Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mail om att modemet måtte være tilkoblet og påslått når det skulle kobles i sentralen.

Jeg får adsl2+ i morgen. Har tenkt til å slå av modemet i natt og slå på igjen i morgen kl 18.00 etter jobben.

Trengs dette ?

Gjør det noe om jeg gjør det ?

Noe annet jeg skal gjøre ?

5879240[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at adsl 2 routern er i bergen nå, bor i oslo og har den nok om noen dager. Spørsmålet mitt er om det "pluttselig" vil fungere når jeg kobler i adsl2 routeren, eller er det slik at det skal fungere å bruke adsl2+ på den thompson routeren jeg har inntill den nye routeren ankommer?

Et ADSL-modem skal klare og synce en ADSL2+ linja og omvendt, men du vil bare får adsl2+ hastighet med rett modem og rett linje. Så fremst det gamle modemet ditt ikke ble grilla av oppgraderingen (lite trolig, men mulig..), så vil det ikke hjelpe deg med nytt modem.... :hrm:

5882122[/snapback]

Hæ? Det er vel neppe mulig at et vanlig ADSL-modem skal klare å synce på en linje som kjører bisplus?

Lenke til kommentar

hei, har blitt koblet om i dag fra free til adsl2 men har samme hastighet, gikk fra nettopia til speedt. modem. Er det noe som må aktiveres eller burde det være oppe å gå med en gang?

Sitter nå i tlf kø til ngt 55min til nå! noen med samme erfaring?

Fikk mail om at det hadde blitt koblet om i sentralen i går.

Lenke til kommentar
hei, har blitt koblet om i dag fra free til adsl2 men har samme hastighet, gikk fra nettopia til speedt. modem. Er det noe som må aktiveres eller burde det være oppe å gå med en gang?

Sitter nå i tlf kø til ngt 55min til nå! noen med samme erfaring?

Fikk mail om at det hadde blitt koblet om i sentralen i går.

5884173[/snapback]

Fikk også St 516i idag. Fikk litt høyere hastighet, men på langt nær 12/1,2 som vi forventet.....

K.E rett borti gata

Lenke til kommentar

Fikk også St 516i idag. Fikk litt høyere hastighet, men på langt nær 12/1,2 som vi forventet.....

K.E rett borti gata

5884274[/snapback]

He he kjente du meg igjen :D

Men Nå er farten 16000/900 de hadde ikke gjort seg ferdig!

Du må nok ta den tunge veien å ringe ngt. med tastetrykk 2-3-4

for så å vente ca 1 time og fem minutter...

Lenke til kommentar
He he kjente du meg igjen  :D

Men Nå er farten 16000/900  de hadde ikke gjort seg ferdig!

Du må nok ta den tunge veien å ringe ngt. med tastetrykk 2-3-4

for så å vente ca 1 time og fem minutter...

5884347[/snapback]

Tror ikke jeg gidder å ringe dit i dag. Har 862 / 8.029 sålenge, og det for holde. Er mer sur på at jeg ikke kommer inn på hjemme-mappen på home.broadpark.no :mad:

Endret av Ace_pilot_no
Lenke til kommentar

:w00t:

Viste seg at den kabelen som går frå inntak til ruter ikkje var heilt god, så etter at eg la opp ein midlertidig fekk eg følgande resultat på Zyxel-ruteren:

Upstream Speed: 1150 kbps

Downstream Speed: 20830 kbps

Ser ut som Torrent-bruk ikkje kneler ruteren heller, men eg lurer framleis på kvifor eg må restarte og aktivere ruteren kvar dag :hmm:

Lenke til kommentar

har endelig fått thomsonen i hus og den har fungert glimrende de timene jeg har hatt den på til nå.

linja syncer på 1350-1400 opp (laster opp 140kB/s effektivt, mot ca 110k på zyxel) og 12000-13000 ned (10-11mbit ~1300kB/s) ca det samme som på zyxel.

hadde forventet kjappere ned-hastighet @1450m. tror jeg skal sjekke kabler o.l i likhet med zeph

Lenke til kommentar

Holder med en helt vanlig 4-tråds (bruker kun 2 tråder) telefonkable fra splitter til vegguttak, som så kobles til ruteren med den medfølghende kabelen vel..?

På 546i, skal den går eller sorte kabelen brukes fra vegguttaket? Den grå har 2, og den svarte 4 ledere..? Burde vel ikke spille noen rolle?

Lenke til kommentar
Hmm , jeg skulle ha blitt koblet opp i dag men istedet for 5200 som jeg har så fikk jeg 6340 .... Jeg skulle hatt minst 12 mbit

Enten har du ikke blitt kobla på ADSL2+ DSLAM enda, ellers så takler ikke linja di mer. Kan være feil på den som gjør at det ikke går høyere selvsagt. Vent et par virkedager over oppkoblingsdatoen din for ADSL2+ og ring NGT hvis den ikke har gått høyere

Lenke til kommentar
Hmm , jeg skulle ha blitt koblet opp i dag men istedet for 5200 som jeg har så fikk jeg 6340 .... Jeg skulle hatt minst 12 mbit

Enten har du ikke blitt kobla på ADSL2+ DSLAM enda, ellers så takler ikke linja di mer. Kan være feil på den som gjør at det ikke går høyere selvsagt. Vent et par virkedager over oppkoblingsdatoen din for ADSL2+ og ring NGT hvis den ikke har gått høyere

5884673[/snapback]

Men kan du gi meg link fordi jeg får 6700 på dinside.

Det var en person som ringte på mobilen min i dag og sa ifra at jeg var oppkoblet , det står også på ngt sine hjemmesider. Han sa jeg skulle ringe ngt om det var noe galt :tease:

PS : Jeg er 1800 meter fra sentralen

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Har i ettermiddag fått opp ADSL 2+ -linja mi igjen etter nesten tre døgn nedetid (totalt dødt mesteparten av tida; PWR og 10/100M lyste, DSL og PPP var helt av), hele:

Upstream Speed: 101 kbps

Downstream Speed: 906 kbps

Til tross for rundt kr160 i mobilregning kun til NGT på under en uke (og ikke oppfulgte løfter om å ringe tilbake), rebooting og resetting av modem og linje, hvilepauser osv hadde KS ingen anelse om hva som var/er problemet. Har tidligere i perioder hatt ~14000/800 ned/opp, og innimellom noenlunde stabilt :roll: .

I morgen får jeg forhåpentligvis en Thomson som erstatning for den ubrukelige Zyxel'en (de lovet opprinnelig å sende ut Thomson'en lørdag for 3 uker siden, men "glemte" det :roll: ). Håper det fører til både akseptabel og stabil hastighet, ellers blir det å si opp avtalen.

Lenke til kommentar

...skulle blitt koblet opp idag selv fikk jeg beskjed om.

Hadde rundt 6Mbit+ før, nå har jeg "herlig" 2Mbit.....

Go nextgentel!! :no:

...kundeservice tar ikke imot tlf engang grunnet for stor pågang...

EDIT: klikk opp lim fra 516i routern nå under "bredbåndsinje"

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 448 / 1.856 :thumbdown:

Endret av Zyclone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...