darksoul1900 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Bor 550 m fra sentralen. Ringte ngt og spurte om adsl2+ var tilgjengelig, fikk svar at det var det så jeg bestilte fra dem. Montøren kom og kobla opp linja, men så til min store forskrekkelse at linja var bare på 8036/768. Ringte ngt tilbake med en gang og fikk svar at jeg hadde fått denne linjen midlertidlig til sentralen var utbygd for adsl2+. Netopia 3351 funker kjempe flott på denne linja som jeg har nå. Ligger på 830 kb/s uten noen problem. Får bare smøre seg med tålmodighet og vente på at sentralen skal bli utbygd, litt dumt at ngt sier at det er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Daisy Chain Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 "doktor doktor, hva feiler det linjen min?" Har 1.187 / 13.031 ifølge min Thompson 516i, men det går som sirup som aldri før. Problemene startet for fullt da vi oppgraderte til adsl2+ pakken.. tok en test nå på hw: Nedlastningshastigheten din er 1104 kbits/sekund*. Hva er det som gjør at det går så sirup? Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Har oppetid på 50 timer på Zyxelen jeg nå! Er det verdensrekord? Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg har oppetid på 169 timer nå! Det har ikke vært noe problemer etter at jeg endret til qroute 0. Her går det ikke sirupsakte etter en stund, som andre snakker om. Edit: Og dette er med den samme bruken som gjorde at den knelte med en gang før jeg endret qroute. Endret 1. april 2006 av flymicro Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hva er linjehastigheten din på da? Fikk endra min til 8000/900 til 546i'en kommer, og det har vært stabilt med det, uten qroute endringen. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Jeg har bestillt denne linjen nå. Har allrede NGT Classic med et Netopia-modem. Noen andre som har oppgradert linja og vet sånn cirka hvor lang tid det tar og om det må komme en montør hit? NGT er jo ikke akkurat "utbroderende" i sine svar på henvendelser pr mail. T-Evil Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Kommer ingen montør til deg. Du får en dato for omkobling i sentralen, samt et nytt modem, og denne ifoen kommer etter en liten(?) stund på mail.. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hva er linjehastigheten din på da? 5850045[/snapback] Har ADSL Free nå, men får ADSL2+ den 20. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hva er linjehastigheten din på da? 5850045[/snapback] Har ADSL Free nå, men får ADSL2+ den 20. 5850325[/snapback] Så du hadde problemer med zyxel'en når du har Free ? Trodde det bare var MegaFree som hadde problemer jeg. Jeg har Free nå og en dønn stabil linje.. Spennende å se om zyxel'en er stabil når jeg får MegaFree også.. :o) Lenke til kommentar
chariot Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Er det noen som har noen erfaring med Thompson 585i som ngt sender med nå? Jeg har fått denne sendt i posten nå og den kommer om noen få dager. Mvh. Rise Lenke til kommentar
formann Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Bor 550 m fra sentralen.Ringte ngt og spurte om adsl2+ var tilgjengelig, fikk svar at det var det så jeg bestilte fra dem. Montøren kom og kobla opp linja, men så til min store forskrekkelse at linja var bare på 8036/768. Ringte ngt tilbake med en gang og fikk svar at jeg hadde fått denne linjen midlertidlig til sentralen var utbygd for adsl2+. Netopia 3351 funker kjempe flott på denne linja som jeg har nå. Ligger på 830 kb/s uten noen problem. Får bare smøre seg med tålmodighet og vente på at sentralen skal bli utbygd, litt dumt at ngt sier at det er tilgjengelig. 5849479[/snapback] Du har nettopp blitt lurt. NGT sier at at du kan få ADSL2+ slik at de får deg som kunde. Skal det bli slutt på tullet til NGT, så dere si opp kundeforholdet. Be dem ryke og reise. Med dere, så mener jeg alle som er samme situasjon og alle som har problemer med NGT. Eneste måten de lærer på. Så forbanna frekt av dem. Hadde min ISP prøvd å lure meg på den måte, så hadde jeg ringt og bedt dem dra til helvete. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Bestillte ADSL2+ i midten av Februar, fremdeles ikke hørt eller sett noen forandring, og NGT totalt ignorerer alle mail med spørsmål jeg sendder inn. Udugelige folk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva er oppetid? 5850072[/snapback] Tida internettforbindelsen har vært oppe. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Bor 550 m fra sentralen.Ringte ngt og spurte om adsl2+ var tilgjengelig, fikk svar at det var det så jeg bestilte fra dem. Montøren kom og kobla opp linja, men så til min store forskrekkelse at linja var bare på 8036/768. Ringte ngt tilbake med en gang og fikk svar at jeg hadde fått denne linjen midlertidlig til sentralen var utbygd for adsl2+. Netopia 3351 funker kjempe flott på denne linja som jeg har nå. Ligger på 830 kb/s uten noen problem. Får bare smøre seg med tålmodighet og vente på at sentralen skal bli utbygd, litt dumt at ngt sier at det er tilgjengelig. 5849479[/snapback] Du har nettopp blitt lurt. NGT sier at at du kan få ADSL2+ slik at de får deg som kunde. Skal det bli slutt på tullet til NGT, så dere si opp kundeforholdet. Be dem ryke og reise. Med dere, så mener jeg alle som er samme situasjon og alle som har problemer med NGT. Eneste måten de lærer på. Så forbanna frekt av dem. Hadde min ISP prøvd å lure meg på den måte, så hadde jeg ringt og bedt dem dra til helvete. 5852479[/snapback] Behøver ikke gå så drastisk til verks. Gjør som meg. Jeg betaler ikke et rødt øre til NGT før ADSL2+ er oppe og kjører. I mellomtiden koser jeg meg med en gratis Free linje som er dobbel så rask som den jeg hadde fra før hos Telenor Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Merknader: Digital Ethernet er et punkt til punkt samband. Du må derfor også utføre et søk basert på det andre punktets adresse eller nummer. Det er produkter på linjen som ikke kan kombineres med det forespurte produkt. - Aksesslinje Delt tilgang Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet Total linjelengde inkludert inntak: 1906 meter Lengde på inntak: 26 meter Linjestatus: Aktiv linje Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere Fabrikat på utstyr: Ukjent jaddaaaa Lenke til kommentar
christaaah Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 må vente helt(!) til 10.04 før de kobler meg over bor 1640 meter fra sentralen med 0,6mm+ kobber Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Har ikke fått lest igjennom hele tråden, men jeg sliter med at oppkoblingen min er utrolig ustabil, tar ikke så lang tid før PPP lampa slutter å lyse! Er det noen som har løsning på dette allerede? Takker! Lenke til kommentar
mintman Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Har ikke fått lest igjennom hele tråden, men jeg sliter med at oppkoblingen min er utrolig ustabil, tar ikke så lang tid før PPP lampa slutter å lyse! Er det noen som har løsning på dette allerede? Takker! 5857088[/snapback] La meg gjette: Du har Zyxel ruter? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 jeg kjører Tele2 i dag og skal bytte men tar ikke sjansen på Ngt..oppdaget heldigvis at Mimer leverer Adsl2+ med 24000 inn og 1200 ut til 499;- (12.mnd bind.)..aner ikke hvor stor dekning de har utover landet men jeg får i alle fall her i Ålesund..nå er løpet kjørt for Tele2 desverre.jeg betaler jo 469,- der for 4000-400 ..helt latterlig dyrt nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå