Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

fikkk endelig 20mb pakken deres.. oppgreaderete i oktober, men de fixa nå i helgen først. :p vi bor 1900m ifra sentralen.. og vi får 17500\12500 i speed.. dere aner ikke hvor glad jeg ble da jeg oppgraderte fra 2mb til 20mb.. hehe :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han jeg leier hybel av, har fikset adsl2+ fra NGT. Tok litt tid, men nå får jeg en innloggingsboks når jeg skal inn på nettet. Med brukernavn og passord, og valg av noe HTPC ting og slikt. Hva i alle dager er dette for noe? Han har routeren (?) fra NGT oppe, mens vi har en egen trådløs router i leiligheten hvor jeg bor....

Andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
fikkk endelig 20mb pakken deres.. oppgreaderete i oktober, men de fixa nå i helgen først. :p vi bor 1900m ifra sentralen.. og vi får 17500\12500 i speed.. dere aner ikke hvor glad jeg ble da jeg oppgraderte fra 2mb til 20mb.. hehe :D

5870281[/snapback]

Du er nok ein av dei som har vært ekstremt heldig. 12 500 i upload? :p

Men frå spøk til Halvor så kan du ikkje akkurat klage på 17,5\1,25 nei.

Lenke til kommentar

Sendte inn enda en melding via kontaktskjemaet nå (leveranse). Skrev ang. ruteren som skulle vært sendt for snart to uker siden og tok også med hele historien (alt som har skjedd de to siste månedene) som en fin avslutning på det hele i tilfelle noen på leveranse følte for å være litt greie idag.

Svaret jeg fikk var:

"Vi vil få sendt ruteren din så raskt som mulig."

Jo, takk - akkurat det samme svaret som for to uker siden og når jeg purret for en uke siden.

Don't you just love'em?

Lenke til kommentar

Sigh.. speedtouch 585 plugga inn i dag og beskjed om at linja skulle være oppgradert til adsl2+ fra den 30. mars..

Men modemet rapporterer "Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 767 / 4.348". Ikke akkurat 20Mb for å si det sånn.

Betyr dette at jeg må ringe å klage eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk ADSL2+ den 22/3 ifølge NGT , Men først i dag att det kom.Netto målinger med tptest 8600/1000 på ei linje på 2750 meter.

Forsinkelsen skyldes det firmaet som skulle gjøre koblingen i sentralen ,de utsatte datoen 4 ganger.Har fått NGT til å mase på de 3 ganger.Første gangen hadde de ikke meldt i fra att de ikke fikk gjort det den 22/3 så NGT trodde alt var i orden helt til jeg fikk de til å finne meg i sentralen,da så de att det var tilkoblet gammelt utstyr.

Sigh.. speedtouch 585 plugga inn i dag og beskjed om at linja skulle være oppgradert til adsl2+ fra den 30. mars..

Men modemet rapporterer "Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 767 / 4.348". Ikke akkurat 20Mb for å si det sånn.

Betyr dette at jeg må ringe å klage eller?  :hmm:

5871118[/snapback]

Lenke til kommentar
Da var en 546i hentet..så får koble den opp etterhvert..

Håper Zyxel kommer med ny firmware snart..

Spiller det noen rolle hvilken splitter jeg bruker? Er de "like" de som fulgte med zyxelen og 546'en?

5873275[/snapback]

Du kan bruke den samme Splitter/filteret.

Dette er kun et passivt frekvensfilter, men det kan jo selvfølgelig være kvalitets forskjeller på disse filtrene.

Endret av Jadman
Lenke til kommentar
T585i ligger på posten og venter no... mao har eg adsl2+ når eg plugger den i? :) sånn eg har forstått det av tidligere mail...

faen at posten ikke har døgnåpent :@

5873432[/snapback]

Under bestillinga får du ein e-post med ein dato for igangsetjing av linja, det er den du må ta utgangspunk i, ikkje når du får ruter.

Lenke til kommentar

har jo allerde fått min første router.. og hatt adsl free i ca 1 uke.. så fikk eg mail i dag om at router er sendt og når eg kobler til den så får eg min nye hastighet.. når eg logga meg inn på minekundesider i går og i forgors og dagen før så stod det abb type adsl free. no står det ingenting.. regner med at eg då har fått adsl 2+ sjøl om eg ikke har fått noen mail om at eg vil bli oppjustert den og den datoen.. kanskje bare eksisterende kunder som får den mailen og at nye får alt raskere?

Lenke til kommentar
Jeg fikk ADSL2+ den 22/3 ifølge NGT , Men først i dag att det kom.Netto målinger med tptest 8600/1000 på ei linje på 2750 meter.

Forsinkelsen skyldes det firmaet som skulle gjøre koblingen i sentralen ,de utsatte datoen 4 ganger.Har fått NGT til å mase på de 3 ganger.Første gangen hadde de ikke meldt i fra att de ikke fikk gjort det den 22/3 så NGT trodde alt var i orden helt til jeg fikk de til å finne meg i sentralen,da så de att det var tilkoblet gammelt utstyr.

Så nextgentel er muligens avhengige av at et eksternt firma OGSÅ kobler ting riktig på sentralen min for at adsl2 skal funke?? :hmm:

Lenke til kommentar

Det stemmer. De må koble opp utstyr og koble riktig. De skyldte på uforutsett stor arbeidsmengde.(Kan det være Bravida tro ?)

Så nextgentel er muligens avhengige av at et eksternt firma OGSÅ kobler ting riktig på sentralen min for at adsl2 skal funke?? :hmm:

5873808[/snapback]

Lenke til kommentar

Har byttet til speedtouch 546i fra zyxel nå.

Speedtouchen virker stabil.

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.471 / 22.335

Prøvde å laste ned fra noen universiteter samtidig via ftp og fikk ca 2200kilobyte/s tilsammen (bob bob pålitelighet men likevel) :)

Bittorrent går ihvertfall mye bedre nå enn med zyxel (qroute 0 og færre connections i torrentsoftwaren).

Får rundt 5-7000kbit/s downstream på speedometerene, og 1200kbit/s upstream.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...