la7dfa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Bare sett på bittorrent med mange forbindelser så faller den som et strykejern... :!: 5789430[/snapback] Men er det ikke en mulighet for å begrense antall connections i routern? Kunne godt ha tenkte meg å satt maks limit på 2000 slik at man får benyttet linja sånn nogenlunde.. 5789837[/snapback] Dette gjør du i torrentprogrammet. Begrens til under 100 globalt. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Da har man fått 20 mbit ifølge ngt! Og jeg fikk bekreftet av teknikkeren at de som er kunde fra før må betale den vanlige prisen. altså ikke 499,-. skulle også få nytt modem tilsendt. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) her er driver siden for zyexl. http://www.zyxel.dk/Downloads___Drivers.47.0.html Hvis du ikke kan finde hvad du søger på denne side, f.eks. hvis dit produkt er af ældre dato, kan du finde mere materiale som drivere, firmware, manualer og datasheets på ftp.zyxel.dk Endret 22. mars 2006 av kvase Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Det er nok denne du mener, men det er samme som i routeren... ftp://ftp.zyxel.dk/P660RU-T3/firmware Lenke til kommentar
iCar Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Da har man fått 20 mbit ifølge ngt! Og jeg fikk bekreftet av teknikkeren at de som er kunde fra før må betale den vanlige prisen. altså ikke 499,-. skulle også få nytt modem tilsendt. 5790321[/snapback] HÆ! Hva er det du snakker om? Hvem sa dette at eksisterende kunder ikke for til den kampanjeprisen,det hørttes helt feil ut. Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Da har man fått 20 mbit ifølge ngt! Og jeg fikk bekreftet av teknikkeren at de som er kunde fra før må betale den vanlige prisen. altså ikke 499,-. skulle også få nytt modem tilsendt. 5790321[/snapback] HÆ! Hva er det du snakker om? Hvem sa dette at eksisterende kunder ikke for til den kampanjeprisen,det hørttes helt feil ut. 5792177[/snapback] Fikk ikke intrykk av at prisen skulle være annerledes for eksisterende kunder. Men, men. Vi får se hva som kommer ved neste faktura. Lenke til kommentar
WildEye Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Og jeg fikk bekreftet av teknikkeren at de som er kunde fra før må betale den vanlige prisen. altså ikke 499,-. Jeg har fått bekreftet flere ganger, samt blitt oppringt av en selger som lurte på om jeg ville oppgradere til adsl2+ selv etter å ha mottatt adsl2+ modemet i slutten av forrige uke, med kampanje pris 499,- Skjønner ikke helt hva du mener med denne posten... Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Han mener vel at man må betale den vanlige prisen frem til Mai. Har også snakket med NGT og tilbudet gjelder for de som var kunder fra før og. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ordinær pris i april då, og 499,- frå mai og utover. * Kampanjepriser på ADSL Free og ADSL 2+ MegaFree gjelder fra 1. mai 2006. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ordinær pris i april då, og 499,- frå mai og utover.* Kampanjepriser på ADSL Free og ADSL 2+ MegaFree gjelder fra 1. mai 2006. 5793898[/snapback] Har du linken til den siden du har fått disse opplysningene ifra. Når jeg forsøker å lete etter den samme infoen på NGT sine sider så finner jeg den ikke. Altså vil jeg nesten si at de har gjemt den såpass vekk at dette de ikke kan bruke dette som begrunnelse. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ringte NExtgentel kundeservice i dag, og de skal sende meg ny ruter (ikke Zyxel) som er ADSL 2+ kompatibel(husker ikke hvilken det var). Men en ting som er helt klart er at Zyxel ruteren ikke tåler belastning(går ned når jeg bruker ftp og bitcomet). 5774509[/snapback] Thomson SpeedTouch 546i ? 5775559[/snapback] Ja jeg lurer på om det var det det var. Håper den funker bedre en Zyxel, for den er jo nesten en vits. Tåler ikke belastning. I natt når jeg ikke har brukt pc'ene har den hatt en oppetid på snart 12 timer. 5776014[/snapback] Snakket med Nextgentel igjen i dag og det var visst en Thomson Speedtouch 516i de skal sende meg. Jeg spurte hvorfor de ikke har sendt den før, og da sa de at de jobbet på spreng med med å få unna alle ruterne som skal ut. Tror Zyxel får et lite erstatningskrav her nå :!: Men er Thomson Speedtouch 516i ADSL 2+ kompatibel? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 *Sukk* Som forventa var Zyxel-ruteren like stabil som SK Brann...kopla den opp og fekk kontakt. Eit par timars PC-pause og der hadde visst MSN kopla seg ut. Prøvd å fyre i gang uTorrent, men ruteren måtte gi tapt etter kun sekundar. Blir nok nødt til å rynge NGT i morgon og be om ny ruter ja. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 *Sukk*Som forventa var Zyxel-ruteren like stabil som SK Brann...kopla den opp og fekk kontakt. Eit par timars PC-pause og der hadde visst MSN kopla seg ut. Prøvd å fyre i gang uTorrent, men ruteren måtte gi tapt etter kun sekundar. Blir nok nødt til å rynge NGT i morgon og be om ny ruter ja. 5795153[/snapback] Velkommen i gjengen. Husk du er ikke alene, så kom til oss for trøst og forståelse Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan er stabiliteten deres når det gjelder hastighet (dvs. når dere er logga på, og rutern ikke detter ut, hehe)? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan er stabiliteten deres når det gjelder hastighet (dvs. når dere er logga på, og rutern ikke detter ut, hehe)? 5795240[/snapback] Vel den har vært relativt stabil. Nå har jeg ikke fått ADSL 2+ enda, bare Mega Free, men det virker ok. Og jeg tror heller ikke det er direkte belasting i kb linjen ikke tåler. Tror vel mer det er visse programmer (les; torrent) Zyxelen ikke takler. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hadde en oppetid på 22 timer på Zyxelen med torrent gående nå. Hadde ca 70kb når jeg lasta opp, men alt annet gikk sinnsykt tregt, selvom jeg pause og slo at BT og venta litt. Måtte resette linja fra rutern, først da fikk jeg normal fart igjen. Noen som vet hva det kommer av? Er det pga. rutern? Det positive er jo at den ikke restarta seg da.. Har lagt ved et utklipp av ip nat.. kommandoer til Zyxelen som jeg fant i en pdf fil. Finnes det noe her som kan endres (tenkte på timeout seksjonen) som vil gjøre at NAT tabellen oppdateres raskere/sletter ubrukte ting fortere slik at zyxelen muligens blir mer stabil? Hadde vært fint om noen kloke hoder kunne svare på dette. Hvordan finner jeg forresten ut hva disse verdiene er stilt på? Så jeg vet hva jeg skal stille de tilbake til.. Tommy! Lenke til kommentar
Njål Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvordan er stabiliteten deres når det gjelder hastighet (dvs. når dere er logga på, og rutern ikke detter ut, hehe)? 5795240[/snapback] Jeg oppgraderes først il ADSL 2+ MegaFree fredag førstkommende, så hvordan det virker med det vet jeg ikke ennå. Men: Jeg står oppført med ADSL Cool nå (har hatt deteller tilsvarende i litt over et år), og etter at jeg fikk Zyxel'en har hastigheten variert voldsomt: For øyeblikket har jeg: Upstream Speed: 864 kbps Downstream Speed: 6784 kbps og oppetid på omtrent 4 timer, både på Zyxel og linje, men har i lange perioder hatt ned i: Upstream Speed: 128 kbps Downstream Speed: 64 kbps (ja, mer i Upstream enn Downstream) Når linja faller ut går det noen ganger greit å få den opp igjen, andre ganger krever det en mengde restarter (og i følge en tech hos NGT jeg pratet med mens han prøvde å fikse dette [digresjon: Over en times samtale fra NGT til mobilen min, siden ip-telefonen datt ut første gang han gjorde en endring] var problemet mer signalet inn enn selve Zyxel'en. Min tidligere Thomson 510 vil plutselig overhodet ikke koble seg opp i det hele tatt, noe han syntes var veldig rart). Tech'en jeg snakket med på lørdag sa de skulle sende meg også et nytt modem, mest sannsynlig Thomson 516 (men han var ikke helt sikker). Begynner å bli ganske lei kundeservicen deres: Webmail'en besvares aldri Driftsstatus/kundeservice-sider har null kontakt med virkeligheten: Ingen kjente problemer og ventetid siste time 7 minutter=Nummer 25-35 i køen, eller endog "På grunn av stor pågang kan vi dessverre ikke behandle din henvendelse nå, vennligst prøv igjen senere", når de oppgitte 7 minuttene har passert omtrent 15 er det ofte "Du er nummer xx i køen" slutter å bli oppdatert, og man tydeligvis er kastet ut av køen (mens man fremdeles hører på den forjævlige muzak'en deres). Lenke til kommentar
Barca Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hei XXX Kundenr: XXX Du har bestilt ADSL 2+ MegaFree som er et ADSL2+ produkt, og vår raskeste og nyeste teknologi. På grunn av lang avstand mellom telefonsentralen og din installasjonsadresse kan vi dessverre ikke levere ADSL 2+ MegaFree til deg. Din bestilling av oppgradering til ADSL 2+ MegaFree er derfor kansellert. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel Hvorfor i alle verdens rike dager ringte dere å tilbydde meg produktet HVIS JEG IKKE KAN FÅ DET? Jeg gir meg over. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Når på døgnet er det størst mulighet for å komme raskt gjennom? Antar det ikkje er på ettermiddagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå