Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

Er det mulig sier jeg bare!

Har nå hatt DØNN stabil ADSL2+ linje i over 2 uker (ikke noe nedetid i det heletatt og nesten 14 dager oppetid på routeren), og i dag har linja krasjet 3-4 ganger. Ser i instillingene i Speettouch 516i at jeg plutselig har fått 6Mbit høyere nedlastningsfart... Kan dette være problemet?

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!

---

Link-informasjon

Oppetid: 0 dager, 0:07:17

Modulasjon: G.992.5 Annex B

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.455 / 19.287

Data Overført (Sendt/Mottatt) [KB/KB]: 171,00 / 540,00

Ut-effekt (Opp/Ned) [dBm]: 12,5 / 19,0

Linjedemping (Opp/Ned) [dB]: 13,0 / 22,5

SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 8,0 / 6,0

Leverandør ID (Lokal/Fjern): TMMB /

Tap av Framing (Lokal/Fjern): 0 / 0

Tap av Signal (Lokal/Fjern): 3 / 0

Tap av effekt (Lokal/Fjern): 0 / 0

Tap av Link (Fjern): 0

Feil sekunder (Lokal/Fjern): 77.082 / 0

FEC Feil (Opp/Ned): 1.858 / 1.468

CRC Feil (Opp/Ned): 104 / 41

HEC Feil (Opp/Ned): 56 / 33

---

Hva er FEC/CRC/HEC feil for noe? FEC raser oppover jo lengre tid som går. Intil i dag hadde jeg ca 13000 kbps ned.

Endret av WildEye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, skjønner ikke hvorfor folk poster i denne tråden når de ikke har noen av dele som tråden handler om.  :tease:

5957309[/snapback]

Ja, jeg gjorde en tabbe der. Beklager så mye, eller skal vi starte en egen flaming-tråd på et annet forum? :thumbdown:

Lenke til kommentar
der ja..kan jeg slette TypeA_3?

5958506[/snapback]

Ja, poenget er at kun TypeB_1 skal så igjen. Det sjekker du tilslutt ved å logge deg inn med webgrensesnittet på http://10.0.0.1

Grunnet til at routeren faller ut er tydligvis at den prøver å koble til med de andre.

Endret av Larrek
Lenke til kommentar

Han bør sjekke at det faktisk er B1 han bruker først. NGT kunder med ADSL2+ på ABLT-F linjekort kjører PPPoA, og der er det A2 som brukes. (mulig det var A3, B et eller annet er det ihvertfall ikke). Er jo ikke verre enn å resette når man gjør feil, men det hadde vært greit om informasjonen her var riktig.

WildEye

SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 8,0 / 6,0

Ser nok ut som om denne linjen presses litt for hardt ja.

Endret av mar
Lenke til kommentar

Fikk nå en speedtouch 585 trådløs ruter av NGT i erstatning for zyxel'en. Har denne lik funksjonalitet som 516 ruteren? Og er den like stabil?

Har ikke bestillt trådløs, så dette er kanskje bare et pluss, kanskje de sender denne fordi de ikke har flere vanlige "516" igjen?

Lenke til kommentar

Noen som vet åssen det epostvask opplegget i Club gull fungerer

(er inkluderti adsl2+ kampanjen) Er dette noe som vil bli aktivisert av dem, for som regel en god del SPAM så håper den epostvasken kanskje

vil gjøre at det kommer noe mindre enn hva det gjorde før.

Lenke til kommentar

Da er jeg på nett igjen etter 32 dager nedetid. Grunnen var at en av teknikerne til telenor/bravida hadde feilkoplet linjen inn til leiligheten min, grunnen var at naboen skulle ha ngt og. Synd at NGT ikke klarer å få mer fortgang i sakene sine, dette var jo ikke deres feil men de kunne sendt tekniker for 100 år siden. Var ikke før jeg ga de et ultimatum om at jeg skulle si opp om det ikke var fikset innen i dag at det pluttselig stod en tekniker på døren ;D

jaja sånn er livet

Lenke til kommentar

Føler meg lurt, får kun 8mb linje av 20mb. Bor jo kun 1.2km fra sentralen. Tror jeg må ringe inn å purre litt. Det står 897 / 11.510 i routern, men får ikke når jeg tester den mot itavisen eller hardware. Er det bedre tester metoder der ute? Jeg vil ha over 15mb...

Lenke til kommentar
Er en ny firmware til Zyxel 600 series routeren ute nå, som fikser opp i ustabiliteten. Har hatt to uker oppetid etter update, og syncer opp mot 20000/1200.

Har firmwaren liggende, så pm meg - eller ring NGT

5961649[/snapback]

Er dette ennå en ny firmware, eller er det den som har vært nevnt tidligere i denne tråden? I såfall har jeg prøvd den "nye" firmwaren, men ingen suksess. Like ustabil som før. Firmwaren jeg snakker om er fra 4 april tror jeg. Ble sluppet noe senere av NGT.

Lenke til kommentar

Har nettopp fått Thomson 585. Fikk ikke den koblet opp så jeg måtte ringe til kundeservice hos NGT for n'te gang. De sa at noen ganger måtte de "lirke" i gang nye rutere. Han klarte å få nettet i gang igjen, men ikke i adsl2+ fart. Må nøye meg med den høyeste adsl hastigheten til ting blir fikset. Litt rart siden zyxel ruteren min klarte å koble seg opp med adsl2+ med en gang, selv om den koblet seg av en stund etterpå selvsagt.

Virker som adsl2+ er noe virkelig ustabile greier.

Lenke til kommentar
Er en ny firmware til Zyxel 600 series routeren ute nå, som fikser opp i ustabiliteten. Har hatt to uker oppetid etter update, og syncer opp mot 20000/1200.

Har firmwaren liggende, så pm meg - eller ring NGT

5961649[/snapback]

Er det den samme som ligger her:

ftp://ges.serveftp.com

Eller er det en ny en? Hvis det er en annen, kan du sende meg den (send PM), så skal jeg gjøre denne også tilgjengelig på serveren min.

Lenke til kommentar
Har nettopp fått Thomson 585. Fikk ikke den koblet opp så jeg måtte ringe til kundeservice hos NGT for n'te gang. De sa at noen ganger måtte de "lirke" i gang nye rutere. Han klarte å få nettet i gang igjen, men ikke i adsl2+ fart. Må nøye meg med den høyeste adsl hastigheten til ting blir fikset. Litt rart siden zyxel ruteren min klarte å koble seg opp med adsl2+ med en gang, selv om den koblet seg av en stund etterpå selvsagt.

Virker som adsl2+ er noe virkelig ustabile greier.

5962392[/snapback]

På meg virker det helt tilfeldig, hva man får i ADSL2+ hastighet fra NGT. Noen er heldige med hva de får tilsendt av router og oppsett av hastighet på det i sentralen, andre er uheldige og treffer kanskje på en annen og mer inkompetent fyr på support.

Først fikk jeg tilsendt en Zyxel router som koblet opp med 12000/600. Klaget på dette og fyren på support økte og sendte denne mailen : "Nå har du en hastighet på linjen din som er 14120 / 807 kbps.) Dette er en veldig høy hastighet på en linjelengde og linjekvalitet som din." (Hastigheten lå reellt på ca. 12000/650)

Vel vel. jeg slo meg til ro med dette, men pga. at routeren hadde den kjente usabiliteten fikk jeg etterhvert tilsendt et Speedtouch. Dette kobler opp med 18000/1300 (ligger reellt på ca. 16000/1200) uten at jeg trengte klage.

Som en anførsel bør det også bemerkes at jeg har nesten 2 km linjelengde, og i følge NGT aldri skulle kunne få slik hastighet.

Mener dette beviser at hva folk får tildelt er rene lotteriet.

Endret av Larrek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...