser jeg.... Jeg har faktisk nå etter sist endring hatt "stabil" linje i 6 dager. Greit nok, hastigheten har ikke vært helt på topp, men jeg har liksom ikke orket å gjøre noe med det....... Men i dag sånn helt plutselig så har hastigheten falt dramatisk, og jeg har kun mellom 300 og 700 kb på download. Det er jo litt lite når jeg faktisk betale for en 20 MB linje... Hva kan være feil nå da? Legg merke til den ekstreme forskjellen mellom TCP (internett trafikk) og TDP (spill m.m.) her er det noe ekstremt galt altså.. men hva.... Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 908 / 14.981 sier ruteren, Oppetid: 6 dager, 21:20:04 Jeg har kun TypeB_1 oppkobling, resten er slettet, noe som bedret stabiliteten og ruteren koblket ikke ut lenger.... alle lamper lyser grønt... noen tips... ? Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Flere som sliter fortsatt her ser jeg.... Jeg har faktisk nå etter sist endring hatt "stabil" linje i 6 dager. Greit nok, hastigheten har ikke vært helt på topp, men jeg har liksom ikke orket å gjøre noe med det....... Men i dag sånn helt plutselig så har hastigheten falt dramatisk, og jeg har kun mellom 300 og 700 kb på download. Det er jo litt lite når jeg faktisk betale for en 20 MB linje... Hva kan være feil nå da? Legg merke til den ekstreme forskjellen mellom TCP (internett trafikk) og TDP (spill m.m.) her er det noe ekstremt galt altså.. men hva.... Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 908 / 14.981 sier ruteren, Oppetid: 6 dager, 21:20:04 Jeg har kun TypeB_1 oppkobling, resten er slettet, noe som bedret stabiliteten og ruteren koblket ikke ut lenger.... alle lamper lyser grønt... noen tips... ? 5967812[/snapback] Restart ruteren Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Restart ruteren 5968597[/snapback] *kremt*kremt* Jeg er veldig klar over at det "løser" problemet... Men det løser jo ikke problemet da.... Ikke akseptabelt at man må restarte ruteren sånn et par ganger i uken... Det er vel ikke meningen det skulle jeg tro... Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Er det flere som ikke har fått ADSL2+ den dagen NGT sa at dere skulle få det? Det er lenge siden jeg fikk mail om at det ville bli installert i løpet av 20. april, og i dag (22. april) sitter jeg fortsatt med vanlig ADSL (Man må ikke gjøre noe selv? F.eks. som å restarte routeren?) Endret 22. april 2006 av flymicro Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Nå har jeg sendt klage til forbrukerrådet også og bedt de skjerpe seg angående hva de gjør med saken. Det er litt tiltak å skrive til de, men hvis mange nok gjør det vil NGT til slutt få smekk på pung. Så skriv ivei folkens:) Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Nå har jeg sendt klage til forbrukerrådet også og bedt de skjerpe seg angående hva de gjør med saken. Det er litt tiltak å skrive til de, men hvis mange nok gjør det vil NGT til slutt få smekk på pung. Så skriv ivei folkens:) 5969368[/snapback] Kan ikke du poste mailen du skrev her da, så kan alle sende den samme? Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Fikk linja på torsdag. Bestilte 30 mars. Byttet fra Telenor. Jeg må si de var raske på labben. Hadde forventet to mnd eller no. Men 1700/400 er i det minste laget Kapaks sier at jeg er 1020 meter fra sentralen. Fikk ett speedtouch 585i rutermodem. Noen som har forslag til noe jeg kan gjøre for å få fart på boksen? Hvis ikke blir det ventemusikk hos NGT på mandag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå