Dragen Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 kanskje du kan fortelle hvor denne ligger? 5886605[/snapback] Nå skrev jeg ganske klart hva man måtte gjøre dersom man fremdeles har problemer med Zyxel ruteren. Så da har jeg vell egentlig svart på dette spørsmålet. 5886632[/snapback] kanskje man skal få lov til å oppgradere firmware først? Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 kanskje du kan fortelle hvor denne ligger? 5886605[/snapback] Nå skrev jeg ganske klart hva man måtte gjøre dersom man fremdeles har problemer med Zyxel ruteren. Så da har jeg vell egentlig svart på dette spørsmålet. 5886632[/snapback] kanskje man skal få lov til å oppgradere firmware først? 5886654[/snapback] Eller kanskje de som fremdeles har problemer etter diverse qroute triks skal ta kontakt med NGT for å få ny firmware. De som har stabile rutere i dag tar jo ikke skade av å vente litt, man vet jo aldri om det dukker opp noe nytt og skummelt i den nye firmwaren etterhvert. Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Link-informasjon Oppetid: 0 dager, 0:45:10 Modulasjon: G.992.5 Annex B Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.227 / 18.531 Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 1,23 / 14,90 Ut-effekt (Opp/Ned) [dBm]: 12,5 / 19,0 Linjedemping (Opp/Ned) [dB]: 4,5 / 8,5 SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 11,5 / 10,0 Leverandør ID (Lokal/Fjern): TMMB / Tap av Framing (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Signal (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av effekt (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Link (Fjern): 0 Feil sekunder (Lokal/Fjern): 71 / 0 FEC Feil (Opp/Ned): 6.422 / 2.457 CRC Feil (Opp/Ned): 83 / 82 HEC Feil (Opp/Ned): 171 / 69 ------ hmm mye FEC feil .. Lenke til kommentar
fradals Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 En kjapp telefon (med en halvtimes venting... ) løste problemet.Godt fornøyd med disse hastighetene målt med TPTest! Router melder om 20721/1295 5885812[/snapback] Hvor leser du av dette på routeren ? Jeg har Thompson516i tror jeg. Edit : Jeg restartet routeren ved hjelp av http:// 10..... osv . Slik var hendelseloggen : xDSL linestate up (downstream: 8028 kbit/s, upstream: 644 kbit/s; output Power Down: 20.0 dBm, Up: 13.0 dBm; line Attenuation Down: 25.0 dB, Up: 25.5 dB; snr Margin Down: 13.5 dB, Up: 6.5 dB) Lol jeg mangler litt her gitt ^_^ Må snakke med ngt på mandag om det ikke er fikset som sagt. 5885843[/snapback] Her er det jeg fikk i min ruter (516i): DSL Forbindelse Link-informasjon Oppetid: 0 dager, 2:34:07 Modulasjon: G.992.5 Annex B Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 905 / 16.952 Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 24,04 / 285,47 Ut-effekt (Opp/Ned) [dBm]: 12,0 / 23,0 Linjedemping (Opp/Ned) [dB]: 5,0 / 22,5 SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 10,0 / 10,0 Leverandør ID (Lokal/Fjern): TMMB / Tap av Framing (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Signal (Lokal/Fjern): 1 / 0 Tap av effekt (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Link (Fjern): 0 Feil sekunder (Lokal/Fjern): 25 / 0 FEC Feil (Opp/Ned): 0 / 927 CRC Feil (Opp/Ned): 0 / 26 HEC Feil (Opp/Ned): 25 / 23 (ikke det at jeg kan vurdere om det er bra eller dårlig, men kanskje noen kan?) 5886039[/snapback] Mine tall for sammenligning: Link-informasjon Oppetid: 0 dager, 14:46:35 Modulasjon: G.992.5 Annex B Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.004 / 18.427 Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/GB]: 293,57 / 1,50 Ut-effekt (Opp/Ned) [dBm]: 12,0 / 23,0 Linjedemping (Opp/Ned) [dB]: 5,5 / 22,5 SN Margin (Opp/Ned) [dB]: 6,0 / 6,0 Leverandør ID (Lokal/Fjern): TMMB / Tap av Framing (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Signal (Lokal/Fjern): 1 / 0 Tap av effekt (Lokal/Fjern): 0 / 0 Tap av Link (Fjern): 0 Feil sekunder (Lokal/Fjern): 1.230 / 0 FEC Feil (Opp/Ned): 0 / 0 CRC Feil (Opp/Ned): 0 / 1.362 HEC Feil (Opp/Ned): 0 / 1.083 Har ikke hatt noen problemer enda! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Er det ikke mulig å fjerne mesteparten av sitatene.... Postene blir så utrolig store og dårlige når man må scrolle hele dagen. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Kommet ny firmware til zyxel? Men så må man sitte noen timer i tlf til kundeservice for å få lov å få vite hvordan man får tak i? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Må vel være nok at ein av oss får tak i den så kan vedkommande legge den ut på forumet. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jaja. Har nå prøvd å ringe NGT i to dager uten å komme igjennom. Kundesidene sier gjennomsnittlig ventetid er: Gjennomsnittlig ventetid pr 08.04.2006 kl.10:15: I dag: 6 minutter Siste time: 7 minutter Etter å ha trykket siste valg alternativ går det rett til "pga stor pågang kan vi ikke snakke med deg, eller ha deg i telefonkø!" Har jo den gamle linja, men skulle gjerne vist hvorfor jeg ikke ble overført til ADSL2+ som lovet på torsdag. *sukk* Hvor vanskelig er det egentlig å ha telefonkø? Er det virkelig flere hundre / tusen som ringer dem til enhver tid, slik at sentralen kneler? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg fatter ikke hvorfor Nextgentel ikke kan invstere i en callback funskjon som mange andre firmaer med stor pågang har. Du legger igjen telefonnummeret, beholder plassen i køen og de ringer deg automatisk opp når det er din tur. Lenke til kommentar
rasgal Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Jeg kan trygt fortelle dere at linje lengden ikke er alfaomega i sammenhengen om du får den hastigheten du vil ha eller ikke. Du kan regne med støy og linje kvalitet(dvs. jordfeil, fremmedspenninger, coonector korrosjon/overslag og lignende) som en faktor. du kan bo 5000 meter fra sentral og allt virker flott, mens andre kan bo 600 meter og ikke få DSLAM sync uten og måtte sette ned hastigheten. du kan måle dB/SNR på det fleste nye modem som blir levert i dag ved og logge seg på modemet enten via web klient og andre alternativ som er CLI. Men til syvende og sist, så synst jeg det er trist at telenor ikke tar hensyn til linjeutbedringer/fordeler utbedringer nå i samme grad som det ble gjordt da vi hadde Televerket. Nå skal telenor tyne ut mest mulig penger med selvfølgelig minst mulig kostnader(linjeutbedringer,etc.), noe som til syvende og sist vil føre til at mindre og mindre folk vil kunne få levert en ADSL linje med brukbar fart. Derfor gir jeg all ære til Kraftlagene som har vært smarte og lagt fiber samtidig som kraftledninger har blitt lagt ut, noe som viser seg og ha vært en meget god framsiktigt invistering. For det er nemlig fiber som kommer til og ta over ganske snart om det ikke allerede har gjordt det der du bor. Om telenor ikke gjør noe med linjene snart så er De snart bare et firma som kan levere mobil tjenester på lik linje med Netcom og andre aktører. Endret 8. april 2006 av rasgal Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Info på min router : DSL Forbindelse Oppetid: 0 dager, 13:36:17 Modulasjon: G.992.5 Annex B Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 644 / 8.028 Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/GB]: 595,52 / 4,62 Der er det jo klart at ngt ikke har satt høyere en 8 mbit ... Burde jeg ringe dem ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Om telenor ikke gjør noe med linjene snart så er De snart bare et firma som kan levere mobil tjenester på lik linje med Netcom og andre aktører. 