Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Tlf: 07979 (hverdager 8-21, lørdag 10-17)

Gjennomsnittlig ventetid pr 23.03.2006 kl.12:45:

 

I dag: 9 minutter

Siste time: 10 minutter

ks-stats-privat.png

 

Dette er jo rein og skjær løgn av NGT. Hadde ikkje forundra meg om dei sendte ut desse j**** dårlige Zyxel-ruterene for at folk skal bruke penger på å rynge kundeservice.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo forsåvidt sant da, når jeg har snakket med kundeservice i det siste, så har det aldri tatt mer enn 10-15 min å få kontakt med noen der. men så setter de meg over til teknisk kundeservice hvor det tar 45+ min til man får kontakt med noe annet enn horribel musikk.

 

når jeg sjekket saldoen min på mobilen, så sto det -149,- der! dette er etter min lille samtale med ngt på tirsdag...

Endret av BarteX
Lenke til kommentar

bestilte adsl2+ for noen uker siden og har fått bekr. install dato 28.3. sendte en mail til de der eg spurte om routeren var sendt.. fikk svar om at den skulle komme før Montøren... då har de ganske dårlig tid.. ifølge "min side" er den ikke sendt ennå... bestilte også nextphone.. men det har de ikke fått med seg..

 

jaja.. håper de vet ka de gjør..

Lenke til kommentar

Har Zyxel-boksen, detter ut ca 1 gang i timen.

 

Kan være Azureus som er problemet, men hvis jeg slo av den og koblet meg opp til ftp.uio.no og ftp.uib.no samtidig så fikk jeg 10MBit nedlasting på linux-images på hver. Og da holdt routeren seg stabil.

 

 

Men det jeg har funnet ut VIRKELIG tar knekken på min router er sikkerhets-/portscann fra f.eks. LanGuard. Hvis en kompis av meg setter på en scann, så tar det ikke mange sekundene før linja kutter og ALLE lysene på zyxelen slår seg av (og til slutt på igjen)...

 

 

Tenker jeg tar med meg boksen og stikker ut på Sandsli i morgen.

Lenke til kommentar

UFF, for en jævlig uke, skylder nå 700,- i tlf regning. En router som er like ustabil som en russisk hore.Det virker for meg som om de tjener mer penger på at vi gidder å ringe å klage, en selve internett aksessen:p. Lnja capper uansett om jeg har noen TCP connection's eller ikke, den kveller også ved UDP, noe som mildt sagt er jævlig irriterende. Annyways, tror jeg tar rådet og ringer NGT igjen imorra å ber dem om å sende meg en ny router..

Lenke til kommentar

Haha, bare for å gni det inn fikk jeg nå en mail (som tidligere Firstmile-kunder får) om at fakturaene for februar og mars er forsinket pga. et eller annet, men at disse blir tilgjengelig snart.

 

Yeah right, som om jeg skal betale for en tjeneste jeg ikke har fått brukt enda..

Endret av atticus
Lenke til kommentar
For meg funker kontaktskjemaene på web'en tilfredstillende.

5802104[/snapback]

 

Problemet med kontaktskjemaet er at man ikke får en kvittering eller kopi av meldingen man sender inn. Jeg brukte kontaktskjemaet til å etterlyse en bekreftelse på at jeg hadde bestilt ADSL2+. Deretter gikk det et par uker uten at jeg fikk noe svar, så jeg måtte bite i det sure eplet og ringe support. Gjett hva de svarte da jeg spurte om hvorfor jeg ikke hadde fått svar på henvendelsen min...

 

"Neeei, den har vi ikke sett."

 

Finnes det ikke en ordinær e-postadresse til support?

 

Sinclair

Lenke til kommentar

Snakker med NGT nå og den personen jeg snakket (merk: snakket) med hadde ikke hørt noe om Zyxel-problemet. Nå ble jeg satt over til leveranse eller noe slikt av en merkelig grunn.. og er nummer 6 i køen. Hva inni granskauen er det som foregår der? Får ikke de som sitter i kundeservice notis om at det er noe galt med Zyxel-routeren så kommer man jo hvertfall ikke langt.

 

Jeg spurte om de kunne sende meg en ny router siden jeg hadde hørt om problemet fra mange andre også som hadde fått tilsendt ny.. Da bablet han bare om at jeg var Firstmile-kunde og at de alltid hadde brukt Zyxel. Mao. ingenting interessant for meg. Jeg måtte faktisk si ifra at det var DE som hadde sendt routeren.

 

Du er nå nr. 5 i køen.

 

Enden på visa:

 

Leveranse tok telefonen, jeg sa problemet i stikkord og de skulle sende ny router asap.

WOW, for det kunne ikke den personen jeg snakket med først gjøre. :nei:

Endret av atticus
Lenke til kommentar

Ringte å snakket med dem om min lev. får en Zyxel-ruter men de sier at problemet som har vært med dem nå er løst....

