Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At de roter kan jeg selv skrive under på. Sitter fortsatt å venter på en erstatning til Zyxel-søpla, som har prestert å bli den mest forhatte boksen i huset på kort tid. Noen andre som har fått en Thompson router som erstatning for Zyxel her? Omtrent hvor lang tid tok det?

5897482[/snapback]

For meg tok det vel litt under 2 uker før Thomsen var i posten.

Lenke til kommentar

Ringte kundeservice nå og ba om den oppdaterte firmwaren. Desverre kunne de ikke sende den som fil. Dette var visstnok fordi den besto av "flere deler", hva nå enn det måtte si.

Routeren min er i bridged modus, så nextgentel fikk ikke koblet seg til for å oppgradere den manuelt, ble lovt at de skulle ordne det i morgen om jeg endret fra bridge-modus over natten. Skal prøve å få hentet firmware og legge ut etter det, siden andre tydeligvis ikke gidder.

Lenke til kommentar

Fikk denne mailen av nextgentel nå. Siden de skulle koblet om i sentralen min forrige fredag.

Hei,

Vi har gjenåpnet forrige feilmelding, da du fortsatt er koblet feil i sentralen. Vi regner med at feil er rettet i løpet av dagen.

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Hadde tilogmed en fyr hjemme her for å forsikre seg om at de koblet om riktig linje, men det var tydligvis vanskelig å koble til 2 punkter i sentralen :)

btw, er det noen som vet hvordan jeg kan sjekke om de har koblet om, siden de ikke sier ifra når det faktisk er gjort (har en zykel 660)?

Lenke til kommentar

Firstmile-kunder kan trygt benytte seg av den nye firmwaren til P-660

Fikk oppgradert min firmware nå, virker som det er litt komplisert siden det tok en god halvtime før de kontaktet meg igjen for å sjekke at alt fungerte. Har dog ikke ADSL2+ hastighet nå, så det er ikke så mye jeg får testet.

Lenke til kommentar

Jeg spurte NGT om de kunne oppgradere firmwaren min ved bruk av kontaktskjema for leveranse - det ble gjort det ganske kjapt. Greit å be dem å gi deg en tilbakemelding når de har fått oppgradert den også, så vet du når det ble gjort.

Lenke til kommentar

Da var linja oppe og gikk igjen! Han på kundeservice satte Driftsavdelingen på saken, og de skulle overvåke linja en stund fremover for å se om de fant feilen..Så da får jeg håpe den holder seg stabil..

Linka er synka på 12479/1247, og jeg bor 1759 meter fra sentralen.

Lenke til kommentar

Uptime: 0 days, 0:25:28

Modulation: G.992.5 Annex B

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.247 / 12.479

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 31,61 / 575,71

Output Power (Up/Down) [dBm]: 13,0 / 0,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,5 / 29,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 11,0

Vendor ID (Local/Remote): TMMB /

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 4 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 814

CRC Errors (Up/Down): 1 / 5

HEC Errors (Up/Down): 0 / 4

Hvor "ille" er FEC; CRC og HEC errors?

Hva er "bra" Output Power (Up/Down) [dBm], Line Attenuation (Up/Down) [dB] og SN Margin?

Tommy!

Lenke til kommentar

Etter 45 min i kø, tok det 5 minutter, og så var hastigheten der den skulle være:

Router: [uL/DL]: 1.471 / 22.285

TPTest:

TCP ned - 16.13 Mbit

UDP ned - 18.10 Mbit

TCP opp - 1.23 Mbit

UDP opp - 1.30 Mbit

Merket også at pingen til vg.no falt fra ~21ms til ~13ms. Er fornøyd sålangt :)

Lenke til kommentar

Fikk telefon fra ngt-kundeservice for en times tid siden å, der de lurte på om jeg kunne leve med ei ustabil linje i 30 min mens de drev feilsøking++

Ser ut som de er ferdige nå..eneste som irriterer meg er at jeg ikke ba de ringe opp når de var ferdig for å høre om eventuelle feil de hadde funnet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...