bo1e Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Snodig at ikke nextgentel informerer kundene sine om disse fixene. Virker som de har kjørt igang med adsl2+ uten å teste noe som helst. Men når de vet at det er problemer, og de sitter med løsningene så burde kundene bli informert, uten å måtte først finne problemet selv å så sitte å telefonen i en potensiell evighet for at ngt skal fixe det. Lenke til kommentar
enteR-_- Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Start > kjør > telnet 10.0.0.1 > Username : Administrator > Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" Uten " " og bytt ut TypeA_2 med TypeA_1 og TypeA_2 Husk å ikke slett TypeB_2 Prøv etter det å restart modemet ditt : ) 5914789[/snapback] Hey.. NICE ) Så det har ingen ting å si hvilken type oppkobling man bruker, så lenge man bare har en igjen da?? 5914824[/snapback] Jo!! NGT bruker TypeB_2 , eller det er det norge bruker, så ikke slett den, har du sletta den? da resetter du modemet så får du den tilbake : ) men selv har jeg aldrig testa om det funker å gå på nett med TypeA_1 2 eller 3.. så vet ikke om det funker.. Lenke til kommentar
mar Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Start > kjør > telnet 10.0.0.1 > Username : Administrator > Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" Uten " " og bytt ut TypeA_2 med TypeA_1 og TypeA_2 Husk å ikke slett TypeB_2 Prøv etter det å restart modemet ditt : ) 5914789[/snapback] Hey.. NICE ) Så det har ingen ting å si hvilken type oppkobling man bruker, så lenge man bare har en igjen da?? 5914824[/snapback] Jo!! NGT bruker TypeB_2 , eller det er det norge bruker, så ikke slett den, har du sletta den? da resetter du modemet så får du den tilbake : ) men selv har jeg aldrig testa om det funker å gå på nett med TypeA_1 2 eller 3.. så vet ikke om det funker.. 5914858[/snapback] Det er bare de oppkoblingense som ikke er i bruk som skal slettes. Det er derfor lurt å sjekke hvilke type man bruker før man begynner å slette. Dersom jeg ikke husker helt feil så har jeg sett en og annen ADSL2+ linje fra NGT som brukte TypeA_X. Lenke til kommentar
enteR-_- Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) riktig, men her snakker vi om adsl2+ : ) Endret 13. april 2006 av enteR-_- Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Start > kjør > telnet 10.0.0.1 > Username : Administrator > Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" Uten " " og bytt ut TypeA_2 med TypeA_1 og TypeA_2 Husk å ikke slett TypeB_2 Prøv etter det å restart modemet ditt : ) 5914789[/snapback] Oiii.... jeg skriver inn administrator som brukernavn, så må jeg oppgi passord... æsj.. forsøkte med aktiverings passordet jeg fikk med ruteren, nope.. fungerte ikke... Så gikk jeg inn i SpeedTouch menyen, endret passord for Administrator, nå kommer jeg ikke inn på SpeedTouchen igjen... HAHAHAHHAHA Lenke til kommentar
enteR-_- Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Start > kjør > telnet 10.0.0.1 > Username : Administrator > Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" Uten " " og bytt ut TypeA_2 med TypeA_1 og TypeA_2 Husk å ikke slett TypeB_2 Prøv etter det å restart modemet ditt : ) 5914789[/snapback] Oiii.... jeg skriver inn administrator som brukernavn, så må jeg oppgi passord... æsj.. forsøkte med aktiverings passordet jeg fikk med ruteren, nope.. fungerte ikke... Så gikk jeg inn i SpeedTouch menyen, endret passord for Administrator, nå kommer jeg ikke inn på SpeedTouchen igjen... HAHAHAHHAHA 5914899[/snapback] Da resetter du bare modemet, så blir det ikke noe passord : ) Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Da resetter du bare modemet, så blir det ikke noe passord : ) 5914906[/snapback] Nice.. godt det da.. ble litt stressa her.. hehehhehe.. men pokker da, hva er passordet da.. ? EDIT: har restartet SpeedTouch, og kommer nå inn i menyen igjen... Jeg har fortsatt ikke tilgang via telnet EDIT 2: Opprettet en ny bruker i SpeedTouch som hadde administrator rettigheter.... Nullstilte passordet for denne brukeren, og vipps så hadde jeg tilgang. Brukernavnet ble passordet... Har nå slettet TypeA_1, TypeA_2, og TypeA_3, og skal restarte.... Dette blir spennende EDIT 3: Ok... linjen er oppe igjen, men nå står det at det "feil i bredbånds forbindelsen" på "hovedsiden"... Klikk på bildet for full versjon Når jeg går inn på "detaljer" for denne oppkoblingen står det "Internetforbindelse OK". Hva er riktig da tro..... snodig... noen andre som har det sånn.... Klikk på bildet for full versjon Alle lamper lyser forsåvidt nå grønt... Endret 13. april 2006 av R@ge Lenke til kommentar
enteR-_- Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 : ) kanskje du ikke har aktivert det eller noe, fordi det sier feil i brebåndsforbindelsen, men du har jo nett og det står Internettforbindelse OK på den andre siden, så jeg vil tro du har det bra : ) hvis speeden og stabiliteten er bra, så behøves det ikke mer fiksing.. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 : )kanskje du ikke har aktivert det eller noe, fordi det sier feil i brebåndsforbindelsen, men du har jo nett og det står Internettforbindelse OK på den andre siden, så jeg vil tro du har det bra : ) hvis speeden og stabiliteten er bra, så behøves det ikke mer fiksing.. 5915389[/snapback] Jeg tolker det svaret som at det ikke ser slik ut i din SpeedTouch.. Jeg synes speeden er litt varierende fortatt, men det er jo litt tidlig å si om den kobler ut av seg selv... på HW speedtest, og it avisen så skiller det hele 6MB fra tester som utføres med 1 minutts mellomrom. På TP Test så skiller det nesten like mye..... Er vel ikke meningen man skal ha 6MB det ene sekundet og 12 MB det andre slik som jeg har... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har fortsatt problemer med at jeg mister tilkoblingen, har Zyxel ruteren, har oppgradert til nyeste firmware, er det noen fix eller noe? Begynner å bli litt småirritert! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 : )kanskje du ikke har aktivert det eller noe, fordi det sier feil i brebåndsforbindelsen, men du har jo nett og det står Internettforbindelse OK på den andre siden, så jeg vil tro du har det bra : ) hvis speeden og stabiliteten er bra, så behøves det ikke mer fiksing.. 5915389[/snapback] Jeg tolker det svaret som at det ikke ser slik ut i din SpeedTouch.. Jeg synes speeden er litt varierende fortatt, men det er jo litt tidlig å si om den kobler ut av seg selv... på HW speedtest, og it avisen så skiller det hele 6MB fra tester som utføres med 1 minutts mellomrom. På TP Test så skiller det nesten like mye..... Er vel ikke meningen man skal ha 6MB det ene sekundet og 12 MB det andre slik som jeg har... 5915453[/snapback] Testen fra IT-Avisen er håpløs. ftp.uio.no / TP-Test Lenke til kommentar
mar Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Har fortsatt problemer med at jeg mister tilkoblingen, har Zyxel ruteren, har oppgradert til nyeste firmware, er det noen fix eller noe? Begynner å bli litt småirritert! 5915929[/snapback] Dersom du har satt qroute til 0 eller 2 før du oppgraderte kan det være lurt å sette den tilbake til 0. Det greieste er nok å finne frem kulepennen og kjøre den inn i hullet på baksiden i en 10-15 sekunder. Har nå en oppetid på 93 timer med den nye firmwaren. Gamle rekorden var 2 timer. Har forsøkt alt som fikk den til å gå på trynet før, 5-6 torrenter + nedlasting fra FTP server i NGT sitt nett + forsøk på å streame litt video + skikkelig grisette NAT tabell. (alt dette på en gang). Edit: NRK Nett-TV var gøy med den gamle firmwaren, 3-4 minutter mellom hver gang den gikk på trynet. Endret 13. april 2006 av mar Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Har fortsatt problemer med at jeg mister tilkoblingen, har Zyxel ruteren, har oppgradert til nyeste firmware, er det noen fix eller noe? Begynner å bli litt småirritert! 5915929[/snapback] Dersom du har satt qroute til 0 eller 2 før du oppgraderte kan det være lurt å sette den tilbake til 0. Det greieste er nok å finne frem kulepennen og kjøre den inn i hullet på baksiden i en 10-15 sekunder. Har nå en oppetid på 93 timer med den nye firmwaren. Gamle rekorden var 2 timer. Har forsøkt alt som fikk den til å gå på trynet før, 5-6 torrenter + nedlasting fra FTP server i NGT sitt nett + forsøk på å streame litt video + skikkelig grisette NAT tabell. (alt dette på en gang). Edit: NRK Nett-TV var gøy med den gamle firmwaren, 3-4 minutter mellom hver gang den gikk på trynet. 5915981[/snapback] Så du er veldig fornøyd med nye firmwaren? Det kan lønne seg å resette den før man flasher da kanskje? Min fungerer bra med qroute 0, så jeg vet ikke om jeg skal flashe den. Som de sier, if it works, dont fix it. Lenke til kommentar