5887397[/snapback] Det verste er jo at man betaler fra 720 kr pr år (og oppover) for å få denne delte aksessen til ADSL. Da burde man hvertfall ha krav en tilnærmet støyfri linje. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg fatter ikke hvorfor Nextgentel ikke kan invstere i en callback funskjon som mange andre firmaer med stor pågang har. Du legger igjen telefonnummeret, beholder plassen i køen og de ringer deg automatisk opp når det er din tur. 5887240[/snapback] Fordi dette koster penger, NGT har ingen problemer med og skaffe nye kunder og ergo er åpenbart dette problemet med elendig kundebehandling noe som ikke påvirker veksten i kundemassen. Det er bare nok ett tegn på at konkurransen ikke fungerer spesiellt godt på BB i norge. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Om telenor ikke gjør noe med linjene snart så er De snart bare et firma som kan levere mobil tjenester på lik linje med Netcom og andre aktører. 5887397[/snapback] Nå er jo Tn igang med og legge ut fiber til alle nye hus, det skal legges hybridkabel til alle nybygg i 2006. TN er selvsagt ikke veldig opptatt av og investere store penger i ett døende kobbernett. Lenke til kommentar
Daisy Chain Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Kan noen svare meg på hvorfor linja funker stabilt når speedtouchen står oppført med ca 6mbit, men når jeg restarter den og får oppføring på ca 13mbit så er det sirup? Holder på å klikke i vinkel her. Har snakket med kundeservice 2 ganger og de skulle se på det..Nå bør de vel ha "sett" på saken, men linja er fortsatt ustabil og treig.. De gangene jeg har restartet og fått rundt 6mbit oppført så har det stemt bra mot tp test og diverse speedometer. Når jeg tester mot 13mbit, da får jeg Maks 1mbit på testene. Dette er frustrerende! Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei Jeg har sittet i telefon kø nå i snart 40 min , de har oppgitt mitt nummer i køen ca 3 ganger. Men de siste 15 min så har det bare vært musikk hele tiden. Jeg skal fortsette å vente ? Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Hei Jeg har sittet i telefon kø nå i snart 40 min , de har oppgitt mitt nummer i køen ca 3 ganger. Men de siste 15 min så har det bare vært musikk hele tiden. Jeg skal fortsette å vente ? 5888291[/snapback] Ja for all del, ikke legg på du kommer igennom til slutt hilsen en som også sitter i kø (plass 28) Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Hei Jeg har sittet i telefon kø nå i snart 40 min , de har oppgitt mitt nummer i køen ca 3 ganger. Men de siste 15 min så har det bare vært musikk hele tiden. Jeg skal fortsette å vente ? 5888291[/snapback] Ja for all del, ikke legg på du kommer igennom til slutt hilsen en som også sitter i kø (plass 28) 5888313[/snapback] Hehe , jeg sitter med høyttaler slik at jeg slipper å holde telefonen 53 minutter har jeg nå sittet Endret 8. april 2006 av gamerman Lenke til kommentar
Wilhelmsen Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Fikk adsl2 levert på fredag, det er rundt 550 meter til sentralen. Jeg klarer 16mbit til ftp.uio.no men tptest viser 12-13mbit. Vet ikke helt hva jeg synes jeg.. Er vel strengt tatt godkjent men hadde forventet litt nærmere 20mbit med tanke på de usle 550 meterene. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 (endret) Sånn nå har jeg snakket med de ... Slik ble det : Oppetid: 0 dager, 0:01:50 Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 509 / 10.334 Data Overført (Sendt/Mottatt) [KB/KB]: 68,00 / 255,00 Linje lengde er ca 1997 , han sa at linjen nærmet seg noe jording eller lignende ? Så den kunne varier fra dette til kanskje litt lavere. Er dette noe ok tatt i betrakting til sentral avstand ? Endret 8. april 2006 av gamerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå