la7dfa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Merkelig, men det står faktisk PPPoE i ADSL2+ modemrouteren min. EDIT: Mistet forbindelsen med PPPoA nå da jeg testet. Endret 21. mars 2006 av la7dfa Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Etter litt mailing med Zyxel-support har de vistnok (ifølge mailen) tatt tak i problemene med 660ru rutern sammen med NGT, så da får vi se om det blir bedre etterhvert.. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Etter litt mailing med Zyxel-support har de vistnok (ifølge mailen) tatt tak i problemene med 660ru rutern sammen med NGT, så da får vi se om det blir bedre etterhvert.. 5788481[/snapback] fint det, men det hjelper ikke meg som sitter med en router som ikke funker etter at NGT voldtok linja mi ned til 1.5 mbit tidligere i dag. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Ja vi har samme router men jeg får upgrade failed under firmware upgrade. har Versjon 4 av WRT54GS det skal jo funke. Jeg ser det ble noen leifer der jeg mente jeg har OE men ikke OA. Sån blir det. 5788084[/snapback] Vet ikke hva slags firmware du oppgraderer til, men er det f.eks hyperwrt så må du passe på at det er firmware for korrekt versjon (WRT54GS v..) av routeren! Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Ja det skal være riktig i teorien WRT54GSv4.bin lastet jeg ned har også testet med _mini.bin filen men ingen funket. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Zyxelen skal plugges inn i f.eks LAN1 porten på en 3com trådløs ruter som har dhcp deaktivert ikkesant? Ikke i DSL/WAN porten? Siden jeg da bruker 3comen som switch, må jeg åpne for alle porter på den (ip 10.0.0.254) i Zyxelen? Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 etter 3 telefoner til ngt pga linja datt/linja datt hvert 15min etter at linja tryna helt er jeg nå en ufornøyd eier av en 11Mbit av maks 20Mbit linje tok bare litt over 1time i telefonen totalt for å få internett...go nextgentel! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Zyxelen skal plugges inn i f.eks LAN1 porten på en 3com trådløs ruter som har dhcp deaktivert ikkesant? Ikke i DSL/WAN porten? Siden jeg da bruker 3comen som switch, må jeg åpne for alle porter på den (ip 10.0.0.254) i Zyxelen? 5788610[/snapback] Du kobler alle kablene i LAN på 3com som har dhcp deaktivert. I ZyXEL åpner du porter mot ipadressene til gjeldene PC eller annet utstyr. Det er selvsagt fordel å bruke fast IP på f.eks. PC når du skal bruke portåpning. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Men skal jeg åpne portene til ip'en til 3commen også, siden all trafikk går igjennom denne? Eller blir ip'n til 3commen kun brukt til å konfigurere 3commen, dvs at ikkeno trafikk bruker denne infoen? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Du behøver bare disable DHCP i 3com, da fungerer den som en switch. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Jippi! Jeg fikk dato 31.03.2006. Bruker den nye ruteren nå (en Thomson trådløs ST585i). Den er 100% stabil med min gamle linje. Bor 1000 meter fra sentralen. Er det mulig at den ikke blir like stabil med ADSL2? Så fint at jeg har lesedag den dagen Endret 21. mars 2006 av J0ppe Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Jippi! Jeg fikk dato 31.03.2006. Bruker den nye ruteren nå (en Thomson trådløs ST585i). Den er 100% stabil med min gamle linje. Bor 1000 meter fra sentralen. Er det mulig at den ikke blir like stabil med ADSL2? Så fint at jeg har lesedag den dagen 5789292[/snapback] hehe, gratulerer. håper det går bedre med deg enn det gjorde med meg. sitter fortsatt her med mbiten min jeg... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Henta min Zyxel-ruter i dag, ADSL2+ skal eg visst få 30/03. Har tenkt å teste den, men korleis kan eg på lettast vis få vite når eg mister forbindelsen? Kan eit program logge når eg får og mister kontakten? Tenkte å montere den og la den prøve seg litt mens eg er på jobb. Endret 21. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 jeg ser det lett når jeg våkner om morgenen og kan telle antall ganger jeg har blitt disconnecta fra IRC. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Bare sett på bittorrent med mange forbindelser så faller den som et strykejern... :!: Lenke til kommentar
atticus Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Kan likesågodt fortelle min flotte historie her: I starten av februar datt linja mi ned. Denne var nede i to uker før NGT fant ut at de skulle sende en ny router. Sendte vel 5-6 "mails" via kontaktskjemaet dems uten å få et eneste svar pluss at jeg ringte to ganger i uken. Zyxel-routeren kom til slutt og jeg jublet som det norske folk jubler på 17. Mai.. Dessverre hjalp det dårlig - linjen sto på 1536/384. Jeg ventet til helgen var over med å ringe inn og til min og den personen jeg pratet meds forundring kunne ikke hun se at jeg var tilkoblet NGT. De hadde ikke noe som helst signal. Saken ble som vanlig sendt videre til en "tekniker". Linja fungerte greit, men datt ut hver gang det ble for mye belastning fordelt over flere porter. Snart en måned og 10 "mails" hadde gått da jeg ringte inn igjen forrige fredag. Man kan si det var rimelig morro å snakke med kundeservice og fortelle at det hadde gått tre uker uten noe som helst kontakt fra dems side. Denne gangen ble saken sendte videre til en "senior-tekniker", samt at en ny sak ble opprettet sammen med de fire som lå der fra før Det interessante her er at NGT tydligvis ikke får kontakt/signaler fra routeren min, men jeg poster jo dette innlegget som er et levende bevis på at noe er riv ruskende galt. Hadde det ikke vært for at linja er på 1,5 Mbit hadde jeg jaggu meg kuttet ut all kontakt med dem og heller hatt gratis, "uovervåket" internett resten av livet (satt på spissen). Så får vi se om de fikser linjen eller gir noe pip fra seg innen kl 16 imorgen, ellers blir det 20 nye minutter i telefonkøen med den innigranskausens kjedelige sangen som går i repeat etter de to første sangene Endret 21. mars 2006 av atticus Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 er noe sånt jeg har nå, atticus. de har ikke kontakt med routeren (zyxel), men jeg har internett med netopiaen. samme hastighet som deg også! Lenke til kommentar
atticus Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 er noe sånt jeg har nå, atticus.de har ikke kontakt med routeren (zyxel), men jeg har internett med netopiaen. samme hastighet som deg også! 5789732[/snapback] Har du internett med Zyxel-routeren også eller bare Netopiaen? Lenke til kommentar
IRRupt Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Bare sett på bittorrent med mange forbindelser så faller den som et strykejern... :!: 5789430[/snapback] Men er det ikke en mulighet for å begrense antall connections i routern? Kunne godt ha tenkte meg å satt maks limit på 2000 slik at man får benyttet linja sånn nogenlunde.. Lenke til kommentar
bleu Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 for dere som bruker ruteren på den gamle linjen før dere blir koblet om i sentralen på det nye utstyret og har dsl sync: hvis dere fremdeles ikke kommer på nett så prøv å resett den ruteren din. du finner et resett hull på baksiden som nullstiller den, trykk inn med en penn til lysene blinker litt. har du en zyxel så gi den noen minutter så skal den klare å autoaktivere seg selv, har du en thomson så må du mest sannsynlig inn på 10.0.0.1 for å aktivere den med kundenummer og 8 siffret passord selv om den i teorien skal klare autoaktivering. får du ikke sync eller du får ikke aktivert den så må du ringe ngt for å få hjelp. for de av dere som sliter med ustabilitet så krever adsl2+ utrolig mye mer av linjen din siden den kjører på så høye hastigheter. å sette ned hastigheten litt er det som funker best for å øke signalet mellom ruteren din og sentralen. kan ikke få i pose og sekk med mindre du bor et steinkast fra sentralen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå