Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare hive meg på listen over folk som opplever at nettet forsvinner med zyxel-ruter.

Siden jeg koblet den opp igår så har det ramlet ut flere ganger.

Mister nettet i noen sekunder, og ser på ruteren at uptime-telleren har startet på 0 igjen.

Jeg er fremdeles på vanlig adsl, blir koblet om 22.03 ..

Lenke til kommentar

da har jeg bestilt, de sa at det vil ligge på 16mbit pga kvaliteten på linjen, selv om linjen er 2.2km fra... Han fra next gen tel sa også at de som bodde under 1 km fra kan, om kvaliteten på linjen er god, forvente seg opp til 25mbit...

 

Men hovedgrunnen til at jeg skaffer meg adsl2 er forsåvidt ikke nedlastningshastigheten, men at det skal være god opplastning... med fire aktive internett brukere i familien og iptelefoni og webtv, forventer jeg med adsl2 at det skal være minimum med choke... ;)

Lenke til kommentar

Nettet vært vekke 2 ganger iløpet av et par timer nå.

Bare forsvinner, og ruteren er ikke mulig å få tak i på http eller telnet.

Etter 20-30 sekunder kommer den tilbake og alt er i orden igjen.

Aldri vært sånn med cisco eller netopia.

Lover meget lite bra for fortsettelsen...

Lenke til kommentar
Lang tråd dette, har ikkje heilt oversikten lengre, men eg antar fleire har tatt kontakt med NGT angåande desse Zyxel-ruterene som ikkje fungerer, har dykk fått noko svar?

5753590[/snapback]

 

joda... jeg får til svar at linjen fungerer som den skal.. :mad:

 

Dvs. de ser vel på en eller annen skjerm at linjen er bra, men det hjelper jo lite viss ruteren lager problemer.

 

Spurte dem rett ut i går om de trodde jeg syntes det var morsomt å sitte i kø i 40-50 minutter hver eneste dag, og at jeg ville ha tilbake den gamle linjen min...

 

De skal nå sende meg en ny ruter, så får vi se hva det blir til...

 

EDIT: leif

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

leste for noen får dager sia (tror det var denne tråden faktisk) at en fyr, som satt med utrolig mye dårligere OG ustabil linje enn det han skulle ha, fiksa problemet med å legge opp ny ledning i huset fra intaket i veggen og fram til ruter/modem/internettboks osv.

 

kanskje dette er en ide å kikke på for noen av dere dersom det er et gammelt og kanskje dårlig ledningsnett i huset?

Lenke til kommentar

Tror ikke det er ledningsnettet det er noe galt med her. Ikke lenge siden leiligheten ble koblet på telenettet.

Og det er jo litt snodig at problemet kun forekommer med zyxelen koblet på.

Sendte mail til ngt nå, så får vi se hva de svarer.

 

Og der forsvant forresten nettet igjen. Tror jeg pakker frem igjen netopiamonsteret..

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Jeg får vel hive på med mine erfaringer også. I går fikk jeg en erstatter for speedtouch 546i i håp om at dette kunne bedre linja mi da jeg har ADSL2. Jeg hadde en del problemer med med at jeg ble brutt og ikke fikk hastigheten min.

 

Men denne routeren viser seg å være mer ustabil. Da jeg fikk 17mbit trodde jeg alt skulle være ok, men etter tre timer ble det brudd og deretter flere. I dag ringte jeg NGT og kundervice la på et filter som forsterka signalene. Men nå detter jeg ut et par-tre ganger i timen. Jeg har kobla om ledninger, lagd nye ledninger, flytta routeren grunnet fare for elektrisk påvirkning samt mer, men alt uten hell.

 

Jeg skal ringe inn igjen i morgen.

 

Jeg merker at når DSL lampen lyser så blinker PPP oransje. Skal ikke denne lyse fast?

Lenke til kommentar

Her er det ihvertfall ruteren som er problemet.

Ramlet ut 3 ganger iløpet av et par timer med zyxelen på.

Aldri hatt noe problem før jeg fikk den.

Byttet tilbake tidligere ikveld for da gadd jeg ikke mere, og etterpå har det ikke vært noe problem.

De som har fått speedtouch eller hva det er har også hatt problemer, men flere har klart å løse problemene sine ved å fixe noen innstillinger har jeg fått med meg.

Lenke til kommentar

hvis dere har en egen router kobla til modemet/routeren fra leverandør...

 

eks: jeg har uttak i veggen -> speedtouch 510 router -> zyxel wlan router -> dataer.

 

så kan det være en ide å disable router delen i modemet dere har fått tilsendt. har blitt fortalt at å kjøre to routere sammen kan skape problemer.

Lenke til kommentar
hvis dere har en egen router kobla til modemet/routeren fra leverandør...

 

eks: jeg har uttak i veggen -> speedtouch 510 router -> zyxel wlan router -> dataer.

 

så kan det være en ide å disable router delen i modemet dere har fått tilsendt. har blitt fortalt at å kjøre to routere sammen kan skape problemer.

5756261[/snapback]

 

Jeg har koblet Zyxel routern rett etter vegguttaket og opplever til stadighet at linjen forsviner.

 

Får bare håpe at linjen blir stabil så fort jeg blir omkoblet til ADSL 2+.

Lenke til kommentar
hvis dere har en egen router kobla til modemet/routeren fra leverandør...

 

eks: jeg har uttak i veggen -> speedtouch 510 router -> zyxel wlan router -> dataer.

 

så kan det være en ide å disable router delen i modemet dere har fått tilsendt. har blitt fortalt at å kjøre to routere sammen kan skape problemer.

5756261[/snapback]

 

 

Jeg har bare zyxel modemet, og her faller linja ut med jevne mellomrom.

det er modemet som tuller, spesielt når vi nå ser at flere har samme problem med samme modem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...