ronnyenk Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Skriv inn nummeret her, så får du nok svar... 5908110[/snapback] tlf nummer? xxxxxxxx men ingen som hvet hvorden jeg kan logge inn? 5908325[/snapback] Du må ikke legge ut tlf nummeret ditt slik vet du.. Endret 12. april 2006 av ronnyenk Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Snakket akkurat med tekniker hos NGT. De påstod nå at de skulle ha fikset 2+ problemene i løpet av dagen. (skulle oppgradere firmware i kortene som står i sentralene) Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Skriv inn nummeret her, så får du nok svar... 5908110[/snapback] tlf nummer? ¿¿¿¿¿¿¿¿ men ingen som hvet hvorden jeg kan logge inn? 5908325[/snapback] Aksesslinje Delt tilgang Total linjelengde inkludert inntak: 573 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: Ukjent Endret 12. april 2006 av Powerpc Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Uansett jeg sjekke tdet for deg: Total linjelengde inkludert inntak: 573 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: Ukjent Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) allerede besvart... Endret 12. april 2006 av opsahle Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Brukernavn og passord står jo i klartekst på websiden der... https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
Hubba27 Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Min er rød også, har stått på i 3-4 dager nå, men den blir aldirg grønn :Shar speedtouch 585i btw. 5904976[/snapback] Min begynte å lyse rødt i dag. Men av og til lyser den ikke i det hele tatt selv om linjen er oppe. 5905271[/snapback] Hadde samme problem som dere men ngt fikset det for meg i dag. De slettet alle tilkoblinger i router untatt type_a2 da ble internett lyset på speedtoucen 585 grønt og det ble mye mer stabilt ville ikke koble seg ut en gang i døgnet. Lenke til kommentar
Daisy Chain Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Daisy Chain, har du ringt ngt ? Det virker nesten som om linjen er feilkoblet.. det som står i routeren ang hastigheter har ingenting å si.. merkelig at en går mellom 6mbit og 13.. Venn av meg hadde samme problem og det viste seg at bravida hadde koblet feil.. twice..(er det mulig??) ----------- Routeren min sier 17000 +- 1000... men det hindrer ikke at jeg får opp mot 1.9 Mbyte/s nedlastning (easynews) og ca 0.1 opp.. altså veldig bra. R@ge, er problemet med varierende hastigheter der fortsatt? Har du snakket med ngt om det og hva sa de i såfall? (gidder nesten ikke å ringe ventetelefonen dems) Merkelige er at den virker å ha bra fart i 90 % av tiden.. for så å kollapse litt også opp igjen uten at routeren mister kobling. 5908033[/snapback] Har snakket med dem 2 ganger allerede, men får som svar at de skal se på det... Merkelig så lang tid det skal ta for "å se på det" Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Uansett jeg sjekke tdet for deg: Total linjelengde inkludert inntak: 573 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: Ukjent 5908361[/snapback] hved du hva det vill si i max hastighet? Lenke til kommentar
ronnyenk Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Uansett jeg sjekke tdet for deg: Total linjelengde inkludert inntak: 573 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: Ukjent 5908361[/snapback] hved du hva det vill si i max hastighet? 5908563[/snapback] Det tror jeg du må ringe og spørre om. Det sto 2000 og noe som maks hastighet, men det gjør det til de fleste tror jeg. Du bor jo veldig nærme, og har bred kobber diameter. Mulighetene burde være store for bra hastighet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Uansett jeg sjekke tdet for deg: Total linjelengde inkludert inntak: 573 meter Lengde på inntak: 100 meter (standard) Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: Ukjent 5908361[/snapback] hved du hva det vill si i max hastighet? 5908563[/snapback] Det tror jeg du må ringe og spørre om. Det sto 2000 og noe som maks hastighet, men det gjør det til de fleste tror jeg. Du bor jo veldig nærme, og har bred kobber diameter. Mulighetene burde være store for bra hastighet vil jeg tro. 5908574[/snapback] får håp det... hadde før bare 700 av de 1500 jag skulle ha og sentralen var ny og ustabil... på avstanden ser det ut til at jeg er blitt flyttet til en annen sentral.. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Det er over en måned siden jeg bestillte ADSL2+, men absolutt ingenting har skjedd. Det eneste nye er at på deres kundesider står det følgende standardmelding: Vi har registrert din bestilling av oppgradering til ADSL 2+ MegaFree Din ADSL2+ bestilling behandles Sentralen din installasjonsadresse tilhører er klar for ADSL2+. Vi behandler nå din bestilling. Jeg har sendt en mail til de, men får selvsagt ikke noe svar. Nå begynner jeg å bli ganske lei av å vente for å si det sånn. Det eneste jeg ikke har prøvd er å sitte i lang telefonkø. I tillegg til at jeg ikke får ADSL2+, så minker hastigheten på mitt ADSL Free. Tidligere fikk jeg hastigheter opp tl 4700kbps (ja, det var maks) og nå får jeg max. 2700kbps. Det gjør meg bare enda mer irritert. Noen som har opplevd det samme? Bor i Bergen og har en linjelengde på ca. 2,5km. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Idag går zyxel og gammel monster netopia i retur til nextgentel. Er storfornøyd med speedtouchen som erstatning til zyxelen. Har hele tiden vært stabil og webgrensesnittet har det meste jeg trenger. Hastighet: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.451 / 22.491 Zyxelen viste aldri så høye verdier. Og når folk sier den er søppel også med ny firmware så tror jeg at jeg beholder Speedtouchen Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 jeg gikk ned 100 k med speedtoutchen men regner med at den er mer stabil en zyxel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 For de som ønsker bra hastighet og grei stabilitet kan jeg si at Billion 5102S ikke er så verst. Får 100k mere upload enn på ZyXEL P660 og den er rimelig stabil (jeg slo av watchdog på den for å hindre den å gå ned ved heavy P2P). Tipper en bedre Billion router kan gjøre jobben veldig bra. Får sjekke ut dette ved en senere anledning. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Tok en telefon til ngt igjen i dag bare for å høre hvorfor routeren resetter seg ca 1 gang i døgnet og at internet lyset på routeren er rødt hele tiden.Fikk hjelp med en gang han gikk inni routeren og fjernet alle tilkoblinger untatt type_A2 da ble internet lyset grønt på routeren og jeg ville ikke miste forbindelsen i gang 1 døgnet lenger. Problemet med at routeren resatte seg var at den forsøkte hele tiden å søke på de andre oppkoblingene men når de fjernet de så ble alt ok så nå er det bare å følge med. Noen andre som har dette problemet?, jeg sliter i hvert fall litt fortsatt...... og ruteren er ganske ustabil og mister DSL forbindelsen ca. en gang i døgnet. Her er et bilde av min SpeedTouch: klikk på bildet for stor versjon Når jeg står opp om morgenen så står alle nedkoblet, og jeg må fysisk koble opp igjen TypeB_1. Den gjør ikke dette selv, selv om eg restarter ruteren... Jeg klarer ikke koble opp de andre, og ikke TypeA_2 som han over her har fått satt opp..... noen tips her eller..... Lenke til kommentar
enteR-_- Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 slett alle untatt TypeB_2 , det er den eneste du trenger.. Jeg sletta alle og lo TypeB_2 være igjen, så lyser den bare grønn nå på modemet mitt, har ikke detti ut av nettet i 2 dager nå : ) Før så datt jeg ut etter 2-3 timers bruk.. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Hvordan sletter man de? MÅ man gjøre det via telnet ? Lenke til kommentar
enteR-_- Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Start > kjør > telnet 10.0.0.1 > Username : Administrator > Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" Uten " " og bytt ut TypeA_2 med TypeA_1 og TypeA_2 Husk å ikke slett TypeB_2 Prøv etter det å restart modemet ditt : ) Endret 13. april 2006 av enteR-_- Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Start > kjør > telnet 10.0.0.1 > Username : Administrator > Commanden er "ppp ifdelete intf=TypeA_2" Uten " " og bytt ut TypeA_2 med TypeA_1 og TypeA_2 Husk å ikke slett TypeB_2 Prøv etter det å restart modemet ditt : ) 5914789[/snapback] Hey.. NICE ) Så det har ingen ting å si hvilken type oppkobling man bruker, så lenge man bare har en igjen da?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå