Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har prøvd fremgangsmåten til as-man (se innlegg lenger opp), og vil si at det faktisk funker. har ikke blitt avkoblet på 2.5 timer nå!

5804002[/snapback]

Ja det stemmer, har også endret på denne, linja her har også vært stabil etter dette.

Lenke til kommentar

Det NGT gjør feil med ADSL2+ er at de ga ut informasjon om det for tidlig. De skulle heller oppgradert sentralene og så sagt at ADSL2+ var tilgjengelig.Tror NGT hadde fått mange fornøyde kunder da. Istedenfor og gi ut informasjon at de kan levere ADSL2+ men så må folk vente 6-12 måneder. Dette er latterlig spør du meg ;)

Lenke til kommentar

ZyXEL P-660RU-P3 fix...

Punkt 4 gjelder de med 'gammel' firmware som behøver stabilitet.

Punkt 5 og 6 gjelder de som ønsker ekstern IP gjennom router.

1. Telnet 10.0.0.1

2. Meny 24, undermeny 8

3. Sys (enter) Sys Edit Autoexec.net

4. Bla deg nedover til du finner ether driver qroute 1, (r)eplace med ether driver qroute 0 (enter)

5. Bla deg nedover med (n)ext og når du kommer til siste linje w ad r da trykker du (i)nsert en ekstra linje etter denne linjen.

6. Skriv inn 'ip nat loopback on' og trykk enter

7. Trykk "x" for å lagre.

8. Sjekk at filen er oppdatert med Sys Edit Autoexec.net (n)ext n n....

9. Sys Reboot

10. Hvis du ønsker kan du nå bruke en ekstern router, du behøver da bare å gå inn i webgrensesnittet og sette oppkobling i bridge. Legg så inn PPPoE, bruker og pass i router.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
Vil dette løyse problemet med BitTorrent-klientar? Skal prøve litt før eg prøver å nå NGT, er jo håplaust lang ventetid.

5804933[/snapback]

Det ble mye bedre hos meg hverfall. Prøvde ikke så lenge fordi jeg ønsket bridge til en annen router.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

har fått adsl 2+ idag.

Total linjelengde inkludert inntak: 1104 meter

Routeren min (fritz!box) sier:

Empfangsrichtung Senderichtung

Leitungskapazität kBit/s 14076 1232

ATM-Datenrate kBit/s 13916 1094

Nutz-Datenrate kBit/s 12604 991

12604 ned er jo ikke så fantastisk?! Skal sjekke om det blir bedre med firmwareoppdatering...

Lenke til kommentar

Generell informasjon

Din sentralsignatur er DALR og din linjelengde er 1691 meter.

ADSL produkter 12 mnd

ADSL Home Small (500/100) 199,-

ADSL Home Medium (2500/450) 299,-

ADSL Home Large (4500/650) 399,-

ADSL Home Max 2+ (24000/1200) 499,-

SHDSL produkter 12 mnd

SHDSL Home Large (1000/1000) 499,-

SHDSL Home XLarge (2000/2000)

599,-

Lenke til kommentar
1. Telnet 10.0.0.1

2. Meny 24, undermeny 8

3. Sys Edit Autoexec.net

4. Bla deg nedover til du finner ether driver qroute 1, (r)eplace med ether driver qroute 0 (enter)

Jeg vet ikke om jeg gjør det riktig, men etter punkt 3 ser det slik ut hos meg:

post-20753-1143217435_thumb.jpg

Bla nedover?

Lenke til kommentar

Du må først skrive "sys", deretter "sys edit autoexec.net"

Fikset det nå og det ser ut til at linja takler å bli brukt. Da er det bare å få den jævla routeren til å få kontakt med NGT slik at hastigheten blir riktig.

Noen som knekker den nøtta?

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Hei, kaster meg på denne tråden her da det er noe jeg lurer på,")

Bestilte 22.02 fikk mail like etterpå, så en ny mail med bekreftelse på bytte av lev. (telenor i dag) , Fikk leveringsbekreftelse på 21.03 og i dag en bekreftelse på sending av router/modem.

Alt bare vell, helt etter boka.... :thumbup:  MEN routeren de har sendt er Netopia 3351 denne støtter ikke ADSL2 ringer kundeservice og får beskjed om at de vil levere Mega free ADSL, med omkobling senere til ADSL2. :dribble:

Er det andre som har opplevd dette, eller har noen formening om fremgansmåten deres her? Trodde jeg bestilte ADSL2 med min første bestilling, brukte linken fra deres kampanjesider og fikk bekreftet at sentralen var ferdig utbygd via kontakt med kundeservice. Føler meg lurt.... :cry:

5759828[/snapback]

Akkurat det samma skjedde meg. Bestillte ADSL2 for noen uker siden også har det dumpa et Netopia 3357 modem ned i postkassa. Ikke akkurat ADSL2, verken modemet eller "adsl free". Tenkte jeg skulle ringe og kjefte litt.. sigh. :hmm:

Lenke til kommentar
Det ville ikke en annen jeg snakket med på kundeservice innrømme. Når jeg spurte om at jeg vel ikke var den eneste som hadde problemer med Zyxel ruteren, svarte han at det er med dette som med alt annet i verden. Noe fungerer og noe fungerer ikke  :D, og det er jo som regel de det ikke fungerer hos som du hører noe fra! Da svarte jeg ironisk at det var jo et veldig bra svar  :no:

5797947[/snapback]

Da jeg ringte å klagde så nevnte jeg at relativt mange hadde problem med den samme routeren(nevte hw.no som kilde). Så ba han meg vente litt så han kunne høre med de andre kundebehandlerne, etter ca 2 min så kom han tilbake å sa at de hadde fått mange klager på den routern og at de bare hadde sendt ut "hånd full" med routere med produksjonsfeil.

Om det bare er firmware feil eller hw feil vet jeg ikke.

Men får ny router i posten i løpet av uka(annen type).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...