Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

Min var også rød, helt til driftsavdelingen hos NGT testa og feilsøkte på linja. Når det var ferdig ble den grønn, så kan muligens være en ide å ta kontakt å be de se på det..

5905131[/snapback]

ja har ringt kundeserivce, dem sa at jeg skulle vente 20-30 min for at dem skulle fixe noe på linja mi :i

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min er rød også, har stått på i 3-4 dager nå, men den blir aldirg grønn :S

har speedtouch 585i btw.

5904976[/snapback]

Min begynte å lyse rødt i dag. Men av og til lyser den ikke i det hele tatt selv om linjen er oppe.

Lenke til kommentar

Fikk den nye firmwaren til ZyXelen på mail fra ngt istad. Ifølge den hyggelige kundeservice mannen hadde hans ruter, med ny firmware en oppetid på hele 40 timer med bra(?) last på linja, og den hadde ikke knela enda. Den gamle hadde vistnok ikke klart lengre oppetid enn 2 timer..

Jeg for min del benytter 546i'en jeg fikk..Den har hittils fungert strålende. Likte web-grensesnittet på den også!

Noen som vet hvordan det er med returnering av gamle rutere, blir det bråk hvis man beholder nettverkskablene? De er spikra opp her og der så er litt kjipt å rive de ned..hehe..

Lenke til kommentar
Zyxel-routeren er noe piss. Med ny firmware og konfigurasjon er det ingen endring, torrent får den til å knele på 20-30 min. Hvilke alternative ADSL2 routere anbefaler folk?

5905474[/snapback]

Her er et tips jeg fant på nettet:

A Billion 7402VGP $245 or 7401VGP $180 is what you need, cheap routers cant handle many NAT connection at once but the Billion 7402's can handle up to 1500.

Lenke til kommentar

Ny firmware på zyxel, fungerer fortsatt ikke. Ruteren kobler seg av etter en stund, selv bare med vanlig surfing på nettet. Nå gidder jeg ikke adsl2+ greiene lenger, bytter til vanlig adsl. Hadde aldri noe problem da. Håper de ikke begynner å krangle på gebyr for nedgradering av hastighet. Da kutter jeg med NGT helt. Helt siden linja ble oppgradert til adsl2+ har det bare vært problemer. Har vært i kontakt med kundeservice 6 ganger, med gjennomsnittlig ventetid 40 minutter før svar.

Lenke til kommentar
Fikk den nye firmwaren til ZyXelen på mail fra ngt istad. Ifølge den hyggelige kundeservice mannen hadde hans ruter, med ny firmware en oppetid på hele 40 timer med bra(?) last på linja, og den hadde ikke knela enda. Den gamle hadde vistnok ikke klart lengre oppetid enn 2 timer..

Jeg for min del benytter 546i'en jeg fikk..Den har hittils fungert strålende. Likte web-grensesnittet på den også!

Noen som vet hvordan det er med returnering av gamle rutere, blir det bråk hvis man beholder nettverkskablene? De er spikra opp her og der så er litt kjipt å rive de ned..hehe..

5905909[/snapback]

Er ikke så farlig med nettverkskablene. Ruter + strømforsyning er det som teller.

Gikk det greit å legge inn den nye firmwaren?

Lenke til kommentar

Yes.. fikk min 516i som erstattning til zyxcel driten.. meeeen linjen er veldig ustabil dvs at den varierer mellom 2000 kbytes og 50 kbytes.. Gadd ikke å ringe ngt om dette da jeg håper at den vil stabiliserer seg på riktig nivå etter en stund.

Er det noen som opplevde det samme i starten med thompson router ?

Lenke til kommentar
Yes.. fikk min 516i som erstattning til zyxcel driten.. meeeen linjen er veldig ustabil dvs at den varierer mellom 2000 kbytes og 50 kbytes.. Gadd ikke å ringe ngt om dette da jeg håper at den vil stabiliserer seg på riktig nivå etter en stund.

Er det noen som opplevde det samme i starten med thompson router ?

5907847[/snapback]

Jupp.. jeg har fortsatt noen problemer, selv med thomson ruter...

Først så koblet jeg vekk min D-Link ruter, og benyttet kun thomson ruteren.

Da fikk jeg helt plutselig ikke tilgang til delte dokumenter i nettverket, og fikk problemer med lagg under spilling.

Det var liksom som om den skippet noen få KB med informasjon hele tiden, så spilling ble helt nesten helt umulig.

Og den var da stabil i 3 dager, og hastigheten var "stabil".

I og med at jeg primært spiller på nett, så måte jeg foirsøke noe annet.....

Jeg koblet derfor opp D-Link ruteren på samme måte som den var når jeg hadde Zyzel'en. Bare for å se hvordan det ble liksom...

Nå fikk jeg plutselig tilgang til delte dokumenter igjen, det var ingen lagg under spilling, men ruteren detter ut sånn ca. en gang i døgnet.

Jeg har også ekstremt forskjellige hastigheter på linjen.

Og når jeg mener ekstremt, så mener jeg alt fra 1Mb (eller mindre), og opp til 12MB.

Lenke til kommentar

Daisy Chain, har du ringt ngt ? Det virker nesten som om linjen er feilkoblet.. det som står i routeren ang hastigheter har ingenting å si.. merkelig at en går mellom 6mbit og 13..

Venn av meg hadde samme problem og det viste seg at bravida hadde koblet feil.. twice..(er det mulig??)

-----------

Routeren min sier 17000 +- 1000... men det hindrer ikke at jeg får opp mot 1.9 Mbyte/s nedlastning (easynews) og ca 0.1 opp.. altså veldig bra.

R@ge, er problemet med varierende hastigheter der fortsatt? Har du snakket med ngt om det og hva sa de i såfall? (gidder nesten ikke å ringe ventetelefonen dems)

Merkelige er at den virker å ha bra fart i 90 % av tiden.. for så å kollapse litt også opp igjen uten at routeren mister kobling.

Lenke til kommentar
hei, jeg prøver å se på kabel lengde til sentralen...

men kommer ikke inn på kapas. hva er bruker navn å pass?

har telenor.. (online adsl 1500/300)

5908022[/snapback]

står på første side.

5908070[/snapback]

skjønner fortsatt ikke :blush:

skriver inn telenor og tlf..

så skjer ingen ting.. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...