 

Synes det forsatt er merkelig at det skal først ta 4 uker får å få free, og nye 4 uker å få adsl2+

Lenke til kommentar

Fikk akkurat melding om at de har sendt ruter. Betyr dette at sentralen er oppgradert? Fikk heldigvis en Thompson 546i de sendte og ikke Zyxel. Ser at andre her har fått 516i og ikke 46i noen som vet forskjellen?

 

Håper for ngt sin skyld at dette funker, for nå er jeg sinnsykt lei av "servicen" deres! Bestilte med en gang jeg hørte om tilbudet, hørte ingenting i 2 uker, sendte "kontakt"skjema uten å få svar (har enda ikke hørt noe), gadd ikke vente mer - satt 40 min på tlf for å få beskjed om at bestillingen "var stoppet" uvisst hvilken grunn. Ingen beklagelse. Hørte siden ikke noe før nå - to uker senere at ruter er sendt. Husker i de tidlige dagene til ngt, da var support ikke noe problem. Har faktisk hatt noen av de mer positive supportopplevelsene med dem før de senere år.

 

Bor innenfor en kilometer fra sentralen, så nå er jeg klar for litt fart igjen!! Hadde Bredbåndsfabrikken for noen år siden, og er ikke helt kvitt abstinensen enda.. ;-)

Lenke til kommentar
Ringte å snakket med dem om min lev. får en Zyxel-ruter men de sier at problemet som har vært med dem nå er løst....

 

Synes det forsatt er merkelig at det skal først ta 4 uker får å få free, og nye 4 uker å få adsl2+

5803366[/snapback]

 

Fikk du vite om de som fra før av hadde Zyxel-router kunne oppgradere firmwaren sin? De vil jo tjene på at folk heller legger inn ny firmware enn at de skal sende ut en haug med nye routere.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med Zyxel jeg, gidder ikke vente på NGT-kundeservice og få et "goddagmannøkseskaft"-svar etter et døgn.

 

Først fikk jeg tips på hvordan man kan nå sin eksterne ip fra innsiden av routeren/nettverket ditt. Jeg har skrevet en oppskrift her: http://ngtforum.net/viewtopic.php?t=107

 

Ellers spurte jeg om det var noen kjente svakheter som gjorde at routeren resetter seg hele tiden, og ja - det var det. Les svaret under! Merk at skal du gjøre endringene med "ether driver...." så må du følge samme fremgangsmåten som i linken over!! (Bruk 'r' for replace, og bytt ut den linja som står der fra før)

 

 

 

Det er et problem i ACJ.1b6 ifb. med mange NAT sessions (f.eks ved bruk

av bittorrent) som skaper en omstart av modem. Vi kommer med en ny NGT

spesifikk firmware hvor dette problemet er løst i løpet av få dager. I

mellomtiden kan du prøve å kjøre følgende kommando i meny 24.8 :

 

ether driver qroute 2

 

Det skal hjelpe betraktelig, har du fortsatt problemer kan du skrive :

 

ether driver qroute 0

 

Med qroute til 0 er desverre ytelse på modem en god del lavere enn hvis

qroute står til 1 eller 2. (1 er best, 2 nest best). Dette er ikke

relevant hvis din linjehastighet/sync er under 15Mbps. Qroute er en

funksjon som påvirker routing-engine - denne funksjonen har en memory

leak ifb. med NAT.

Lenke til kommentar
Ringte å snakket med dem om min lev. får en Zyxel-ruter men de sier at problemet som har vært med dem nå er løst....

 

Synes det forsatt er merkelig at det skal først ta 4 uker får å få free, og nye 4 uker å få adsl2+

5803366[/snapback]

 

Fikk du vite om de som fra før av hadde Zyxel-router kunne oppgradere firmwaren sin? De vil jo tjene på at folk heller legger inn ny firmware enn at de skal sende ut en haug med nye routere.

5803432[/snapback]

 

 

Ble ikke sagt noe om det, er litt i tvil om han snakker sant også jeg, de sier jo forskjellig fra konsulent til konsulent...

første jeg snakket med sa att modemet mitt skulle sendes denne uken den jeg snakket med i dag sa inntill 4 uker... :hmm:

Lenke til kommentar

Til de som har bestillt, men ennå ikke hørt noe fra NGT.

 

Ringte nå nettopp da jeg ikke har hørt noe siden jeg bestillte i midten av februar. Fikk svar på under 1 minutt (Valgte tast 1 (Salg)) Han sa at grunnen til at jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding var at arbeidet med å oppgradere sentralen jeg var tilknyttet ikke hadde startet før nå nylig, så med en gang de hadde en bekreftet dato på når alt var klart ville jeg få tilsendt informasjon..

 

Så da er det bare å dra fram en ny tube og smøre seg godt inn med den berømte tålmodigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...