Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det fortsetter sånn etter at jeg blir koblet over på adsl2+ så betaler jeg ikke regningen før ngt fixer problemet. Så enkelt er det :)

Men håper det løser seg før det går så langt. Sendte dem en mail igår, ikke fått noe svar enda.

De kan ikke fortsette å sende ut boxer som de vet ikke funker..

Lenke til kommentar
Hvis det fortsetter sånn etter at jeg blir koblet over på adsl2+ så betaler jeg ikke regningen før ngt fixer problemet. Så enkelt er det :)

Men håper det løser seg før det går så langt. Sendte dem en mail igår, ikke fått noe svar enda.

De kan ikke fortsette å sende ut boxer som de vet ikke funker..

5756822[/snapback]

 

I en e-post som jeg har fått fra NGT står det følgende:

Merk at dersom du bytter ruter før omkobling er gjort i telefonsentralen vil du enten få omtrent samme hastighet som før, eller ikke komme på nett.

 

Greit at det ikke står noe om ustabilitet, men jeg hadde i alle fall ikke forventet stabil linje.

Lenke til kommentar

Jeg har selv ADSL2+ 25/1500 riktig nok ikke NGT men hadde et forferdelig problem med at modemet tryna.. det som sikkert er løsningen for dere andre er å disable router delen i modemet altså sette "bridge" og ha en egen router for router delen om det trengs. Jeg datt ut 5-6 ganger i døgnet..nå med egen router bak modemet har jeg uptime på 2mnd:) Dette er et Westell modem og der er router delen ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar
Hvis det fortsetter sånn etter at jeg blir koblet over på adsl2+ så betaler jeg ikke regningen før ngt fixer problemet. Så enkelt er det :)

Men håper det løser seg før det går så langt. Sendte dem en mail igår, ikke fått noe svar enda.

De kan ikke fortsette å sende ut boxer som de vet ikke funker..

5756822[/snapback]

 

jeg tenker det samme. hvis det ikke blir bedre når dsl2+ kommer opp, så blir det betalingsnekt til problemet er fikset.

Lenke til kommentar
Jeg har selv ADSL2+ 25/1500 riktig nok ikke NGT men hadde et forferdelig problem med at modemet tryna.. det som sikkert er løsningen for dere andre er å disable router delen i modemet altså sette "bridge" og ha en egen router for router delen om det trengs. Jeg datt ut 5-6 ganger i døgnet..nå med egen router bak modemet har jeg uptime på 2mnd:) Dette er et Westell modem og der er router delen ekstremt dårlig.

5757017[/snapback]

 

Det er dette som er ulempen med å ha alt i en boks.

De som har erfaringer med routere, vet at man må ha kvalitet hvis man skal unngå problemer ved høy belastning (p2p mm).

Lenke til kommentar
Hvis det fortsetter sånn etter at jeg blir koblet over på adsl2+ så betaler jeg ikke regningen før ngt fixer problemet. Så enkelt er det :)

Men håper det løser seg før det går så langt. Sendte dem en mail igår, ikke fått noe svar enda.

De kan ikke fortsette å sende ut boxer som de vet ikke funker..

5756822[/snapback]

Det er bare å betale :(

Du kommer ingen vei med å unnlate å betale, det eneste du oppnår er en stengt linje... :cry:

 

Men jeg vil tro at de kanskje revurderer de Zyxel boxene dersom flere og flere klager på dem...

 

De må jo registrere dette ett eller annet sted.

 

Fikk en epost i dag om at ruter er sendt.

 

"Vi har nå sendt en ruter til deg av typen Thomson 516i ."

 

Etter alle meldingene om problemer med Zyxel ble jeg litt lettet. Noen som har erfaringer med denne?

5756850[/snapback]

Det er denne de nå har sakt de skal sende meg.

Får håpe den er bedre en Zyxel boksen ja

Lenke til kommentar
Hvis det fortsetter sånn etter at jeg blir koblet over på adsl2+ så betaler jeg ikke regningen før ngt fixer problemet. Så enkelt er det :)

Men håper det løser seg før det går så langt. Sendte dem en mail igår, ikke fått noe svar enda.

De kan ikke fortsette å sende ut boxer som de vet ikke funker..

5756822[/snapback]

Det er bare å betale :(

Du kommer ingen vei med å unnlate å betale, det eneste du oppnår er en stengt linje... :cry:

 

Men jeg vil tro at de kanskje revurderer de Zyxel boxene dersom flere og flere klager på dem...

 

De må jo registrere dette ett eller annet sted.

 

Fikk en epost i dag om at ruter er sendt.

 

"Vi har nå sendt en ruter til deg av typen Thomson 516i ."

 

Etter alle meldingene om problemer med Zyxel ble jeg litt lettet. Noen som har erfaringer med denne?

5756850[/snapback]

Det er denne de nå har sakt de skal sende meg.

Får håpe den er bedre en Zyxel boksen ja

5757704[/snapback]

ut av "boxen" er nok den det ikke, jeg sleit med at linja datt ut hver 3-4dag, etter litt lesing på ngtforum.net så kom jeg over en oppskrift som gjorde susen! ;)

Lenke til kommentar
Hvis det fortsetter sånn etter at jeg blir koblet over på adsl2+ så betaler jeg ikke regningen før ngt fixer problemet. Så enkelt er det :)

Men håper det løser seg før det går så langt. Sendte dem en mail igår, ikke fått noe svar enda.

De kan ikke fortsette å sende ut boxer som de vet ikke funker..

5756822[/snapback]

Det er bare å betale :(

Du kommer ingen vei med å unnlate å betale, det eneste du oppnår er en stengt linje... :cry:

 

Men jeg vil tro at de kanskje revurderer de Zyxel boxene dersom flere og flere klager på dem...

 

De må jo registrere dette ett eller annet sted.

 

Fikk en epost i dag om at ruter er sendt.

 

"Vi har nå sendt en ruter til deg av typen Thomson 516i ."

 

Etter alle meldingene om problemer med Zyxel ble jeg litt lettet. Noen som har erfaringer med denne?

5756850[/snapback]

Det er denne de nå har sakt de skal sende meg.

Får håpe den er bedre en Zyxel boksen ja

5757704[/snapback]

ut av "boxen" er nok den det ikke, jeg sleit med at linja datt ut hver 3-4dag, etter litt lesing på ngtforum.net så kom jeg over en oppskrift som gjorde susen! ;)

5757780[/snapback]

 

Link?

Lenke til kommentar
Hvis det fortsetter sånn etter at jeg blir koblet over på adsl2+ så betaler jeg ikke regningen før ngt fixer problemet. Så enkelt er det :)

Men håper det løser seg før det går så langt. Sendte dem en mail igår, ikke fått noe svar enda.

De kan ikke fortsette å sende ut boxer som de vet ikke funker..

5756822[/snapback]

 

I en e-post som jeg har fått fra NGT står det følgende:

Merk at dersom du bytter ruter før omkobling er gjort i telefonsentralen vil du enten få omtrent samme hastighet som før, eller ikke komme på nett.

 

Greit at det ikke står noe om ustabilitet, men jeg hadde i alle fall ikke forventet stabil linje.

5756899[/snapback]

 

 

Folk har akkurat samme symptomene om de er koblet over på adsl2+ eller ei.

Det er en adsl/adsl2+-ruter så det er ingen grunn til at den skal være ustabil uansett.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra dem i dag. Men står ikke noe dato for oppkobling?

Men jeg blir vel koblet opp snart? :dribble:

 

Hei ***** ********                                        Kundenr: *****

 

Vi har nå sendt en ruter til deg av typen Thomson trådløs ST585i.

 

Du kan følge forsendelsen her: http://www.posten.no..osv

 

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

Lenke til kommentar

Hei, kaster meg på denne tråden her da det er noe jeg lurer på,")

Bestilte 22.02 fikk mail like etterpå, så en ny mail med bekreftelse på bytte av lev. (telenor i dag) , Fikk leveringsbekreftelse på 21.03 og i dag en bekreftelse på sending av router/modem.

Alt bare vell, helt etter boka.... :thumbup: MEN routeren de har sendt er Netopia 3351 denne støtter ikke ADSL2 ringer kundeservice og får beskjed om at de vil levere Mega free ADSL, med omkobling senere til ADSL2. :dribble:

 

Er det andre som har opplevd dette, eller har noen formening om fremgansmåten deres her? Trodde jeg bestilte ADSL2 med min første bestilling, brukte linken fra deres kampanjesider og fikk bekreftet at sentralen var ferdig utbygd via kontakt med kundeservice. Føler meg lurt.... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...