enteR-_- Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Min var også rød, helt til driftsavdelingen hos NGT testa og feilsøkte på linja. Når det var ferdig ble den grønn, så kan muligens være en ide å ta kontakt å be de se på det.. 5905131[/snapback] ja har ringt kundeserivce, dem sa at jeg skulle vente 20-30 min for at dem skulle fixe noe på linja mi :i Lenke til kommentar
Coney Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Min er rød også, har stått på i 3-4 dager nå, men den blir aldirg grønn :Shar speedtouch 585i btw. 5904976[/snapback] Min begynte å lyse rødt i dag. Men av og til lyser den ikke i det hele tatt selv om linjen er oppe. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Zyxel-routeren er noe piss. Med ny firmware og konfigurasjon er det ingen endring, torrent får den til å knele på 20-30 min. Hvilke alternative ADSL2 routere anbefaler folk? Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Fikk den nye firmwaren til ZyXelen på mail fra ngt istad. Ifølge den hyggelige kundeservice mannen hadde hans ruter, med ny firmware en oppetid på hele 40 timer med bra(?) last på linja, og den hadde ikke knela enda. Den gamle hadde vistnok ikke klart lengre oppetid enn 2 timer.. Jeg for min del benytter 546i'en jeg fikk..Den har hittils fungert strålende. Likte web-grensesnittet på den også! Noen som vet hvordan det er med returnering av gamle rutere, blir det bråk hvis man beholder nettverkskablene? De er spikra opp her og der så er litt kjipt å rive de ned..hehe.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Zyxel-routeren er noe piss. Med ny firmware og konfigurasjon er det ingen endring, torrent får den til å knele på 20-30 min. Hvilke alternative ADSL2 routere anbefaler folk? 5905474[/snapback] Her er et tips jeg fant på nettet: A Billion 7402VGP $245 or 7401VGP $180 is what you need, cheap routers cant handle many NAT connection at once but the Billion 7402's can handle up to 1500. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Zyxelen skal klare 2600 da, hehe.. Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ny firmware på zyxel, fungerer fortsatt ikke. Ruteren kobler seg av etter en stund, selv bare med vanlig surfing på nettet. Nå gidder jeg ikke adsl2+ greiene lenger, bytter til vanlig adsl. Hadde aldri noe problem da. Håper de ikke begynner å krangle på gebyr for nedgradering av hastighet. Da kutter jeg med NGT helt. Helt siden linja ble oppgradert til adsl2+ har det bare vært problemer. Har vært i kontakt med kundeservice 6 ganger, med gjennomsnittlig ventetid 40 minutter før svar. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Ettersom jeg skjønte på kundeservice der setter de kun hastigheten din ned hvis du ikke vil ha adsl2+ hastighet, de kobler ikke om fysisk i sentralen..dessverre.. Mulig det hadde funka bedre for den med en speedtouch? Funker bra her enda hvertfall.. Lenke til kommentar
mar Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Fikk den nye firmwaren til ZyXelen på mail fra ngt istad. Ifølge den hyggelige kundeservice mannen hadde hans ruter, med ny firmware en oppetid på hele 40 timer med bra(?) last på linja, og den hadde ikke knela enda. Den gamle hadde vistnok ikke klart lengre oppetid enn 2 timer.. Jeg for min del benytter 546i'en jeg fikk..Den har hittils fungert strålende. Likte web-grensesnittet på den også! Noen som vet hvordan det er med returnering av gamle rutere, blir det bråk hvis man beholder nettverkskablene? De er spikra opp her og der så er litt kjipt å rive de ned..hehe.. 5905909[/snapback] Er ikke så farlig med nettverkskablene. Ruter + strømforsyning er det som teller. Gikk det greit å legge inn den nye firmwaren? Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jepp, null problem å legge den inn. Bare husk å koble fra DSL kabelen.. Har ikke testa den på nett da, driver å tester 546i'en jeg fikk, og den fungerer knirkefritt! Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Yes.. fikk min 516i som erstattning til zyxcel driten.. meeeen linjen er veldig ustabil dvs at den varierer mellom 2000 kbytes og 50 kbytes.. Gadd ikke å ringe ngt om dette da jeg håper at den vil stabiliserer seg på riktig nivå etter en stund. Er det noen som opplevde det samme i starten med thompson router ? Lenke til kommentar
Daisy Chain Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Har også problemer. Se mine innlegg tidligere i denne tråden. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Yes.. fikk min 516i som erstattning til zyxcel driten.. meeeen linjen er veldig ustabil dvs at den varierer mellom 2000 kbytes og 50 kbytes.. Gadd ikke å ringe ngt om dette da jeg håper at den vil stabiliserer seg på riktig nivå etter en stund. Er det noen som opplevde det samme i starten med thompson router ? 5907847[/snapback] Jupp.. jeg har fortsatt noen problemer, selv med thomson ruter... Først så koblet jeg vekk min D-Link ruter, og benyttet kun thomson ruteren. Da fikk jeg helt plutselig ikke tilgang til delte dokumenter i nettverket, og fikk problemer med lagg under spilling. Det var liksom som om den skippet noen få KB med informasjon hele tiden, så spilling ble helt nesten helt umulig. Og den var da stabil i 3 dager, og hastigheten var "stabil". I og med at jeg primært spiller på nett, så måte jeg foirsøke noe annet..... Jeg koblet derfor opp D-Link ruteren på samme måte som den var når jeg hadde Zyzel'en. Bare for å se hvordan det ble liksom... Nå fikk jeg plutselig tilgang til delte dokumenter igjen, det var ingen lagg under spilling, men ruteren detter ut sånn ca. en gang i døgnet. Jeg har også ekstremt forskjellige hastigheter på linjen. Og når jeg mener ekstremt, så mener jeg alt fra 1Mb (eller mindre), og opp til 12MB. Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 hei, jeg prøver å se på kabel lengde til sentralen... men kommer ikke inn på kapas. hva er bruker navn å pass? har telenor.. (online adsl 1500/300) Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Daisy Chain, har du ringt ngt ? Det virker nesten som om linjen er feilkoblet.. det som står i routeren ang hastigheter har ingenting å si.. merkelig at en går mellom 6mbit og 13.. Venn av meg hadde samme problem og det viste seg at bravida hadde koblet feil.. twice..(er det mulig??) ----------- Routeren min sier 17000 +- 1000... men det hindrer ikke at jeg får opp mot 1.9 Mbyte/s nedlastning (easynews) og ca 0.1 opp.. altså veldig bra. R@ge, er problemet med varierende hastigheter der fortsatt? Har du snakket med ngt om det og hva sa de i såfall? (gidder nesten ikke å ringe ventetelefonen dems) Merkelige er at den virker å ha bra fart i 90 % av tiden.. for så å kollapse litt også opp igjen uten at routeren mister kobling. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 hei, jeg prøver å se på kabel lengde til sentralen... men kommer ikke inn på kapas. hva er bruker navn å pass? har telenor.. (online adsl 1500/300) 5908022[/snapback] står på første side. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Ble svart på.. Endret 12. april 2006 av snesoey Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 hei, jeg prøver å se på kabel lengde til sentralen... men kommer ikke inn på kapas. hva er bruker navn å pass? har telenor.. (online adsl 1500/300) 5908022[/snapback] står på første side. 5908070[/snapback] skjønner fortsatt ikke skriver inn telenor og tlf.. så skjer ingen ting.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Skriv inn nummeret her, så får du nok svar... Lenke til kommentar
Bowman Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 (endret) Skriv inn nummeret her, så får du nok svar... 5908110[/snapback] tlf nummer? xxxxxxxx men ingen som hvet hvorden jeg kan logge inn? Endret 12. april 2006 av Bowman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå