Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

ADSL2+ er bare morro hvis det virker, hehe..og er nok ikke like morro for alle her..

 

Er for tiden morro for meg, har hatt stabilt nett etter at jeg fikk en 546i og driftsavdelingen hos ngt feilsøkte på linja, og forhåpentligvis retta de problemene som var der..har ihvertfall ikke mista nettet siden, selv med ganske hard ned og opplasting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå gadd jeg ikke mer. Har hatt samme problemet som de fleste andre her. Har fått ruter nummer tre, og heller ikke det funker uten å dette ut hele tiden og med elendig hastighet.

Har brukt over 600 kroner på kundeservice, og siste gang la de på etter jeg hadde sittet 50 minutter i kø.

Nå har de faen meg påskeferie også!

 

Nei, sorry ngt, men det er lenge mellom hver gang jeg er borti noen med så elendig service.

 

Ny linje er bestillt hos Bluecom, håper jeg blir mer fornøyd der

 

Syns andre med samme erfaringer og muligheter til å gå over til andre leverandører burde gjøre det siden det er eneste måten vi som forbrukere kan si ifra på.

5919777[/snapback]

 

Har også fått to routere fra NGT, Zyxel og Thomson. Begge med det problemet at de falt ut før eller siden. Fra NGT ingen fornuftig hjelp.

Derimot har begge blitt helt stabile takket være de tips og nedlastinger folk her på dette forum har gjort kommet med og gjort tilgjengelig.

Endret av Larrek
Lenke til kommentar
Start > kjør > telnet 10.0.0.1 > Username : Administrator > Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2"

 

Uten " " og bytt ut TypeA_2 med TypeA_1 og TypeA_2

Husk å ikke slett TypeB_2

 

Prøv etter det å restart modemet ditt : )

5914789[/snapback]

 

Husk "saveall" før en exiter modemet , eller kan det hende det ikke "henger" når dere restarter

Lenke til kommentar

Hvis ting fremdeles ikke funker når man har fått ny ruter flere ganger av forskjellige typer, og man har testet alle fixene som fins, og ting fremdeles ikke funker, så er det sannsynligvis ikke nextgentel sin skyld at det ikke funker.

Nextgentel er ikke gud heller, og det er begrenset hva de kan finne ut av sånn i en håndvending.

Ofte er det sikkert udugelige brukere som er problemet også, å det tar tid å ordne opp i :)

Er det feil på linjen eller feil i sentral eller feil hos bruker så tar det gjerne tid å finne ut av å få fixet.

Klart det er nextgentel sitt ansvar, men de kan vel ikke gjøre så mye annet enn å gi beskjed til de som drifter linjene.

Jeg for min del har hatt linjer fra nextgentel i mange år nå og aldri hatt noe å klage på.

Eneste er kø hos kundeservice men det er det jammen andre steder også.

Kunne ikke falt meg inn å skifte fra nextgentel fordi andre ikke er fornøyde.

Syns det er svakt at de ikke leverer rutere som funker, men jeg ga beskjed om at jeg ville ha ny og det fikk jeg, stort pluss i boken :)

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Heldige dere som i det heletatt har internett fra denne dritt leverandøren. Jeg har holdt på i 1 måned nå og er fortsatt uten nett. Masse telefoner og mail, alt ender med at de sier de har fikset det hver gang, noe de ikke har. DSL lampen er dau på begge thompson routerne mine, men dette forstår de ikke helt der inne. Juger og sier de skal sende tekniker osv osv, dette har skjedd 3 ganger nå.

 

Gir snart opp hele greia grunnet de inkompetente idiotene inne hos NGT og går heller til dataguard....

 

Understreker at det ikke er noen brukerfeil ute å går i mitt tilfelle........

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor man kan se hvor mye som downloades / uploades i speedtouch routeren? Gi meg en lyd per PM!

5939694[/snapback]

 

NetStat Live er et program du kan bruke søk på gogel

 

selv har jeg ner 821 / 12.244 opp

på et strekk ca 2900 meter

Lenke til kommentar

Etter å ha bestilt Adsl2+ i februar og fortsatt ikke noe spesielt bra nett så sitter jeg fortsatt igjen med en forholdhvis dårlig linje iforhold til det jeg burde ha hatt. 1,5mbit/289kbit .Etter å kastet bort nærmere 600 i tlfregning første mnd også 700 mnd'en etter må jeg si at jeg kanskje ikke er helt fornøyd. Det som virkelig tar kaka er jo det faktum at hver gang jeg ringer finner de ut av det samme. Bravida har koblet meg feil. Første gangen fikk jeg beskjed at dette skulle være fikset etter 2-4 dager, fikk mailen og avklart at han kanskje mente 2-4 uker, etter at de var gått så var det ny runde med ringing, hvilket som da blir 45 - 75 min i tlf kø. Så kommer jeg frem til teknikker, de finner ikke meg og kommer frem til å jeg må ha blitt koblet feil. Så kommer ny mail 2-4 uker for å sende ut bravida. I mellomtiden sitter jo jeg her med lavere linje (jeg er på nett så vil jo ikke klage på det) men det var _mye_ tull de første ukene før jeg fant tips og triks på hw.no forumet. Uten de ville jeg fortsatt ikke ha hatt nett mer en i 20 - 40 min før utfall.

 

Er ikke helt sikker på hva det gjenstår å gjøre, men svært frustreende å måtte betale 499 + kobberleie når jeg hverken får det jeg betaler for + kobberleie til telenor som igjen ikke greier å koble meg riktig.

 

Skulle ønske det var noen som kunne tatt fatt i dette..

Det er jo nærmest en mafia-virksomhet med loven i hånda.

Endret av aC
Lenke til kommentar
(festhk @ 18/04-2006 : 00:08)

Noen som vet hvor man kan se hvor mye som downloades / uploades i speedtouch routeren? Gi meg en lyd per PM!

NetStat Live er et program du kan bruke søk på gogel

 

selv har jeg ner 821 / 12.244 opp

på et strekk ca 2900 meter

Har flere maskiner på nettverket. Trenger for alle sammen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare idag falt av 20++ ganger fra nettet med ADSL 2+ med Zyxel 630 prestigue ruteren fra NGT...

hvordan i ********** er det mulig???

 

 

har ikke helt sett meg råd til å lese mer i forumet nå.. er så frustrert over å falle av konstant at jeg bare trenger et svar nååå..

 

leste noe om tips til å endre ting i ruteren..

 

 

noen linker med tips?

 

 

mvh Vegard :mad:

Lenke til kommentar

Kan være ruter, sentral og hos ngt det er feil. Hadde samme problemet her, men har fått stabil linje her nå etter at driftsavdelingen hos ngt brukte 30 min på feilsøking på linja mi..

 

Og som sagt, ring nøyaktik kl 08.00 til kundeservice..er omtrent ikke kø da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...