Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

@Kaffenils - Ja det er noe trøbbel dette her med Televoip og Speedtouch .

 

Om du poster dine eller din måte å løse det på så hadde det vert fint for andre som er eller kommer i samme klemme .

 

Om man f.eks er så "heldig" å ha fast ip så er det noe enklere å sette opp .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor lang tid tok det fra dere bestilte til dere fikk bekreftelsesmail?

5725759[/snapback]

 

 

Tror det blir 1 mnd på mandag(13 mars) siden jeg bestilte

fortsatt ikke fått noe som helst verken mail eller ny ruter.

Tror de prioterer nye kunder enn oss gamle som allerede

har adsl fra ngt fra før og som vill opgradere.

Lenke til kommentar
Forresten så er Speedtouch routere og TeleVoIp noe møkk. Brukte flere timer på å fikse det.

5731014[/snapback]

Dette ordnet seg veldig fort da jeg endelig fulgte oppskriften som ligger på televoip.no. Er usikker på om det er bytting av port til 6060 eller fjerning av STUN-server som fikset det, for det var de eneste endringene ikke jeg hadde gjort fra før.

Lenke til kommentar
Var i kontakt med NGT kundeservice nå og der blir det sagt at det mest sannsynlig blIr levert Thomson Speedtouch 546i eller Netopia 4542.

Det ble også sagt at Netopia 4542 har 4 porter. Kan noen bekrefte dette?

5693073[/snapback]

 

Da viste det seg at dette ikke var riktig.

På mail mottat nå, står det: Vi har nå sendt en ruter til deg av typen Zyxel P-660RU-t3 ADSL.

Da henger jeg meg på andre her, som spør om noen har erfaring med denne ruteren.

Lenke til kommentar

En ting dere bør være obs på.

 

Jeg sjekket "mitt abonnement" hos ngt og så at det stod ADSL Free som abonnementstype. Ringte og lurte på hvorfor det (snakket med salgsteamet siden jeg ikke gidder stå i 20 minutter telefonkø til support) og de sa at jeg først fikk Free før jeg skulle få Mega Free etter et par uker.

 

Dette hadde jeg aldri hørt om før og stod ikke i bestillingsbekreftelsen jeg har fått. Der stod det forøvrig ikke noe om hvilke abonnement jeg har bestillt i det hele tatt.. Tipper det er for at ngt skal ha sitt på det rene.. "nei du bestilte ikke noe Mega Free fra oss"

 

jaja.. håper det ordner seg .. :o)

Endret av Illus
Lenke til kommentar
2.5 km unda sentralen :S

 

har bestilt ADSL2+ og får oppkobling den 25.mars:)

 

Hvilken hastighet får jeg inn montro.........

 

mvh Vegard

5731487[/snapback]

 

viss du får mer enn 10 MB så må du nok betrakte deg som heldig.

 

tror 8 mb er mer realistisk

 

men det er fortsatt grisebillig sammenlignet med andre da.. :thumbup:

 

På mail mottat nå, står det: Vi har nå sendt en ruter til deg av typen Zyxel P-660RU-t3 ADSL.

Da henger jeg meg på andre her, som spør om noen har erfaring med denne ruteren.

5732775[/snapback]

 

min fungerer ikke så bra i hvert fall....

 

mister nettet sånn ca. hele tiden, og må restarte den for at det skal komme opp igjen.

 

vel... det har fungert i dag da... merkelig nok.. :roll:

 

EDIT: jaudåå.. la til litt der ja

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

eg har 2.3 km til sentralen. han på salg sa at eg kunne forvente mellom 10-15 mbit.. først satt han meg opp på 6.5 linjen.. så ble eg overført til adsl2+... sånn at eg får bredbånd levert raskere.. har for tiden ingenting...

Lenke til kommentar
min fungerer ikke så bra i hvert fall....

 

mister nettet sånn ca. hele tiden, og må restarte den for at det skal komme opp igjen.

 

vel... det har fungert i dag da... merkelig nok..  :roll:

 

EDIT: jaudåå.. la til litt der ja

5733054[/snapback]

 

Jeg også mister forbindelesen hele tiden..akkurat plugga i ruteren :/

 

eneste jeg har gjort er å skru av DHCP servern men problemet kom før jeg gjorde det og..wierd

Endret av DjShugaA
Lenke til kommentar
Jeg vedder på at det var fjerning av STUN serveren som fikset det :)

5731931[/snapback]

 

Stemmer. I tillegg med å bytte ut port 5060 med 6060 (tror jeg iallefall). Har ikke prøvd å bytte tilbake til port 5060 etter at jeg fjernet STUN server og satte NAT Traversal til Off.

 

Netopia routeren jeg hadde var veldig enkel å sette opp. La til portene i Filter Sets, og NAT'et trafikken til TeleVoIp-adapteret.

 

På Speedtouch routeren var (og er fortsatt inntil videre) brannmuren slått av. Derfor opprettet jeg en ny "Spill og applikasjonsdeling" (for et latterlig navn??) og knyttet denne til adapteret. Ingen effekt. Brukte litt tid på å surre rundt i webgrensesnittet til routeren for å se om jeg hadde oversett noe, uten at noe spennende dukket opp.

Gikk så inn på teleVoIp's supportsider og fant et dokument som beskriver hvordan Speedtouch 5x6 routere skal konfigureres. Jeg hadde gjort det samme som i denne bruksanvisningen, men hadde selvfølgelig ikke klart å lukte at Speedtouch har et spesielt "kjærlighetsforhold" til port 5060 som gjør at en må bruke en annen port (f.eks. 6060 i stedet). Fulgte oppskriften, men uten hell.

Lastet derfor ned den detaljerte konfigurasjonsbeskrivelsen for TeleVoIp adapteret og fant at en kunne prøve å sette NAT Traversal til Off. Det virket, men jeg er usikker på om port 5060->6060 også har noen effekt.

Lenke til kommentar
En ting dere bør være obs på.

 

Jeg sjekket "mitt abonnement" hos ngt og så at det stod ADSL Free som abonnementstype. Ringte og lurte på hvorfor det (snakket med salgsteamet siden jeg ikke gidder stå i 20 minutter telefonkø til support) og de sa at jeg først fikk Free før jeg skulle få Mega Free etter et par uker.

 

Dette hadde jeg aldri hørt om før og stod ikke i bestillingsbekreftelsen jeg har fått. Der stod det forøvrig ikke noe om hvilke abonnement jeg har bestillt i det hele tatt.. Tipper det er for at ngt skal ha sitt på det rene.. "nei du bestilte ikke noe Mega Free fra oss"

 

jaja.. håper det ordner seg .. :o)

5732793[/snapback]

 

 

 

Det samme står hos meg også. Jeg får ikke installert linjen før 15.03.06 Så får vente å se om det er en annen hastighet enn 6 Mbit. Dette må jo være noe tull ifra NGT. Får jeg ikke ADSL2+ Som Kundeservice sa at jeg skulle få. Kommer det ikke på tale om å være noe NGT Kunde hvertfall. for noe forbanna tull! Jeg bestiller ikke ADSL2+ også får jeg NGT sin 6 Mbit i stede for Telenor sin 6 Mbit.

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar
min fungerer ikke så bra i hvert fall....

 

mister nettet sånn ca. hele tiden, og må restarte den for at det skal komme opp igjen.

 

vel... det har fungert i dag da... merkelig nok..  :roll:

 

EDIT: jaudåå.. la til litt der ja

5733054[/snapback]

 

Jeg også mister forbindelesen hele tiden..akkurat plugga i ruteren :/

 

eneste jeg har gjort er å skru av DHCP servern men problemet kom før jeg gjorde det og..wierd

5738407[/snapback]

 

Det som er så utrolig irriterende er at jeg hadde en helt stabil linje med den "vanlige" ADSL linjen levert av NGT.

 

Viss denne ADSL2+ linjen detter ut hele tiden, så tror vil jeg gå tilbake til det jeg hadde før. har ringt de ca. hver dag denne uken... nå er jeg lei dette....

 

tidligere hadde jeg effektive 6 MB på linjen.

Ikke så mye å skryte av at jeg nå har 12 MB når den ikke fungerer. :mad:

Lenke til kommentar
min fungerer ikke så bra i hvert fall....

 

mister nettet sånn ca. hele tiden, og må restarte den for at det skal komme opp igjen.

 

vel... det har fungert i dag da... merkelig nok..  :roll:

 

EDIT: jaudåå.. la til litt der ja

5733054[/snapback]

 

Jeg også mister forbindelesen hele tiden..akkurat plugga i ruteren :/

 

eneste jeg har gjort er å skru av DHCP servern men problemet kom før jeg gjorde det og..wierd

5738407[/snapback]

 

Det som er så utrolig irriterende er at jeg hadde en helt stabil linje med den "vanlige" ADSL linjen levert av NGT.

 

Viss denne ADSL2+ linjen detter ut hele tiden, så tror vil jeg gå tilbake til det jeg hadde før. har ringt de ca. hver dag denne uken... nå er jeg lei dette....

 

tidligere hadde jeg effektive 6 MB på linjen.

Ikke så mye å skryte av at jeg nå har 12 MB når den ikke fungerer. :mad:

5739963[/snapback]

 

hehe har ikke fått aktivisert adsl2 linja enda jeg...bare plugga i ruteren.

En venn av meg gjorde det samme og hos han funket det med engang.

Får satse på at det funker når linja blir aktivisert.

 

Håper du løser problemet ditt. Ekke morro når det ikke funker

Lenke til kommentar

Har nettopp hatt et døgn nedetid, fordi ruteren slo seg fullstendig vrang. Skulle bare legge inn en ny port, men halveis under opptegningen av resultatsiden stoppet den, og etter kom jeg ikke inn på den igjen. Lurte på om den hadde gått tilbake til fabrikkinstillinger, for den så ut til å starte når jeg skrudde den av og på, men den svarte ikke engang på ping på 10.0.0.1.

 

Fant til slutt ut at IPen for fabrikkinstillinger er 192.168.1.254, og ganske riktig, når jeg hadde satt opp IPen på min maskin til 192.168.1.2 kom jeg rett inn. Da var det bare å laste opp backupen av instillingene jeg heldigvis hadde tatt på forhånd, og så kom den opp igjen.

 

Anbefaler alle å ta backup, det gjøres under Speedtouch / Configuration / Save or Restore Configuration.

 

Ang. modemer som restarter seg til stadighet anbefaler jeg denne: http://www.ngtforum.net/viewtopic.php?t=83

Grensesnittene som skal slettes heter TypeA_1, TypeA_2 og TypeA_3.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...