mar Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Så du er veldig fornøyd med nye firmwaren? Det kan lønne seg å resette den før man flasher da kanskje?Min fungerer bra med qroute 0, så jeg vet ikke om jeg skal flashe den. Som de sier, if it works, dont fix it. 5916413[/snapback] Den ser ut til å fungere bra, men linjen tåler ikke stort mer enn ADSL Classic (4352/768 med S/N på 6 db opp og ned). Hadde vært greit med litt raporter fra folk med andre linjer også. Kan da være greit om folk tar med følgende: 1. Hastighet (som vist i ruter) 2. S/N opp og ned. 3. Om linjen kjører PPPoE eller PPPoA. 4. Hva som ble bedre og/eller verre etter oppgradering av firmware. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) : )kanskje du ikke har aktivert det eller noe, fordi det sier feil i brebåndsforbindelsen, men du har jo nett og det står Internettforbindelse OK på den andre siden, så jeg vil tro du har det bra : ) hvis speeden og stabiliteten er bra, så behøves det ikke mer fiksing.. 5915389[/snapback] Jeg tolker det svaret som at det ikke ser slik ut i din SpeedTouch.. Jeg synes speeden er litt varierende fortatt, men det er jo litt tidlig å si om den kobler ut av seg selv... på HW speedtest, og it avisen så skiller det hele 6MB fra tester som utføres med 1 minutts mellomrom. På TP Test så skiller det nesten like mye..... Er vel ikke meningen man skal ha 6MB det ene sekundet og 12 MB det andre slik som jeg har... 5915453[/snapback] ok.... Da var det et faktum.... ruteren har gått i stå igjen, og det kun etter noen timer... Jeg gikk inn i SpeedTouch og sjekket først at den fortsatt var oppkoblet og det var den... men internet var nede i noen få KB i hastighet... Jeg kjørte så Konnektivitetssjekk for TypeB_1 oppkoblingen (som da er den eneste jeg har igjen) og fikk først følgende resultat: (klikk på bildet for større versjon) Jeg kjørte testen på nytt, og fikk så dette....: (klikk på bildet for større versjon) Jeg har fortsatt ikke mer enn noen få KB på linjen, og klarer ikke få opp en eneste nettside.... Jeg forsøker så å koble ned TypeB_1, og så koble den opp igjen, men dette hjelper ikke... Jeg restarter så ruteren, og vipps så er jeg på nett igjen... HJELP Endret 13. april 2006 av R@ge Lenke til kommentar
Padrel Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Nå gadd jeg ikke mer. Har hatt samme problemet som de fleste andre her. Har fått ruter nummer tre, og heller ikke det funker uten å dette ut hele tiden og med elendig hastighet. Har brukt over 600 kroner på kundeservice, og siste gang la de på etter jeg hadde sittet 50 minutter i kø. Nå har de faen meg påskeferie også! Nei, sorry ngt, men det er lenge mellom hver gang jeg er borti noen med så elendig service. Ny linje er bestillt hos Bluecom, håper jeg blir mer fornøyd der Syns andre med samme erfaringer og muligheter til å gå over til andre leverandører burde gjøre det siden det er eneste måten vi som forbrukere kan si ifra på. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Ny linje er bestillt hos Bluecom, håper jeg blir mer fornøyd der 5919777[/snapback] Synd å måtte skuffe deg, men min erfaring med bluecom er akkurat det samme som ngt. Funker det så funker det fett.. har du problemer er det bingolotto om du får fixet opp i det. Kundeservice til bluecom stinker like mye som ngt sin. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Bluecom var veldig bra før, dei sa at me skulle få 4mbit linje og det har ikkje vi fått enda etter 4-6 mnd Lenke til kommentar
O.J Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 hadde vært skikkelig morro med ADSL2+, men får nok ikke folka hjemme til å bytte. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) har hatt seriøs nedetid i dag, så jeg tenkte jeg skulle sjekke åpningstider i påsken... 2 timer åpent i morgen, stengt i dag. men... Gjennomsnittlig ventetid pr 14.04.2006 kl.10:15: I dag: 6 minutter way to go, kø når de har stengt! Endret 14. april 2006 av BarteX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå