Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Hei, kaster meg på denne tråden her da det er noe jeg lurer på,")

Bestilte 22.02 fikk mail like etterpå, så en ny mail med bekreftelse på bytte av lev. (telenor i dag) , Fikk leveringsbekreftelse på 21.03 og i dag en bekreftelse på sending av router/modem.

Alt bare vell, helt etter boka.... :thumbup:  MEN routeren de har sendt er Netopia 3351 denne støtter ikke ADSL2 ringer kundeservice og får beskjed om at de vil levere Mega free ADSL, med omkobling senere til ADSL2. :dribble:

 

Er det andre som har opplevd dette, eller har noen formening om fremgansmåten deres her? Trodde jeg bestilte ADSL2 med min første bestilling, brukte linken fra deres kampanjesider og fikk bekreftet at sentralen var ferdig utbygd via kontakt med kundeservice. Føler meg lurt.... :cry:

5759828[/snapback]

 

Ja det samme har skjedd meg. Har fått beskjed om at omkoblingen skjer i løpet av mars. Det står vel at tilbudet gjelder fra 1. mai på sidene. Men jeg er enig i at den markedsføringen er litt tynn. Det skulle kommet klarere frem på sidene eller når du bestillte.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gstavdal, er det lenge mellom lev. av ADSL til ADSL2 til deg?? Fungerer vanlig ADSL?

Synes det er en merkelig måte å gjøre det på når man bestiller et produkt og får et annet,

En annen ting er at de må jo ut i sentralen to ganger for omkobling pluss to routere til kunden.

Dette virker ikke fornuftig. Vil omkoblingen til ADSL2 skje av seg selv tro? Eller må man purre på dem?

 

Hva med de fine info sidene deres om oppkobling?

(1. Bestilling registrert 2. Linjesjekk 3. Installasjonsdato 4. Ruterutsending 5. Leveransedato)

Dette lover ikke så bra, men får vel se det etter hvert... :hmm:

Lenke til kommentar

Som jeg har nevnt tidliger i denne tråden så har det samme skjed meg. Bestilte ADSL2+ og merket etter et par uker at det stod ADSL Free på "min side" hos NGT.

 

Ringte til NGT og lurte på hva det var for noe tull og fikk til beskjed at joda.. jeg fikk Free først og Mega Free etter et par uker.

 

Siden min installasjon er flyttet til slutten av måneden så antar jeg at jeg kommer direkte på Mega Free. Dersom ikke skal jeg kreve kompensasjon.

 

Det er aldri blitt nevnt hverken skriftelig eller muntlig til meg at ADSL2+ Mega Free "kommer etterhvert".

 

Så til alle som opplever dette er det bare å kreve kompensasjon. Gratis linje til Mega Free er oppe og snurre er det minste etter min mening. NGT har jo brutt markedsføringsloven/opplysningsplikten i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Vet der er mange sentraler som blir bygget om for tiden.

Det skal vistnok ta 3-8 uker fra bestilling til linja er oppe hvis sentral er klar.

 

 

De godtar ikke bestillingen hvist det er over 3000 m til sentral.

Har du 0,4 kobber så ville jeg ikke anbefalt ADSL2+ hvis du er over 2500m til sentral.

 

Tips de de som merker ustabil linje sånn plutselig. Hør med leveranseavdelingen til NGT om dem kan koble deg om til en annen sentral. Telenor har sikkert koblet deg feil og det er derfor det er kødd på linja.

 

Jeg fikk ny zyxel router netopp og jeg fikk 700 k mer i nedhastighet. Merker ikke noe ustabiliteter enda på en 3,5 mb linje enda jeg er 1590 m fra sentral med 0,4 kobber.

Jeg kommer til å vente med ADSL2+ enda tror jeg da jeg ikke har så store behov.

 

 

hva klager folk etter på kundeservicen egentlig med tanke på ventetid. Så vidt jeg vet så er det bare teknisk avd og av og til leveranse det er lang kø.

Resten er det bare 5-20 min ventetid på. 1.linje er det stort sett 5 min bare og nextphone er det som oftest mindre.

 

Anbefaler folk å ringe dem ca 1400-1600 ettersom jeg vet at dem har doble skift da.

Lenke til kommentar
gstavdal, er det lenge mellom lev. av ADSL til ADSL2 til deg?? Fungerer vanlig ADSL?

Synes det er en merkelig måte å gjøre det på når man bestiller et produkt og får et annet,

En annen ting er at de må jo ut i sentralen to ganger for omkobling pluss to routere til kunden.

Dette virker ikke fornuftig. Vil omkoblingen til ADSL2 skje av seg selv tro? Eller må man purre på dem?

 

Hva med de fine info sidene deres om oppkobling?

(1. Bestilling registrert 2. Linjesjekk 3. Installasjonsdato 4. Ruterutsending 5. Leveransedato)

Dette lover ikke så bra, men får vel se det etter hvert... :hmm:

5759975[/snapback]

 

Ca. halvannen måned imellom tenker jeg sånn ca. Når det gjelder problemer så hadde jeg spesiellt en kveld det var helt forferdelig, men ellers har det vært ok. Jeg har snakket med NGT og omkoblingen skjer automatisk (i teorien :blush: ).

Lenke til kommentar

Litt på siden av emnet, men er det noen som har erfaringer med NGT, Zyxel-modemet og Telio som IP-telefon operatør?

 

Ellers, vet noen om Zyxel-modemet vil fungere før skiftet til ADSL 2 om eksisterende linje er SHDSL, eller vil det være mørkst intill byttet?

Endret av HellSpawn
Lenke til kommentar
Litt på siden av emnet, men er det noen som har erfaringer med NGT, Zyxel-modemet og Telio som IP-telefon operatør?

 

Ellers, vet noen om Zyxel-modemet vil fungere før skiftet til ADSL 2 om eksisterende linje er SHDSL, eller vil det være mørkst intill byttet?

5762106[/snapback]

 

NGT + Zyxel + TelioIP telefon skal fungere helt fint :)

Lenke til kommentar

Hvor lenge har dere ventet?? Jeg fikk beskjed om at installasjonsdato skulle være 6/3. Etter det har den blitt utsatt 3-4 dager i slengen helt til i dag og nå er den utsatt til 04/04 :( Det blir nesten 2mnd ventetid.

 

Har sendt 3 mailer (ca. en ukes mellomrom) og ingen har blitt besvart. Virker som dere andre har fått linjen på den første datoen eller tar jeg feil da? Uansett blir jeg litt sur når de ikke svarer på mail. Har prøvd å ringe 4-5 ganger også, men jeg legger på når det er gått 5 minutt.

 

Lurer på om jeg skal avbestille nå før det er for sent. Er det noen her som har fått linjer som virker? Det er så mange som klager over stadige avbrudd så det hadde vært morsomt å høre om det var noen som var fornøyd med oppetid osv.

 

 

EDIT: Jeg tok feil, det er forventet installasjonsdato jeg har fått, ikke bekreftet installasjonsdato. Når jeg ringer så sier den j"#¤#% telefonsvareren at datoen ikke er fastsatt. Men da er sikkert alt ok, får vente et par måneder til.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men nå har mitt Zyxel modem vært online i hele 23t uten linjebrudd med konstant nedlastning.

 

Får bare krysse fingrene og håpe at dette blir reglen og ikke unntaket.

5764688[/snapback]

 

du har 20/1.2 fra ngt?

Lenke til kommentar
Tro det eller ei, men nå har mitt Zyxel modem vært online i hele 23t uten linjebrudd med konstant nedlastning.

 

Får bare krysse fingrene og håpe at dette blir reglen og ikke unntaket.

5764688[/snapback]

 

du har 20/1.2 fra ngt?

5764701[/snapback]

 

 

Stemmer det.

 

23t 22m and still counting....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...