Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Fy frodo, jeg har nå liksom fått adsl2+ med en bitrate på ca 17000/959 og hva får jeg på speedtestene ? AKKURAT LIKE LITE som før ... altså mellom 1450 og tja 2000 Kbit/s ... Dette er ille ... Zyxel.. (forøvrig hadde jeg ikke allverdens med Netopiaen før jeg koblet på Zyxelen heller) Linjelengde 803 meter.. HVA SKJER !! ? :-( Skuffa ? Neida.. Angrer på at jeg i det hele tatt gadd å prøve å oppgradere..

 

Og la meg legge til.. Det tok ca 1,5-2 timers venting på kundeservice for å få linja igang, da jeg hadde koblet opp Zyxelen på forhånd og måtte ha hjelp til å få den igang på nye linja.. Jeg grøsser med tanke på at jeg ventet på mobil.. (Hvorfor sa jeg opp fastabonnementet tro ? Vurderer å skaffe meg vanlig telefon igjen.. Telenor har visst ISDN mini-enkeltlinje til 109 kr mnden nå.. Dyrere tellerskritt dog..)

Endret av Fjodorgrim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når på døgnet er det størst mulighet for å komme raskt gjennom? Antar det ikkje er på ettermiddagen.

5795551[/snapback]

Vel, det var 26 i kø foran meg (jeg nummer 27) da jeg ringte første gang i morges kl09.15, som fort ble noenogtreve, for å bli "Grunnet stor pågang kan vi dessverre ikke behandle din henvendelse, vennligst prøv igjen siden". Mellom kl 14-15 i dag var det mellom 25 og 30 i kø de par gangene jeg prøvde for å se hvordan det lå an (har stort sett ikke tid til å sitte og vente i telefonen i 15min+ på jobb).

Oppgitt ventetid siste time har så vidt jeg har registrert vært oppgitt til mellom 7 og 10 minutter :hrm: .

Lenke til kommentar

Jeg og naboen har linjelengde inkludert inntak: 2055 meter naboen bor i same blokk som meg han har bestilt adsel 2+ av nexgentel og har ca 13000 kbps :dribble: og er stor fornøyd med det ,jeg har også nextgentel har 3500 kbps :blush: og kunne også tenke meg noe mer så jeg bestilte adsel 2+ og etter 2 uker kom det en ny ruter så måte jeg vente enda en uke da måte jeg bruke den nye rutarn og oppdaget da jeg hadde 4000 kbps :thumbdown: og ble ikke glad så jeg ringte dem og dem tokk noe tester av rutarn min og dem fant ut att jeg ikke kunne få mer en 5500 kbps :cry: på grunn at kablene er for dårlig inn til meg så han lurte på jeg ville ha det som jeg takka nei til så nå er jeg til bakke til 3500 kbps så linjelengde har ikke alt og si :no: og det er jo også rart siden vi bor i samme blokk? :mad:

Lenke til kommentar

Var det ikke Nextgentel som skrøyt av at de i sammarbeid med Forburkerrådet hadde funnet løsninger på bedre kundeservice? Nei tror det eneste som nytter er at vi begynner å klage, noe jeg har planer om å gjøre hvis ting ikke blir bedre på oppetid og kundeservice.

 

Nei folkens her må vi i gang å klage!

 

Forbrukerrådets Klageveileder for klager til leverandør.

 

Klage til Forbrukerrådet

 

Det koster ingenting, og hvis vi ikke sier ifra skjer det ikke noe.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Quote fra en annen tråd:

Hei!

 

Har litt problemer med at Zyxel P-660RU-t3 kobler seg av nettet ved høy last, særlig med bittorrent. Ligger ved en errorlog - noen som kan tolke den for meg?

 

Har hørt at det kan hjelpe å sette ned antall connections i torrentprogrammet, stemmer dette?

 

Og er det mulig å gjøre slik at NAT oppføringer som ikke er ibruk fjernes raskere, da jeg har hørt at problemet kan være at NAT-tabellen fylles opp - og routeren restarter.

 

Hadde vært fint hvis noen kunne svare meg på det, kunne kanskje hjulpet de andre her også som sliter med ting som dette..

 

Tommy!

5769842[/snapback]

 

Ringte NGT i stad pga samme problem med den samme routeren, da sa dem til meg at de har sendt ut "en hånd full" routere med produksjons feil. Så, ring dem og fortell om problemet ditt så får du ny i posten.

5784998[/snapback]

 

 

 

Så det vil si at NGT nå inrømmr Produksjonsfeil på Zyxel ruteren og dette da mest

sannsynlig er årsaken til alle problemer folak her med ADSL2+ har?

 

Venter selv på å få en ruter håper den er feilfri:)

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Så det vil si at NGT nå inrømmr Produksjonsfeil på Zyxel ruteren og dette da mest

sannsynlig er årsaken til alle problemer folak her med ADSL2+ har?

 

Venter selv på å få en ruter håper den er feilfri:)

5797768[/snapback]

 

Det ville ikke en annen jeg snakket med på kundeservice innrømme. Når jeg spurte om at jeg vel ikke var den eneste som hadde problemer med Zyxel ruteren, svarte han at det er med dette som med alt annet i verden. Noe fungerer og noe fungerer ikke :D, og det er jo som regel de det ikke fungerer hos som du hører noe fra! Da svarte jeg ironisk at det var jo et veldig bra svar :no:

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt 20 mbit (ifølge zyxelen) i noen dager nå, så har jeg kunnet teste litt.

over http så får jeg ca 2 MB/s, DCC aldri mer enn 1.4 MB/s og med torrent aldri over 800 KB/s.

Og med upstream går det aldri over 100 KB/s, noe som er likt det høyeste adsl abbet til NGT.

FTP var en smule ustabil da jeg testa med noen linux distrosites, 40 KB/s til 1 MB/s...

 

Og ang. kundeservice, når jeg ringte på tirsdag så kom jeg i kontakt med kundeservice med en gang, det var ikke før jeg ble satt over til teknisk at jeg satt i en time og hørte på teit musikk og enda teiter "Bredbånds Nyhetene".

 

Men vi får se åssen hastigheten blir med det nye modemet de skulle sende.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er produksjonsfeil på routeren (min). Det virker som den er sluppet ut på markedet før firmwaren er utprøvd. Min krasjer med jevne mellomrom uansett hvilken trafikk det går på den. Starter jeg bittorrent med 10 connects går den meget raskt ned... De som har prøvd og godkjent denne boksen har nok sovet i timen.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Er det noen her som vet om dette går ann å bruke opp nexgentel

http://www.speedtouch.co.uk/585.asp

 

virker som dette har mange gode muligheter uten og legge til ekstra utstyr.

og er det noen som har erfaring med den.

 

slenger like godt med en link til Thomsons sin side.

http://www.speedtouchpartner.com/en/products/access.php

 

der finner man også all oppdateringer til Speedtouch produkter

Endret av kvase
Lenke til kommentar

Og fortsatt står det ikke et fnugg av informasjon på kundesidene. Jeg for min del kan fint vente til det kommer en firmware-fiks til Zyxel-routeren, men det begynner å gå meg på nervene at de ikke utgir noe som helst informasjon uten at man må ringe til dem hver gang man finner ut noe nytt.

 

Ta for eksempel nå som flere har ringt inn og har fått besked om at de får tilsendt en ny router. Nå MÅ jeg ringe inne for å si den samme regla enda en gang bare for at de skal huske på å sende meg en router også. Det er så sinnsykt irriterende.

 

Angrer bittert på at jeg ikke har "tatt vare på" alt som har blitt send inn via "kontaktskjemaet". Forbrukerrådet hadde smilt bredere enn et barn som får gaver på bursdagen sin.

Lenke til kommentar

Skulle liksom hatt adsl2+ fom. 21/3. Mailet Nextgentel og de bekreftet att jeg var på mega free , men fikk akkurat samme hastighet som før.

Ringte i dag kl. 15:00 , tok 14 min. venting før svar. De sjekket og det var bekreftet montert utstyr i sentralen etc... Men da han fant min forbindelse i sentralen , så han att det fortsatt var det gamle utstyret som var der.

De skulle ta kontakt med montørene så fort som mulig.

Så det er visst ikke alltid Nextgentel sin skyld , eller modemet.

 

Lars

Lenke til kommentar
Så, hva er siste nytt folkens? Får kjappere svar her enn å vente i telefonen uansett.

5800253[/snapback]

Vel, jeg får fremdeles ikke 2+ før i morgen, men Zyxel'en og linja har vært stabil unormalt lenge nå (snart 27 timers oppetid på begge, med hastighet 67xx/8xx), og det med noe P2P-belastning.

Lenke til kommentar

forbanna møkkaNGT, sendt 3 mailer de ikke svarer og satt 45min i tlf uten og komme gjennom.

de har sendt meg en regning på 1300 med masse rare gebyrer jeg skulle slippe da jeg gikk over til adsl2+

og som flere sitter jeg med samme hastighet som før selv om det står jeg har MEGAFREE på kundesiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...